Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › sper diffrentieel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2010 om 07:09 #17622891
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door 2000
origineel gepost door CommoCruiser
Je kan ook een sper pakken uit de achteras van bijv. een Omega 3000.
Dit is standaard iets van 15-25%, maar je kan ‘m ‘opvoeren’ door er een extra frictieplaat er in te zetten.
Deze moet wel iets gevlakt worden, omdat het anders 100% wordt.Een sper van een omega 3000 in een c-kadett as zetten?:hmmz
Eehh, sorry ik bedoel een Senator of Monza.
Het past i.i.g in een Manta-as,dus zou het ook in een dikke C-as moeten passen.
Dat ‘opvoeren’ met een plaatje werkt, de Manta waarbij we dat gedaan hebben had veel meer sperwerking als voordat we dat extra plaatje gemonteerd hadden.
Maar alleen bij gas erop, wat die plaatjes remmen het slippende wiel af door als een soort koppeling de uitgaande assen aan elkaar te koppelen.
Als je de auto op de krik hebt staan en je draait aan één van de wielen, dan werkt het sper nietmet alle respect
maar houd ff op met onzin te postten
dadelijk investeren mensen op jou advies in een sper
waar ze niets mee kunnen
omdat het niet past:o:o:thumbdowneen monza senator sper
past enkel in het diff huis van een monza senator
nee ook niet een een b commodore as;)
ook die van een omega past niet in een manta as
of in een commodore asmanta en dikke as van een c kadett is wel uit wisselbaar
maar das ook t enigste;)dus als je het niet 100% cker weet post het dan niet:o:o;)
Weet je het heel zeker Louwe?
Ik heb namelijk bij een vriend van mij een Monza 3.0E diff in de achteras van zijn Manta gesleuteld. Dat diff was opgevoerd met dat extra frictieplaatje waar ik het over had.
Ik heb het dan over alleen het diff, dus wat je tegen het kroonwiel aan schroeft.Wel een heel precies werkje trouwens, gelukkig kon hij een meetklokje en een doos shims op zijn werk lenen.
laat ik het zo zeggen als jij er van overtuigd bent dat het wel kan;)
heb ik n wereld deal voor je:thumbup
heb hier nog een monza sper liggendie mag je halen voor 300
voor dat geld koop je nergens een manta sper;);)
5 april 2010 om 07:13 #17622892Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Manta-aero
Je hebt verschillende bouwvormen bij Opel en sommige delen passen inderdaad in verschillende modellen. Een Monza sper past bijvoorbeeld wel een de starre as van een Rekord E Station. Monza/Rekord E station hebben 29,1mm steekassen. Die zijn dus dikker als Manta/Kadett steekassen.ook dit verhaal is niet geheel waar
er schijnen inderdaad e rkord assen te zijn
waar een iets groter diff in zitwat hier wel of niet van waar is weet ik niet
ik heb zo,n ding niet in handen gehadweet wel dat de rekord assen
(was minimaal 1 van een e rekord station bij)
die ik open heb gehad
het zelfde diff hadden als een manta/asconaik heb lange tijd zelfs t idee gehad
om voor mij 400 project
zo,n rekord as te gebruiken in combi met de “manta sper “
die ik toen nog hadlater vond ik via dit forum een commodore sper:thumbup
dus heb ik de rekord assen diffs en sper opgeruimd
(lees verkocht);)5 april 2010 om 08:08 #17622893Dat verhaal met die vulplaat, dat heeft te maken met de overbrenging. Er zit verschil tussen een 3,44 en 3,67 overbrenging en die spers zijn dus niet hetzelfde.
Rekord station zou wel een groot diff moeten hebben, heb het even opgezocht:
Omega A 24V/B // Rekord E (2,2 und Turbodiesel jeweils NUR Caravan) // Monza A // Senator A/B // Commodore C 2,5E (Einspritzer)
4061006396 S45 für Übersetzung 3.45 andere?? – Sperre 45%
4061006421 S45 für Übersetzung 3.70 andere?? – Sperre 45%
4061004241 S45 für Übersetzung 3.70 andere?? – Sperre 45%
4061004242 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061004267 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061004621 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061006276 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061006348 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%Commodore A/B/C 2,5S (nur Vergaser) // Ascona B 400 // Manta B 400
4061006121 S75 für Übersetzung 4.75 andere? – Sperre 75%
4061006089 S?? für Übersetzung 3.45 – Sperre 40% (laut WHB, Bestätigt??)
4061006137 S75 für Übersetzung 3.89-5.28 – Sperre 75%
4061006260 S75 für Übersetzung 3.89-5.28 – Sperre 75%
4061206074 S?? für Übersetzung ??? – Sperre ?? (Unbestätigt! Passt diese Sperre in die Achsen?)
4061006094 S40 für Übersetzung 3.56/4.22/4.75 – Sperre 40%Kadett C 1,0N – 1,2S // Ascona-Manta B 1,2 // Kadett B 1,1N – 1,2S // GT 1,1SR
4061004082 S40 für Übersetzung 3.89-4.63 – Sperre 40%Kadett C 1,6S – 2,0EH // Ascona-Manta B 1,3S – 2,0 // Rekord C/D/E (nur Übersetzung 3.67-4.22) // Kadett B 1,7-1,9 // GT 1,9S
4061004078 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061004076 S40 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 40%
4061006087 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061006203 S75 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 75%
4061004114 S75 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 75%
4061206020 S75 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 75%
4061306107 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061006210 S40 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 40%
4061xx4076 S45 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 45%
4061304181 S?? für Übersetzung ?? – Sperre ??%Ascona-Manta A 1,6S – 1,9E eigene Grösse oder wo zuordnen??
4061004083 S40 für Übersetzung 3.45-3.70 – Sperre 40% (nicht Ascona Voyage)
4061006088 S40 für Übersetzung 3.67-4.22 – Sperre 40%
4061004079 S40 für Übersetzung 3.67-4.22 – Sperre 40%
4061006087 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061004080 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%Kurzbeschreibung der Referenznummer anhand eines Beispiels:
4061006203 54139 S75
4061006 – Bauart und Eingangsdrehmoment
203 – Sperrenident (Kadett C 75%)
54139 – Seriennummer
S75 – S=Sperre; Sperrwirkung in %Bekannte Eingangsdrehmomente
004= 2250 Nm
006 = 3650 Nm -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.