Spiegelglas vervangen opel vectra C 2006

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Spiegelglas vervangen opel vectra C 2006

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235628
    Spit7
      Lid sinds:
      14 April 2011

      Goedendag mensen.

      Ik heb een Opel vectra GTS sport uit 2006 en daarvan is de rechter buitenspiegel uit de kit losgelaten.

      Nu heb ik hem even tijdelijk weer gekit, maar ondertussen ook een nieuwe besteld bij een webshop. Bij de dealer was die namelijk niet te betalen.

      Nu is mijn vraag: Hoe te vervangen?
      De medewerker van de webshop vertelde dat het een klik systeem is en als ik er tussen kan komen om de oude eruit te halen hoeft de kap van de spiegel er niet af. Kan ik dus gewoon de oude eruit trekken en de nieuwe er weer in klikken. Klopt dit?

      Al vast bedankt,

      Gr Mark

      #17855200
      Niko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2009

        klopt, je kan best met een soort harde-plastic-koevoetachtige ding die tussen je spiegelglas en spiegelhuis past je spiegel er uit klikken, stekkertjes los en nieuwe er in, 5min werk

        #17855201
        Spit7
          Lid sinds:
          14 April 2011

          Hoi Niko

          Bedankt voor je reactie, morgen krijg ik hem binnen en ga hem meteen vervangen.

          Gr Mark

          #17855202
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Om het er goed uit te krijgen ff de spiegel verstelling zo zetten dat de rechterbovenhoek helemaal naar buiten steekt. Zo kun je vanaf dat punt heel makkelijk het glas er rustig af trekken. Zo heb je geen gereedschap nodig maar kan het gewoon met je handen.

            Safe driving Jurgen

            #17855203
            Edvries
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 December 2004

              [rquote=1913682&tid=146374&author=jraaf]Om het er goed uit te krijgen ff de spiegel verstelling zo zetten dat de rechterbovenhoek helemaal naar buiten steekt. Zo kun je vanaf dat punt heel makkelijk het glas er rustig af trekken. Zo heb je geen gereedschap nodig maar kan het gewoon met je handen.

              Safe driving Jurgen[/rquote]

              Hij heb m weer vastgekit…

              #17855204
              Edvries
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 December 2004

                [rquote=1913682&tid=146374&author=jraaf]Om het er goed uit te krijgen ff de spiegel verstelling zo zetten dat de rechterbovenhoek helemaal naar buiten steekt. Zo kun je vanaf dat punt heel makkelijk het glas er rustig af trekken. Zo heb je geen gereedschap nodig maar kan het gewoon met je handen.

                Safe driving Jurgen[/rquote]

                Hij heb m weer vastgekit…

                #17855205
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  [rquote=1913692&tid=146374&author=Edvries][rquote=1913682&tid=146374&author=jraaf]Om het er goed uit te krijgen ff de spiegel verstelling zo zetten dat de rechterbovenhoek helemaal naar buiten steekt. Zo kun je vanaf dat punt heel makkelijk het glas er rustig af trekken. Zo heb je geen gereedschap nodig maar kan het gewoon met je handen.

                  Safe driving Jurgen[/rquote]

                  Hij heb m weer vastgekit…[/rquote]

                  Kit er uit snijden:hmmz

                  Safe driving Jurgen

                  #17855206
                  Spit7
                    Lid sinds:
                    14 April 2011

                    Het glas heb ik vast gekit op de plaat waar die aan vast zit. Aan de achterkant zit het klik systeem. Dus hoe Jraaf het beschrijft kan ik hem er gewoon uit halen.

                    Moet ik nog ergens op letten? Bijvoorbeeld dat kabeltje voor de spiegelverwarming.

                    Mark.

                    #17855207
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      [rquote=1913822&tid=146374&author=Spit7]Het glas heb ik vast gekit op de plaat waar die aan vast zit. Aan de achterkant zit het klik systeem. Dus hoe Jraaf het beschrijft kan ik hem er gewoon uit halen.

                      Moet ik nog ergens op letten? Bijvoorbeeld dat kabeltje voor de spiegelverwarming.

                      Mark.[/rquote]

                      Gewoon rustig loshalen en niet te hard trekken.
                      Safe driving Jurgen

                      #17855208
                      jeroentdi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 October 2010

                        kerel, is het gelukt?
                        Anders kijken we maandag wel ff

                        #17855209
                        Spit7
                          Lid sinds:
                          14 April 2011

                          Ja het is gelukt. Stelde niets voor.

                          Heb de spielgel helemaal naar binnen gesteld zodat je rechts tussen het spiegelglas en de buitenkap kan komen. Beetje kracht zetten en klik los. 2 kleine stekkertjes los en nieuwe erweer in klikken.

                          Groetjes Mark

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.