Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Spoed ; Dikke rook uit uitlaat,Power weg,Stank binnenin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 12:07 #17913939
Of beide!!!!!
2 september 2011 om 17:05 #17913940@yzf1kr wrote:
Ik vint ze je het toch een raar verhaal, dat ze je voor een kapotte zuiger een heel nieuw blok willen aansmeren.
Lijkt me onkunde van de garage: “We zijn niet in staat de oorzaak te achterhalen, dus vervang maar je hele blok”
Nou dat is niet waar,ik vertouw op mijn garage,bovendien; tik maar eens in op google; zuiger verbrand oid. en je zult (van meerdere merken) dergelijke verhalen lezen die ook hun blok hebben moeten vervangen.
Verder zegt mijn garage ook, dat ik zelf ook een motor mag regelen en dat ik dan ‘alleen ‘de montagekosten hoef te betalen, dus dat gedoe over boekhouding is ook niet waar.2 september 2011 om 21:42 #17913941nou een kapotte zuiger kom je ook achter hoor, als je een beetje garage ben.
Cilinder lektest (laten) uitvoeren.
maarja, het is een motor met Bosch verstuivers, dus sta er niet raar van te kijken dat de zuiger kapot is..
Willem
3 september 2011 om 07:54 #17913925@ Willem, welk merk verstuivers is dan wel goed?
EDS heeft ook een topic in het ‘ horror’ kabinet betreffende een verbrande zuiger :( :( :( :( Ziet er niet best uit.Succes Ahrend, hoop dat het goed uit pakt voor je.
Safe driving Jurgen
3 september 2011 om 19:55 #17913942haha, kwaaltje van bosch verstuivers is om iets sneller te slijten dan bijvoorbeeld de denso’s in de Denso gestuurde 1.7 isuzu diesels..
een verstuiver kan altijd kapot, en een ander merk of type kan er niet in.
meestal (bijna altijd) komt een gat in de zuiger door een kapotte verstuiver.
dit is ook al een redelijk bekend probleem van de Bosch gestuurde 1.7CDTi motoren.
zijn er ook al meerdere geweest hier die een gescheurde zuiger hebben opgelopen door een kapotte verstuiver.
en dan niet alleen bij OPEL hoor.
VW – Mercedes – Peugeot etc etc allemaal hebben deze problemen.
dit komt ook mede door de hoge inspuitdrukken, en geavanceerde inspuitsystemen om meer vermogen en minder vervuiling te realiseren, dat brengt helaas risico’s met zich mee.
de tijd dat je 500.000km vrijwel probleemloos rond kan karren met een diesel is wel voorbij… het is allemaal (te) gevoelig
Willem
5 september 2011 om 15:59 #17913943Had je vooraf ook een tikkend geluid in de motor?
5 september 2011 om 19:06 #17913944Rijksbeleidgeluid???sorry dat zegt me niks.
De 0 km blok was dus inderdaad compleet kaal, tel daar alle aanbouwdelen bij op en je weet niet waar je eindigd.
Ik weet nu een blok uit een schade Vectra met 69000 km op de teller,die is wel helemaal compleet voor 1650,-.
Maar ja, dan de volgende vraag,vervang je dan wel of niet meteen de distributieriem ?
Er zit 3 maanden garantie op blok (vanuit het sloopbedrijf) ,maar mijn garage zegt er wel bij ;monteren is geen probleem maar als we bij de eerste keer starten bijv.brandende motorstoringslampjes krijgen kan ik daar verder ook niks mee.
Hij kan er natuurlijk ook niet inkijken.
Nou kreeg ik vanmiddag een telefoontje dat er 3 soorten 120 PK CDTI blokken in omloop zijn, schijnen (zoals Wim al zei) verschillende merken waterpompen ,brandpompen enz.gebruikt te zijn die niet zomaar onderling op elkaar te plaatsen zijn.
Er is navraag gedaan bij de dealer,dus nou maar hopen dat de blok die we op het oog hebben toevallig past.
Word vervolgd.5 september 2011 om 19:12 #17913945whaha, dat was vanaf mijn telefoon getypt, T9 had er wat anders van gemaakt zo te zien. Maar er moest eigenlijk tikkend geluid staan ;)
5 september 2011 om 19:12 #17913946Als je een ander blok er in doet , ALTIJD een nieuwe distributie-set er in. Stel dat het blok gewoon prima is , maar je riem breekt, dan heb je geen garantie !!
6 september 2011 om 12:36 #17913947Vergeet de waterpomp niet als je de distri wisselt.
