Spiegelglas buitenspiegel los

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Spiegelglas buitenspiegel los

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Ramon076
    Deelnemer

Hallo,
      Gisteren zat ik na enige tijd weer op de snelweg. Ik merkte dat de linker buitenspiegel aan het trillen was, rechts niet. Ik ben bij een parking eraf gegaan heb ik gekeken. Nu merk ik niet dat de spiegel los zit na beetje wrikken. Ook het glas zelf merk ik niets aan. Ik denk dat het komt omdat de trilling minimaal zijn en dat je die niet opmerkt als je die met de hand probeert te bewegen.
      Ik dacht dat het glas een beetje los in de spiegel zou zitten dus heb het glas voor zekerheid even aangedrukt. Daarna ben ik weer gaan rijden en de spiegel trilde niet meer. Toen ik weer op weg naar huis was was het weer precies hetzelfde en trilde het spiegelglas weer. Het irriteert me mateloos :swear omdat het me ook afleid tijdens het rijden en dan heb ik nog niet eens in het donker gereden want dan is het volgens mij helemaal irritant.
      Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat een of andere onverlaat tegen m’n spiegel is aangereden ofzo. Ik trek m’n deur nooit hard dicht dus dat lijkt me het probleem ook niet.
      Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Kan ik het spiegelglas eruit halen en op nieuw plaatsen?

Punch

Spiegelglas loshalen van rubber en met 2componenten lijm opnieuw vastlijmen,heb dit 2jaar geleden bij mij ook gedaan en zit nog steeds vast :thumb

CJX
        Deelnemer

Ik zou zeker het advies van Punch hierboven beschreven uitvoeren.

Ik heb het zelf ook gehad bij mijn vorige C 2.2 Dti.
          Daar viel het spiegelglas gewoon uit de buitenspiegelbehuizing toen ik op een gegeven moment de deur dicht deed.
          Was even daarvoor ook gaan trillen.
          Kon glas toen gelukkig net opvangen voordat het kapot viel op de grond.

Glas inderdaad weer terug lijmen en je kunt weer jaren vooruit.

Andre_Ede

Bekend probleem bij zowel de Astra H als de Vectra C.
            Inderdaad even zelf goed vast plakken.

Ramon076
            Deelnemer

Bedankt voor de info! Kan ik het spiegelglas zo los trekken? Het is een verwarmde en verstelbare spiegel, moet ik nog ergens op letten dan?

tuinmeubel
              Deelnemer

Het viel mij niet op dat mijn glas aan het trillen was. Groot was dan ook mijn verbazing dat tijdens het optrekken bij een stoplicht, het glas gewoon naar beneden zeilde… :wtf Kapot natuurlijk. Ben gelijk naar de VOD gereden en moest 82 euro betalen… :swear Later zag ik op EBay hetzelfde glas voor 18 zelfs inclusief verwarming. . :???: Heb voor links én rechts gelijk maar een setje besteld. :angel

ashok1978
                Deelnemer

is mij ook eens overkomen.2,5 jaar terug
                  kwam bij me auto en zag al dat hij los liet.
                  ook ik naar de vod.
                  gewoon 1 op internet bestellen wel opletten dat die verwarmd is.
                  en gewoon erop plakken. ik heb toen iets van bisonkit gebruikt dacht ik.
                  zit nog vast als een huis.

vfrmarcel
                  Deelnemer

ook gehad met zafira b beide tegelijk , immitatie gekocht( plm 18€ ps ) compleet met verwarming na half jaar een kant weer los :swear

Famempeters

Zelf vast plakken let op met de lijm dat deze de spiegel coating niet opvreet dus transparante siliconen kit is niet het idee met die azijn zuur .

je hebt van die lijm kan je een spiegel thuis op de tegel muur of zo plakken kost weinig (bouwmarkt) en zo vast als een huis beter als imitatie nieuw spiegels kopen .

Tech 1
                      Deelnemer

Eergisteren was het glas van de rechter buitenspiegel van mijn Signum er ook uit gevallen na het dichtdoen van de deur :???:
                        Alleen was hij blijven hangen aan een paar draadjes die aan een soort frame op de spiegel zaten,en kon ik hem zo weer in de behuizing klikken.
                        Zo het kunnen dat het frame/klemmen ook slechter worden na een bepaalde tijd ?
                        Heb er na die tijd al weer een kleine 300km mee gereden,en hij trilt niet en versteld verder normaal :hmmz

Ramon076
                        Deelnemer

@Punch wrote:

Spiegelglas loshalen van rubber en met 2componenten lijm opnieuw vastlijmen,heb dit 2jaar geleden bij mij ook gedaan en zit nog steeds vast :thumb

Heb vandaag eindelijk de tijd om te gaan lijmen maar heb nog geen lijm in huis. Ik zie dat er verschillende 2 componenten lijmen zijn. Welke kan ik het beste nemen? Bison Combi Turbo?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.