Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Spiegels Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2013 om 16:01 #17261858
Aangezien mijn vriendin er kennelijk lol in heeft iedere keer de rechterbuitenspiegel van mijn F-je eraf te rijden (nu al 3 keer in 4 weken tijd), en ik geen zin heb om iedere keer die spiegel eraf te halen en die metalen delen weer in elkaar te klooien zodat die weer vast zit, wilde ik beide buitenspiegels van mijn F2 vervangen door de van een F1. Mijn vader heeft in een grijs verleden een Astra F1 stationwagon gehad (C18NZ, GLS, super fijne auto), en er staat mij bij dat de spiegels daarvan handmatig inklapbaar waren. Die van mijn F2 zijn dat in ieder geval niet, en die breken eraf bij (hardhandig) contact met een of ander object. Wie weet of F1 spiegels werkelijk inklapbaar zijn, en of dit op een F2 past. Alvast bedankt voor het meedenken!
13 november 2013 om 16:35 #18191916Reken er maar op dat de F1 spiegels handmatig ingeklapt kunnen worden.
Dat zit wel goed :thumbPast ook op een F2, uiteraard wel de spiegelvoet ook verwijderen.
Dan kan je de F1 speigel er zo op schroeven (3 stuks vanaf de binnenkant)Overigens zitten de F2 spiegels ook zo in elkaar maar uit ervaring blijkt dat, die bevestigingen ruk zijn.
1 keer los is los en blijft los (lees: slappe hap)
Mn stiefzoons rechterspiegel donderd er ook wel eens af en dan zeg ik ook “zet er toch Kadettspiegels op”Rik :D
13 november 2013 om 18:01 #18191917F1 spiegels kan je ook niet inklappen, dan liggen ze er ook naast
13 november 2013 om 18:03 #18191918Wou zeggen, die klappen er ook gewoon af maar die zijn stukken steviger.
13 november 2013 om 18:38 #18191919wat rik bedoeld is dat je de spiegels wel in kan klappen, maar dat het niet echt als ingeklapt is.
je kan ze daarna makkelijk weer terug klikken namelijk.
en dat wil met die vieze f2 spiegels niet.
ervaring mee? jep ;)13 november 2013 om 20:10 #18191920maar zijn ze er wel geweest voor de F2? Boekje geeft nl wel aan dat als ze een tik hebben gehad ze weer terug te klikken zijn. Weet alleen niet of er nouw t optie *’tje bij stond :hmmz
Wou ze iig zelf van de week inklappen maar met geen mogelijkheid :jerry
Greetz Emiel
14 november 2013 om 16:31 #18191921Ik heb nog geen F2 gezien met spiegels die makkelijk inklappen. ALs je dat al voor elkaar krijgt, dan verbuigen er een aantal ijzeren delen in de spiegel, en krijg je hem daarna noooooooooit weer terug op de goede plek, en hij blijft ook trillen op de snelweg. Ik ga F1 spiegels kopen. Heb een automaterialen zaak gevonden vlakbij Zwolle die ze voor 18 euro nieuw verkoopt (zal wel aftermarket zijn). Wat is volgens jullie het beste: een paar tweedehandsjes (mooie zijn slecht te vinden), of aftermarket (met de kans dat het crap dingen zijn).
14 november 2013 om 17:23 #18191922@Christiaan Hummel wrote:
Ik heb nog geen F2 gezien met spiegels die makkelijk inklappen. ALs je dat al voor elkaar krijgt, dan verbuigen er een aantal ijzeren delen in de spiegel, en krijg je hem daarna noooooooooit weer terug op de goede plek, en hij blijft ook trillen op de snelweg. Ik ga F1 spiegels kopen. Heb een automaterialen zaak gevonden vlakbij Zwolle die ze voor 18 euro nieuw verkoopt (zal wel aftermarket zijn). Wat is volgens jullie het beste: een paar tweedehandsjes (mooie zijn slecht te vinden), of aftermarket (met de kans dat het crap dingen zijn).