Willem
6 september 2011 om 17:09 #17913948Tja waar houd het dan op,ander blok distributieriem,waterpomp.
De garage begon ook nog even over de koppeling,als alles er toch uitligt.
Dit word een gebed zonder end lijkt het wel,ik weet onderhand ook niet meer wat wijsheid is.
Iedereen die ik erover spreek heeft (natuurlijk) een andere mening.
Feit blijft dat ik volgens de garage moet tellen op 3 a 4000 euro.
Ik heb ook een beun gesproken en die zegt hetzelfde als de garage en Wim,het is een bekend probleem en met een sloopblok is garantie niet van toepassing en dan vind ik 3 a 4000 euro verschrikkelijk veel geld.6 september 2011 om 18:25 #17913949Tja.. maar wat is je auto nu waard (kapot!) ? 2000 a 2500 euro ?!
Daar koop je ook geen ander voor ! Moet er ook een dikke 3000 euro bij !!Wat is wijsheid ?! Dat is echt heel erg moeilijk.
Voorbeeldje :
Een vriend van mij heeft een garage en daar kwam een Astra H z19dtl binnen rollen… Distributieriem geknapt , alles een dikke knauw gehad en motor overleden. De eigenaar had hem net gekocht ( voor 9 duizend euro !! beetje duur ) maar hij wilde een ander blok er in hebben.
Dus wij opzoek naar een Z19dtl-blok ( beetje zeldzaam die 100pk-tjes ) ,maargoed… uiteindelijk hebben we er eentje gevonden: 60Dkm gelopen, 1750 euro met inruil van oude motor.
De nieuwe motor er ingezet… distibutie-gedeelte vervangen.. foutcodes gewist en hij liep prima. Tot hij een dag later weer terug kwam. De auto hield in. Andere EGR-klep er opgezet .. probleem opgelost.
Dag later weer inhouden. Boost sensor vervangen en een stekkertje vervangen van injector en het probleem was weg.
Na een week was hij weer terug …. hij hield weer in en rookte … Weer uitgelezen en nu zat het roetfilter voor 125% !!!! vol. Volgens de deaker moest er een nieuwe op. Dus ik eentje uit Duitsland geregeld ( 500 euro ipv 2000! bij dealer ) vervangen en gereset…. Weer probleem opgelost.
Nu kwam hij na 3 weken WEER binnen. Hij lekte olie !!! Blijkt uit het lager van de turbo te komen ( zit geen keerring in ) verder rijdt hij normaal. Volgens de turbo-reviseur kan het niet het lager zijn , want deze zijn erg sterk, maar is het een probleem met de ontluchting ergens in het carter. Dit is inmiddels ook opgelost.
Nu rijdt deze man in een peper-dure auto rondt. Hij had er een knappe nieuwe van kunnen kopen waarschijnlijk ( en zijn kopplingsset zit er ook nog aan te komen !)Ander voorbeeldje :
In de zelfde garage een Alfa met een zelfde 1.9DTJ motor , alleen 120pk ! Waterpomp vastgeslagen, riem kapot geschuurd , blok kapot !
Nu werd er ook gekozen voor een andere motor 80Dkm en 1500 euro . Deze is er ingezet. Gestart en liep prima. 1 foutcode die gewist werd .. deze man rijdt zonder problemen al 40Dkm verder …Dus wat is wijsheid Ahrend !! Dat kan je alleen achteraf zeggen , ben ik bang !
7 september 2011 om 16:39 #17913950Pfft serieus voor mijn nooit geen diesel meer…
Gewoon een simpele benzine wagen zonder inspuiting of andere gekke dingen.
Ik heb het afgelopen jaar dus ook al voor minimaal 4000 euro aan die auto laten versleutelen.
No thanks…7 september 2011 om 19:53 #17913951Op ebay wordt een gereviseerde motor voor je vec aangeboden. 2650 euro. Ze hebben ook de middelen om er in te zetten en nemen dan jou motor in ruil over. Gaat je in totaal ongeveer 4 duizend kosten. Dat is ie zeker waard. Ik heb ook pech gehad met de vec en was dit jaar alleen al 5300 euro kwijt aan onvoorziene reparaties. Maar als ik ‘m laat staan krijg ik er 3000 voor en ben ik de aanschafwaarde van 10.000 kwijt. Overigens heeft mijn vod laatst een ruil motor van rhenoy in een zaf gezet voor 5 duizend, met 2 jaar garantie er op. Ik zou doorpakken, dan weet je wat je hebt en ben je de aanschafwaarde niet kwijt. Je hebt een mooie vec! Het is zuur maar wees blij als je ‘t kan betalen. Zat die ‘t niet hebben liggen en dus alles kwijt zijn.
