Spiegelglas gejat

Forumindex Forums Modellen Corsa Spiegelglas gejat

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    jeroenk
    Deelnemer

Geweldig, net is mn linker spiegelglas gejat! Ik moet morgen direct achter nieuwe aan. Gezien ik vrijdag/zaterdag moet werken en daarna naar Zeeland ga. Op zo’n lange rit is het toch wel prettig om wat te kunnen zien.

Kunnen jullie mij vertellen of het binnenwerk:

nog heel is??

Heb ik alleen spiegelglas nodig?

Morgen wil ik naar de sloop om nieuw glas te halen. Moet ik nog ergens specifiek op letten? En, hoe haal je dat glas er in 1 deel uit?

Alvast bedankt!!

RISL
      Moderator

Even offtopic: spiegelglazen worden steeds vaker gejat. Let er goed op dat je zo officieel niet mag rijden (je mist immers een linker spiegel).
        Bij kennissen van me is de auto door de verzekering weg gesleept naar de garage zelfs, zo ver gaat het. Je kunt er best een dikke bekeuring voor krijgen.

Succes met de reparatie.

Fearless
        Deelnemer

Niet altijd gejat…..

Ze laten ook nog wel eens los.

Probeer maar eens een spiegel los te wrikken. meestal breekt ie zo wel.

RISL
          Moderator

Dat klopt, maar vaak merk je dat nog wel.
            Maar spiegelglazen en koplampen zijn de afgelopen tijd wel behoorlijk vaak ontvreemd.
            Vooral Porsches staan er steeds vaker zo bij:

Maar goed, laten we verder niet teveel offtopic gaan.

jeroenk
            Deelnemer

Jah, ik weet dat ik niet zonder mag rijden. Straks maar even vragen of ik mijn vaders auto mee mag morgen. Dan rijd ik na mijn projectvergadering door naar de sloop. Echter zou ik dan wel willen weten of ik alleen het glas moet hebben of een hele unit (als deze kapot is) en zoja hoe ik deze eruit krijg en welk gereedschap ik nodig heb….

@ Fearless, hij is voor 95% zeker gejat. Toen ik de auto wegzette zat ie er 100% zeker nog op, want parkeer de auto altijd achteruit in. Toen ik terug kwam geen acht op geslagen en naar huis gereden (nog geen km!) Thuis bij het inparkeren tot de ontdekking gekomen dat het glas ontbrak, op het gemakje teruggereden en de hele weg incl. parkeerplaats geen restanten te vinden…

En net wat je zegt; wrikken… Het is een route waar je niet harder rijdt dan 40km/h… Vreemd als die nu ineens loslaat…

combo c tour
              Deelnemer

tjonge jonge zeg.
                kunnen ze nu nergens vanaf blijven?
                ga zo niet rijden want oom agent geeft je er een vette prent voor.
                op de sloop kijken voor een complete spiegel.
                makkelijker en sneller werken dan zitten te klooien met een glas.
                en de kans dat die dan breekt is dan wel aanwezig.

16v-ralezz

Waar gaat dit heen… Wat is het volgende. Ruitenwissers?

Ot: er zijn tijdelijke spiegels, heeft m’n ma ook weekje mee gereden.

Ik zou voor complete spiegel kijken, mogelijk is er iets verbogen oid

Groet

Fearless
                  Deelnemer

De spiegel van je vrouw/vriendin is ook een mooie tijdelijke oplossing..
                    Ducttape ftw king:

jeroenk
                    Deelnemer

Haha, ach het komt wel weer goed. Die paar euro is het probleem niet, het kost alleen weer minimaal een uur om de zaak weer geregeld te krijgen. Je dag is toch verpest op de een of andere manier. Gelukkig is deze dag bijna afgelopen. Duik zo m’n nest in. Zie ‘t morgen wel verder.

In ieder geval duidelijk dat ik een complete buitenspiegel moet halen. Ik houd jullie op de hoogte!

joop1970
                      Deelnemer

Ben je gek, gewoon een alleen een glas halen. Voorzichtig loshalen/loswringen, niet met een schroevendraaier anders breekt je glas erg snel. Je kunt het een aantal keer proberen op de sloop. Jij hebt een handmatige zo te zien, zijn goed te doen. De elektronische zijn een beetje klote om vast te krijgen. Zo heb ik er ook al 2 gebroken.

jeroenk
                        Deelnemer

@joop1970 wrote:

Ben je gek, gewoon een alleen een glas halen. Voorzichtig loshalen/loswringen, niet met een schroevendraaier anders breekt je glas erg snel. Je kunt het een aantal keer proberen op de sloop. Jij hebt een handmatige zo te zien, zijn goed te doen. De elektronische zijn een beetje klote om vast te krijgen. Zo heb ik er ook al 2 gebroken.

Tjsa, de hele unit zit vast met twee zeskantjes steekje 8…. Is ook zo gewisseld. Neem aan dat ze de hoofdprijs er niet voor vragen…

Fearless
                          Deelnemer

Ik heb nog wel wat aan spiegels liggen. Ook losse glazen. Klik en klaar. Maarja dan moet ik ze opsturen en heb je ze nog niet zo snel

jeroenk
                            Deelnemer

@Fearless wrote:

Ik heb nog wel wat aan spiegels liggen. Ook losse glazen. Klik en klaar. Maarja dan moet ik ze opsturen en heb je ze nog niet zo snel

Ik wil ze wel langs komen halen. Wapenveld is goed te doen qua afstand. Zit op het moment van schrijven zelfs in Zwolle…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.