Spijkerbanden. Waar te vinden???

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Spijkerbanden. Waar te vinden???

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    robert1701
    Deelnemer

Hello,

Het wordt weer winter met alle wintertoestanden incluis.
      Daarom was ik aan ‘t denken om op de gladste dagen van de winter, spijkerbanden te plaatsen.

Het probleem is dat het gebruik van spijkerbanden blijkbaar wat in ongebruik geraakt is.
      Met als gevolg dat ze bijna nergens meer verkocht worden. Ik heb tot nu toe nog geen handelaar gevonden die ze verkoopt.
      Ze worden blijkbaar zonder spijkers verkocht en de handelaar moet ze erin schieten met een toestelletje.

Ik ben het Zweeds ofzo niet machtig, of ik vroeg het daar eens op een forum. In Duitsland misschien?

Mijn all-season banden die nu onder mijn wagen staan heb ik in de UK besteld. Daar scheelt het ook wel wat in prijs.

Zoiets zoek ik dus:

sjoerdie
      Deelnemer

Ze zijn niet toegestaan in Nederland!

Net als sneeuwkettingen, het gebruik ervan is verboden.

En je hebt er met de Nederlandse winters niet echt voordeel mee.

Koop gewoon een set degelijke winterbanden.

RISL
        Moderator

Inderdaad niet toegestaan in NL op verharde wegen.
          En het rijdt ook voor geen meter op de (doorgaans) gestrooide, schone wegen in NL.

JOZO

Wegen die schoon zijn heeft idd totaal geen nut. Geeft ook nog eens een klote herrie!! In Zweden reed ik altijd met ‘spijker’banden, maar daar is een must want word niet veel gestrooid (alleen steden). Op de bevroren meren, ijs dus, reed ik met ‘echte’ spijkerbanden, met spijkers van zo’n 15mm hoog. Had je goed grip mee :D :thumb
            In Zweden kun je gemakkelijk bestellen, doorgaanse Zweed kan goed Engels dus gewoon een mail sturen dan komt dat wel goed :thumbup

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.