Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Spoed ; Dikke rook uit uitlaat,Power weg,Stank binnenin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2011 om 20:58 #17240967
Rijd ik gisteren van mijn werk naar huis,leek het alsof er rechtsvoor (bijrijderskant) mijn wiel los zat ofzo,zo schudde de auto.
Optrekken deed ie ook zowat niet,en hij maakte een vreemd geluid.(tractorgeluid)
Toen ik rustig naar huis reed,rookte hij ook hevig en stonk het binnen in de auto.
Op een gegeven moment ging ook op het dashboard even het lampje met de moersleutel branden.
Ik ben gelijk naar de garage gereden,die belde me vandaag op om te zeggen dat ie na doormeten geen electronicaprobleem had gevonden,dat de auto op 3 cilinders loopt en dat mijn roetfilter vol olie zit en daardoor zo rookt.
Hij had vandaag geen tijd meer,maar een voorzichtige diagnose,de TURBO.
Nou heb ik er helemaal geen verstand van ,maar wat denken jullie en zoja waar moet ik financieel aan denken ? :swear :swear31 augustus 2011 om 21:34 #179139141100-1400 euries denk ik :???:
Jan
31 augustus 2011 om 22:15 #17913915denk ook dat de kans groot is dat de turbo de geest gegeven heeft dat zal idd geen goedkope reparatie worden hoop het beste voor je en dat de kosten mee gaan vallen S6
31 augustus 2011 om 22:23 #17913916Als je HEEL veel geluk hebt is het je EGR-klep dan ben je voor €400 gesteld
Was bij mijn omega ook. Vermogen weg, lawaai en stinken.
Grtz Seth
1 september 2011 om 04:52 #17913917denk dat je het zelfde euvel hebt als jurgen (jraaf) De turbo :???: Neem ff kontact op met hem.. vragen staat vrij.
1 september 2011 om 06:48 #17913918@Seth wrote:
Als je HEEL veel geluk hebt is het je EGR-klep dan ben je voor €400 gesteld
Was bij mijn omega ook. Vermogen weg, lawaai en stinken.
Grtz Seth
ERG kost 150euro.
1 september 2011 om 07:05 #17913919kijk eens op : http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php” onclick=”window.open(this.href);return false; voor een gebruikte turbo
1 september 2011 om 07:41 #17913920Nieuwe Turbo pffff….. Een gereviseerde kost bij de dealer ruim 800 euro. Op Marktplaats is er iemand die ze aanbiedt voor een nkleine 500. Als je dan je oude inruilt krijg je nog eens een extra 50 euro terug. Ter vervanging zijn ze een kleine 6 uur bezig schat ik. Je hele interkooler, radiateur en airco condensor moer er af, dus ook je bumper. Zie de pica in mijn topic. Bij het terug zetten moet ook het hele systeem gereinigd en afgeperst worden om te controleren of er niet ergens nog een lek zit.
Overigens lijkt het mij ook geen goed nieuws dat je roetfilter vol olie zit….Dat schijnt funest te zijn voor die :swear dingen. Kunnen ze niet goed tegen.
Hoop ook voor je dat het iets simpels is maar het klinkt duur :swear
Safe driving Jurgen1 september 2011 om 09:50 #17913921ja of maak van de nood een deugd en kijk eens of het mogelijk is om er een Saab TTID biturbo op te zetten ;) (mits het in het budget past natuurlijk)
dat is die kleine en grote turbo achter elkaar.volgens mij is die bij Saab ook op de 1.9 diesel geleverd.
1 september 2011 om 12:30 #179139221 september 2011 om 16:10 #17913923Vervelend om te horen. Ik hoop voor je dat het de EGR is, motor loopt dan ook niet lekker meer en stinkt behoorlijk.
@sw_reijnders wrote:
ja of maak van de nood een deugd en kijk eens of het mogelijk is om er een Saab TTID biturbo op te zetten ;) (mits het in het budget past natuurlijk)
dat is die kleine en grote turbo achter elkaar.volgens mij is die bij Saab ook op de 1.9 diesel geleverd.
Gaat toch niet zomaar werken met de normale software, lijkt me dat deze geoptimaliseerd moet worden.
1 september 2011 om 16:46 #17913924@Erwin wrote:
Vervelend om te horen. Ik hoop voor je dat het de EGR is, motor loopt dan ook niet lekker meer en stinkt behoorlijk.
@sw_reijnders wrote:
ja of maak van de nood een deugd en kijk eens of het mogelijk is om er een Saab TTID biturbo op te zetten ;) (mits het in het budget past natuurlijk)
dat is die kleine en grote turbo achter elkaar.volgens mij is die bij Saab ook op de 1.9 diesel geleverd.
Gaat toch niet zomaar werken met de normale software, lijkt me dat deze geoptimaliseerd moet worden.
Yep, plus dat je nog een extra setje slang nodig hebt. En waarschijnlijk kom je in de knoei met de ruimte die je hebt.
Heb hier de originele folder liggen van de 2004 OPC met twin turbo welke het nooit naar de productielijn heeft gehaald van Opel :crySafe driving Jurgen
1 september 2011 om 17:38 #17913926Vandaag heeft de garage gebeld ,het is NIET :wtf de turbo,maar in 1 van de zuigers is een gat gebrand,het schijnt zo te zijn dat er op die zuiger niet verstuift is maar gespoten (met veel bar) ,daardoor is er een gaatje in de zuiger gekomen met alle gevolgen van dien.
