Forumindex › Forums › Modellen › Astra › spiegels werken niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 06:50 #17213621
goedemorgen allemaal
ik heb een zeer nette Opel Astra station G aangeschaft
2 weken geleden ,en hij rijd grandioos.
echter wel een paar kleine problemen.
waarvan ik er al een heb opgelost ;)
ik kon toch mijn zekeringen kastje niet vinden , geintje van opel zeker om deze zo weg te werken?maar goed, na een paar uur toch eindelijk gevonden ,nu is het volgende probleem aan de orde .mijn buitenspiegels ,die zijn elektrisch verstelbaar en verwarmd.
echter werken deze dus niet , alle zekeringen na gelopen
geen kapotte gevonden .
echter nu zie ik onder mijn motorkap ook hele grote zekeringen zitten ,maar ik denk dat dit voor de stuurbekrachtiging of zo is
ik heb ook geen boekjes dus ik kan niks verifiëren.
kan iemand mij tips geven waar ik moet zoeken want ik zie in mijn zekering kastje ,enorm veel zekering ingangen ,maar geen zekeringen ,of is dit normaal ?dus mijn hoop ligt een klein beetje hier ,daar mijn auto van de andere kant van het land komt en even terug rijden geen lekkere optie is .
alvast bedankt31 oktober 2009 om 08:42 #17543220In de deksel van je zekeringkastje zit vaak een omschrijving wat elke zekering doet. Daarop kan je de zekering van je spiegels in elk geval vinden.
Daarnaast zijn de grote zekeringen onder je kap sowiezo te krachtig voor je spiegels. Deze zijn vaak voor dingen zoals de aanjager en verwarmings elmenten in je achterruit…
Controleer zelf ook even de spiegels, wellicht dat deze ooit in het leven van je auto vervangen zijn met normale spiegels (zonder verwarming e.d.).
31 oktober 2009 om 15:19 #17543221bedankt voor de reactie
ik heb gekeken in het deksel en alles zit goed
echter ben ik er nu ook achter dat de spiegels verwarmen alleen als de achteruit verwarming aanstaat
nu alleen nog er achter komen waarom de spiegels niet van positie willen veranderen
maar vooralsnog bedankt voor je hulp31 oktober 2009 om 16:21 #17543222vaak moet je even een knopje in drukken waardoorhet afstellen geactiveerd wordt. dit had ik ook bij mijn corsa uit ’98,, en ook in mijn astra H uit ’07…
na het indrukken hiervan( weet zo ff niet welke,, mn ouders hebben ook een G, maar zijn nu niet thuis…
suc6 in iedergeval
Anne
31 oktober 2009 om 21:39 #17543223Er zit op die schakelaar een heel klein schakelaartje die dient voor rechts/links..
Kan ook wezen dat de schakelaar zelf kapot is..
1 november 2009 om 11:16 #17543224origineel gepost door Blue-Dragon
Er zit op die schakelaar een heel klein schakelaartje die dient voor rechts/links..Kan ook wezen dat de schakelaar zelf kapot is..
dank je voor de tip want je had gelijk
even doorgemeten en geen contact ,dan maar openmaken
de stukjes verbrande pcb vielen er gewoon uit!
heb net via onderdelen lijn een tweede hands
besteld althans ik weet de kosten nog niet item nummer is 09130503 mocht iemand dit in de toekomst willen bestellen
nogmaals bedankt :thumbup2 november 2009 om 00:04 #17543225Oke heel mooi dat je het euvel hebt gevonden :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.