Suc6 met de beslissing. Ik had na mijn laatste reparatie a 2300 euro voor een nieuw turbo en 4 dagen werk door een afgebroken spruitstuk bout al een 2.8 turbo in Duitsland klaar staan maar het is gewoon zonde van je geld.
Safe driving Jurgen
7 september 2011 om 20:39 #17913952Dit zijn toch bedragen die er niet om liegen zeg. Dit is voor menig mens toch niet op te brengen…
Voor de prijs van zo’n ruilmotor koop je een handjevol B-Vectra’s :shock:
Voor mij ook de reden om niet zo snel zo’n jonge auto te kopen. Mocht ik nu (alsjeblieft niet) tegen zo’n dure reparatie oplopen, dan is de keus makkelijk. Of auto maken, desnoods met slooponderdelen en zonder garantie, of de fik erin!!!! ;)
Met zo’n jonge dure auto word je wel even met je rug tegen de muur gezet zeg…7 september 2011 om 20:44 #17913953Tja, heb zojuist ook een Splinternieuwe (uit het GM EngineRack) motor in een 1996 Vectra-B staan zetten.
en dan eigenlijk nog niet eens nodig, auto reed verder nog prima, oude motortje had pas 205.000km weg
Tis maar net hoe gek je ben met de auto die je hebt…
Willem
7 september 2011 om 20:58 #17913954Klopt Willem, ik zou aan een hobbyauto ook wat meer spenderen om hem naar mijn zin te hebben. Maar een hobbyauto is bij mij een tweede auto, die rustig een tijdje mag stilstaan, en waarbij reparaties of aanpassingen in principe niet rendabel hoeven te zijn.
Ik ben momenteel met mijn schoonvader een oude Kever aan het opknappen, en als we daar iets voor moeten kopen wat duur is, sparen we daar gewoon even voor, we hebben de tijd.Maar een auto die je echt dagelijks nodig hebt, en je ineens voor enkele duizenden euro’s moet repareren omdat je anders op de benenwagen bent aangewezen is voor mij een heel ander verhaal. Ik ben gek op mooie auto’s, en gun iedereen een mooie auto, maar zulke reparaties zijn toch niet grappig meer.
7 september 2011 om 22:05 #17913955tja, zijn bijde Daily’s voor mij, en bijde mijn hobby, nu zijn ze zelfs bijde niet met originele motor meer.
Willem
8 september 2011 om 10:23 #17913956Voor mij is het ook een bewuste keuze, blijven rijden en weer repareren indien nodig. Die daily is ook mijn hobby. Heb ‘m dan wel niet elke dag nodig want ik fiets tegenwoordig naar mijn werk. Maar wat je er in steekt krijg je er met een relatief jonge nooit meer uit. Was een keuze van de vrouw, Die wilde wel eens wat jonger rijden :???: Prompt hoge reparaties. Met m’n oude bimmer uit 95 had ik praktisch nooit wat. En met mijn max 15.000 per jaar rijd ik net zo veel geld op als dat ik een benzine koop die 1 op 10 loopt. ff de afschrijving niet mee getelt.
Safe driving Jurgen.
8 september 2011 om 17:10 #17913957@Ahrend, tripje naar Engeland?? 600 pond
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECT” onclick=”window.open(this.href);return false; … 415c9acb2aSafe driving Jurgen
8 september 2011 om 18:06 #17913958Je link gaat niet helemaal goed
13 september 2011 om 16:16 #17913959Hoe is het Ahrend :(
Jan
14 september 2011 om 19:23 #17913960Hij staat te koop op marktplaats zoals ie er nu bijstaat,zaterdagmiddag gaan we naar een andere kijken ,een astra station.
Als dat iets word gaat ie weg,anders kan ik nog kijken of ik de Vectra laat repareren,want ik vind het allemaal een hoop geld om daarna zonder garantie door te moeten rijden.14 september 2011 om 20:37 #17913961in ieder geval je opc velgen eraf gehaald, staan ook mooi op een astra :jerry :jerry .
Hoop voor je dat alles goed komt.
14 september 2011 om 20:50 #17913962@drempelvrees wrote:
in ieder geval je opc velgen eraf gehaald, staan ook mooi op een astra :jerry :jerry .
Hoop voor je dat alles goed komt.
Dat bedoel ik .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.