Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › SPOED , hulp gevraagd , versnellingsbak ( 5de en achteruit)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2014 om 20:01 #17265326
hallo.
toenstraks reed ik een stukje in me auto en schakelde ik naar mijn idee iets te snel naar ze 2de.
maar nu komt het , hij wil niet meer in ze achteruit en 5de versnelling , de pook (althans ik heb het idee dat hij in de bak niet ver genoeg naar links en rechts gaat om hem in de 5de en achteruit te krijgen)
iemand ideeen?
alvast bedankt
ps; het gaat trouwens om een E kadett met als ik het goed heb een F18 bak
andere vraag welke bakken kunnen er allemaal onder zonder iets aan te passen , liefst 1 met een wat langere 5de versnelling oid
17 april 2014 om 20:45 #1822919972 x bekeken en niemand een idee?
18 april 2014 om 06:10 #1822920018 april 2014 om 10:13 #18229201wss wel of de schakel stang op t schakel mechanisme gedraaid door t hard schakelen heb ik ook al eens gehad .. ff de pook weer mooi afstellen en de 13er bout goed aandraaien
18 april 2014 om 16:48 #18229202Ja, zoals hier boven, waarschijnlijk mechniek. Als het in de bak zit is dat ook prima te herstellen overigens. Die bakken zijn zo simpel als wat..
18 april 2014 om 17:30 #18229203Misschien middelste motorsteun kapot?? Dan schakelt ie ook niet in een paar versnellingen.
Grt Mark
18 april 2014 om 18:16 #18229204vreemd ,maar toen ik hem gister na een nacht weer starte deed alles het perfect weer,
enige wat ik gedaan heb , was toen ik wegreed (nadat ik hem naar achter geduwd had -.-) stationair latern lopen in ze 1 en toen een flinke tik met me voet op het gas gegeven zodat de bak een klap kreeg zegmaar,
daarna werkte de 5 en achteruit weer.ik vind het een vreemd verhaal
@wim , dus dat pennetje is niet degene die op de eerste foto omcirkelts staat , die die 2 stangen bij elkaar houd.
maar echt een pennetje op de bak zelf?18 april 2014 om 21:47 #18229205Jup
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
18 april 2014 om 21:47 #18229206De 5 en achteruit zitten op de zelfde vork, en de achteruit wandelt mee op de synchro van de vijf. Aangezien de achteruit niet is gesynchroniseerd met een eigen ring krijg je hem soms niet zomaar in de achteruit vanuit stilstand. Dan lukt dat wel als je hem eerst in zijn vijf zet en dan in zijn achteruit. Dat is dan makkelijker als de auto aan het rollen te brengen, want dat zou ook wel helpen. In principe komt het omdat de tanden met de punten dan op mekaar landen. Probeer maar eens als je een keer dat verschijnsel hebt, in zijn vijf en dan in de achteruit…
Maar dit is denk ik hier niet persé de oorzaak geweest, ik geef enkel daarmee aan dat deze twee verzetten aan elkaar gekoppeld zijn op een bepaalde manier, en vermoedelijk zit het dus in deze onderdelen. Zal dan ben ik bang toch een probleempje in de bak zitten. Zou het even aankijken of het nog eens optreedt, anders een keer de cartridge er af schroeven en controleren. Dan kan je dus de bak behuizing nog op z’n plek laten, scheelt echt werk..
18 april 2014 om 21:49 #18229207Dat pennetje is toch gewoon de stift in de schakelvork Wim? Dat kan zeker de boel verrot laten schakelen, maar dan zou je wel in de pook al flinke speling moeten voelen, een millimeter op die vork is namelijk meerdere millimeters op de pook…
19 april 2014 om 06:52 #18229208Het gaat trouwens om een F16 bak zag ik gister.
Maar gister had ik het probleem weer en het gebeurt voornamelijk bij snel schakelen.
En als ik dan wat hoger in toeren rijd en ik geef een tik op het gas (bak krijgt een “klap”) is het weer over19 april 2014 om 07:11 #18229209Bij die tik gas kantelt ook de motor.
Kan vooralsnog mechaniek, het koppelpennetje (of pennetjes bij sommige opels), of de bak zijn.Willem
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
19 april 2014 om 07:17 #18229210Precies, kan nog steeds een hoop zijn…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.