Ik heb bij een automaterialenzaak gewerkt. (http://www.winparts.nl) Daar kochten we ook aftermarket spiegels. deze waren van een goede kwaliteit. Mijn f2 spiegel trillen beide op de snelweg, zeer irritant.. F1 spiegel vind ik persoonlijk wat sportiever.
14 november 2013 om 21:08 #18191923@Christiaan Hummel wrote:
Ik heb nog geen F2 gezien met spiegels die makkelijk inklappen. ALs je dat al voor elkaar krijgt, dan verbuigen er een aantal ijzeren delen in de spiegel, en krijg je hem daarna noooooooooit weer terug op de goede plek, en hij blijft ook trillen op de snelweg. Ik ga F1 spiegels kopen. Heb een automaterialen zaak gevonden vlakbij Zwolle die ze voor 18 euro nieuw verkoopt (zal wel aftermarket zijn). Wat is volgens jullie het beste: een paar tweedehandsjes (mooie zijn slecht te vinden), of aftermarket (met de kans dat het crap dingen zijn).
Uhm, de sloop al bezocht ?
kan me niet voorstellen dat daar geen F1 spiegels meer zijn te krijgen.Rik :D
15 november 2013 om 10:48 #18191924Ja, hier in Amsterdam al drie slopen af geweest, en die hadden ze allemaal niet meer, alleen die F2 spiegels, in alle kleuren van de regenboog, en de enige F1 spiegel die ik tegen kwam had een barst in het spiegelglas :( en was niet echt mooi meer (spiegelvoet was een andere kleur grijs dan de spiegelbehuizing). Dus als iemand toevallig twee goeie F1 spiegels op de sloop tegenkomt: let me know!
15 november 2013 om 13:49 #18191925ik moet zeggen dat ik ook verschrikkelijk veel moeite had om een Fje te vinden in Amsterdam… MP of hier op t forum geen slopers in onderdelen?
15 november 2013 om 17:46 #18191926@KadAstra-EF wrote:
@Christiaan Hummel wrote:
Uhm, de sloop al bezocht ?
kan me niet voorstellen dat daar geen F1 spiegels meer zijn te krijgen.Rik :D
De f1 begint een beetje te verdwijnen rikkert, helaas..
15 november 2013 om 18:20 #18191927heb vandaag nog bij een f1 gt gestaan op de sloop, zaten beide spiegels nog aan, hingen alleen wel uit het klik systeem
de 1 kon ik zo terug drukken, de ander helaas niet, anders had ik ze mee genomen.
lagen ook nog 3 originele gt wieldoppen in.
was een 18i15 november 2013 om 19:34 #18191928Oohw zondee :(
15 november 2013 om 22:27 #18191929ding staat er nog vrij compleet hoor..
16 november 2013 om 07:35 #18191930Die grille Soepkiepe, is die heel ?
En is de kleurnummer E266 ?Rik -offtopic
16 november 2013 om 12:50 #18191931Ik heb een imitatie f2 spiegel gekocht 2 jaar terug.. Werkt maar zit toch nie zo vast als origineel.. Zou er ook graag eentje in kleur tegenkomen maar die kans is klein hier
16 november 2013 om 17:10 #18191932@KadAstra-EF wrote:
Die grille Soepkiepe, is die heel ?
En is de kleurnummer E266 ?Rik -offtopic
uhh, toen ik er was wel ja.
16 november 2013 om 17:56 #18191933@oeht1986 wrote:
@Christiaan Hummel wrote:
Ik heb bij een automaterialenzaak gewerkt. (http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;) Daar kochten we ook aftermarket spiegels. deze waren van een goede kwaliteit. Mijn f2 spiegel trillen beide op de snelweg, zeer irritant.. F1 spiegel vind ik persoonlijk wat sportiever.
Kheb daar een f2 spiegel van.. Past niet perfect,zit niet vast en verwarmt trager.. Daarom dat ik kijk naar een originele..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.