Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Spiegel / Raam probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2015 om 07:13 #17273743
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn spiegelbediening en met mijn raam en wellicht hebben jullie de oplossing of een advies.
Ik heb een Vectra Station 1.9 cdti uit 2006 waarvan de spiegelbediening niet naar behoren functioneert en ook een raam wat niet meer naar beneden wil.
Als ik met de schakelaar de rechter buitenspiegel selecteer en ik wil vervolgens de spiegel verstellen doet deze het prima en is in alle standen te verstellen.
Als ik vervolgens de linker buitenspiegel selecteer en deze wil verstellen gaat ook de rechter buitenspiegel mee en bedien ik eigenlijk twee spiegels tegelijk. De linker spiegel gaat wel naar links en rechts maar niet meer van boven naar beneden…..terwijl de rechter spiegel netjes alle bewegingen maakt die hij moet maken terwijl de schakelaar op de linker spiegel geselecteerd staat.Daarnaast heb ik ook nog een raam probleem.
Met de schakelaar in het rechter portier kan ik de rechter raam alleen maar naar beneden doen en niet meer omhoog, terwijl dit met de schakelaar aan de bestuurderskant geen probleem is en hij gewoon open en dicht kan.
Zouden het de schakelaars kunnen zijn ?? aanstuur moduul ??
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Sander.
5 oktober 2015 om 08:37 #18298243AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kan de schakelaar uit elkaar halen en schoonmaken. Wellicht dat het helpt.
Even voorzichtig met een dunne schroevendraaier uit de deur wippen5 oktober 2015 om 08:48 #18298244Dank voor deze tip.
Gisteren heb ik idd de schakelaar uitelkaar gehaald en gereinigd maar helaas zonder gewenst resultaat.
De spiegels blijven tegelijk reageren als ik alleen de linker spiegel selecteer….5 oktober 2015 om 11:59 #18298245Ik kan je niet zeggen wat je moet doen maar kan je wel informatie geven over wat ik heb meegemaakt, misschien helpt het je;
Bij mij deed zowel de bestuurderszijde als passagierszijde (voor en achter) de schakelaars het niet meer. Ook de spiegelbediening weigerde.
Alleen bij mij was het zo dat als ik heel hard drukte dat deze het soms wel deden en soms ook niet. Ik heb ook een aantal keer gehad dat beide spiegels tegelijk gingen bij het verstellen. Sinds alle schakelaars zijn vervangen heb ik dit probleem niet meer.Je zegt dat je met de schakelaar rechts het raam niet meer omhoog krijgt, druk nu eens heel hard naar boven, doet hij het dan wel?
5 oktober 2015 om 12:22 #18298246Heb je de schakelaar compleet uit elkaar gehaald zodat je de contact puntjes schoon kon maken??
Heb hetzelfde als crunch81 gehad, heb de schakelaar open gemaakt, en de contact puntjes schoon gemaakt en iets op geschuurd werkt weer perfect
5 oktober 2015 om 13:00 #18298247Even ter informatie.
Bij mij gaat de rechter spiegel ook mee als de linker wordt bediend. Dit hoort zo!
Om beide goed in te stellen stel je eerst de linker in, en daarna de rechter.
Als iemand vervolgens de linker spiegel naar eigen behoefte anders instelt wordt de rechter mee ingesteld, zodat dit niet meer apart gedaan hoeft te worden.Of dit in de praktijk handig is geen idee, ik ben de enige dit er thuis aan mag zitten :angel
Dat de linker spiegel niet je knopjes volgt is een defect, maar zal niet aan je schakelaar liggen.
De rechter gaat tenslotte wel omhoog/omlaag.Ik denk meer aan een defecte motor in de spiegel, of een kabelbreuk richting linker spiegel.
Groeten Bojuhmin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.