Hij zegt dat als je de oliedop eraf schroeft wanneer de motor loopt ,het klinkt als een compressor.
Daarmee zijn de kosten dan ook vele malen groter dan die van een turbo.
Hij praat over een ruilmotor(duurste oplossing) of deze of een andere gereviseerde(goedkopere oplossing) :swear ,exacte prijs nog niet bekend maar onlangs de complete motor van een Megane vervangen en die man mocht 5000 euro afrekenen.
Ik werd er spontaan niet goed van :puke ,wat is nu wijsheid.
Hij zegt dat als ik kies voor een ruilmotor ik daar weer jaren mee vooruit kan (en financieel ook wel moet,want de auto word er echt geen duizenden euro’s meer waard van)Mijn motor reviseren zou alleen zorgen voor een lopende motor maar het probleem van die ene verstuiver die zijn werk niet goed heeft gedaan is dan niet perse verholpen met als gevolg de mogelijkheid dat dit in de toekomst weer gebeurd.
En toen ??????
1 september 2011 om 18:30 #17913927en toen
een motor van de sloop proberen te krijgen en die door een beun als bv wim in laten bouwen.scheelt je aanzienlijk geld.
of je kan er een uit engeland halen
http://www.ebay.co.uk/sch/Engines-Engine-Parts-/61300/i.html?LH_ItemCondition=12&Manufacturer=Saab%7COpel%252FVauxhall&_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A5251&rt=nc&_nkw=z19dt&_catref=1&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;je ziet wat de blokjes kosten . . . lijkt mij dat je wel voor onder de 4000 euro dat ding ingebouwd krijgt ;)
1 september 2011 om 19:26 #17913928Lijkt mij ook de beste oplossing. Een motor van de sloop is veel goedkoper en hier loopt volk genoeg rond die je kan helpen met de motorswap ;)
Grtz Seth
1 september 2011 om 19:43 #17913929@sw_reijnders wrote:
en toen
een motor van de sloop proberen te krijgen en die door een beun als bv wim in laten bouwen.scheelt je aanzienlijk geld.
je ziet wat de blokjes kosten . . . lijkt mij dat je wel voor onder de 4000 euro dat ding ingebouwd krijgt ;)
“Onder de 4000,- euro” Pfffff wat een bak geld, ik denk dat Ahrend het even niet weet :???:
Mooi klote :cry
Jan
1 september 2011 om 19:46 #17913930@janneman vectra c wrote:
@sw_reijnders wrote:
en toen
een motor van de sloop proberen te krijgen en die door een beun als bv wim in laten bouwen.scheelt je aanzienlijk geld.
je ziet wat de blokjes kosten . . . lijkt mij dat je wel voor onder de 4000 euro dat ding ingebouwd krijgt ;)
“Onder de 4000,- euro” Pfffff wat een bak geld, ik denk dat Ahrend het even niet weet :???:
Mooi klote :cry
Jan
ja ik zou me ook wild schrikken als ik dat bedrag zou horen
daar heb je tegenwoordig een complete vectra c voor :shock:Maar geloof maar niet dat wim 5000 euro kwijt is hoor voor zn 3L V6 in zn vectra b
1 september 2011 om 20:07 #17913931in DLD zijn ook genoeg van die blokken te koop
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=opel+motor+1.9+cdti+120ps&_sacat=0&_dmpt=DE_Autoteile&_odkw=opel+motor+1.9+cdti&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 september 2011 om 20:23 #17913932Ik heb net een mail gehad van een autodemontagebedrijf die een nieuwe ruilmotor heeft met 0 Km voor 1650,- met inruil van kapotte motor.
Ik moet zeggen dat geeft de burger nog enigzins moed.
ps ik weet wel niet hoe compleet zo’n motor dan is.1 september 2011 om 20:29 #17913933zal vermoedelijk wel een kaal blok zijn zonder aanbouwdelen en zonder injector rail
maar dat kan uiteindelijk alleen de verkoper zeggen.1 september 2011 om 20:34 #17913934Omg! Ik had mijn gehele vectra B voor 1750,- gekocht! Wat een geld zeg! Veel sterkte gewenst.
Was het nu maar de turbo geweest he?..1 september 2011 om 20:39 #17913935Ja kan je ook niet vergelijken hé,
Een Vectra B is ouder als een C en daar zullen wel meer dan 0 km’s op de teller staan :D
Bel eens naar de verkoper en vraag wat daar allemaal bij is inbegrepen en dan kan je nog overwegen :)
Grtz Seth
2 september 2011 om 06:41 #17913936Ik vint ze je het toch een raar verhaal, dat ze je voor een kapotte zuiger een heel nieuw blok willen aansmeren.
Lijkt me onkunde van de garage: “We zijn niet in staat de oorzaak te achterhalen, dus vervang maar je hele blok”
2 september 2011 om 07:50 #17913937kijk ff bij klein en gunnewiek voor een compleet blok.
Kosten rond de 2000 euro met weinig km’s en 12mnd. garantie. Voor het inbouwen moet je net mazzel hebben welke garages je kent. Een maat van mij rekend zo’n 500 euro !In iedergeval suc6 gewenst Ahrend !
Overigens ben ik het wel met Yf1zr eens dat als het alleen de zuiger is , dat er niet een heel nieuw blok in hoeft.
Maar dat zal idd wel onkunde wezen van de garage !2 september 2011 om 09:49 #17913938onkunde of boekhouden peet ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.