Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Sper diff inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2011 om 20:24 #17240375
ik denk dat dit topic hier wel het beste in past, aangezien er genoeg turbo rijders zijn met een sper.
het zit zo:
ik heb voor mijn LET een F18WR bak gekocht.
hier moet een sper in komen.is dit een beetje te doen qua werk?
de bak hoeft niet helemaal uit elkaar geloof ik?en het afstellen van de lagers, dat moet ook opnieuw gedaan worden?
7 juli 2011 om 21:29 #17907936Ik vond het niet zo spannend. Eerst een ”sleutel” gemaakt om die ring los te draaien, ik heb een kruis gelast van 2 stripjes met een moer in het midden. Ring afgetekend zoals die erin zat. Nieuw diff met nieuwe lagers genomen, gewoon erop geperst. Kroonwiel moet je overzetten. En dan kan die erin. Ring zal ongeveer op de zelfde positie terug moeten, lagers moeten net een klein beetje voorspanning hebben heb ik me laten vertellen.
7 juli 2011 om 21:41 #17907937Diff lagers afstellen zoals het “Officieel” moet is amper te doen zonder speciaal gereedschap. (soort van moment sleutel maar dan net anders)
diff lagers hebben een bepaald voorspanning nodig, welke soms lastig af te stellen is omdat de afdichtring die in de kasteelmoer zit vaker meer wrijving geeft dan je doorgeeft op je lager.
is een gevoels kwestie maar goed te doen, mijne zit er al 2jaar in nu zonder problemen…… en word zeker niet altijd rustig mee om gegaan :D
8 juli 2011 om 07:56 #17907938dus het valt allemaal wel mee heb ik zo het idee.
dus eerst die ringen eruit draaien?
en dan kan het diff er via die deksel aan de onderkant uit of hoe moet ik dat zien?11 juli 2011 om 14:45 #17907939ik heb mn lagers gewoon op een kookplaatje gelegd, zet het een beetje uit, valt ie er zo overheen :)
heb er wel een beetje nieuw vet in gedaan voor de smering…
11 juli 2011 om 19:50 #17907940zo kan het ook ;)
heb er een besteld, dus ben benieuwd
12 juli 2011 om 18:02 #17907941kunnen de oude lagers van het differentieel overgezet worden?
of moeten die ook mee vervangen worden?
dan moet ik die nog ff snel bij bestellen!12 juli 2011 om 19:54 #17907942Je kan ze overzetten. Ik heb ze toen gelijk vervangen, nieuwe keeringen erin. Net wat je wil
12 juli 2011 om 20:35 #17907943Schrik niet van de prijs @ dealer….
hergebruiken kan wel, alleen lagers er af krijgen moet je wel ff juiste trekker voor hebben.
op mijn quaife kan je er niet onder komen met een trekker helaas…..13 juli 2011 om 16:17 #17907944dan ga ik ze wel omzetten ja.
bak wat ik nu heb heeft nog niet veel gedraait.
trekkers heb ik een heel assortiment van op het werk :angelthanks voor de info!!
13 juli 2011 om 17:30 #17907945Ff snel vraagje tussendoor he, zijn er sommige opels standaard voorzien van een sperdiff? Met name de 6 bak uitvoeringen?
13 juli 2011 om 17:34 #17907946ik denk zelf van niet. (of misschien een H OPC ofzo)
maar wacht maar fftjes antwoord af van de experts :jerry
13 juli 2011 om 19:39 #17907947voor zover ik weet in een f20 bak.
was een optie.15 juli 2011 om 16:11 #17907948ik moet de eerste harde bewijzen daar nog steeds van zien…….
15 juli 2011 om 22:58 #17907949Waarvan?
16 juli 2011 om 08:11 #17907950@sw16v wrote:
ik moet de eerste harde bewijzen daar nog steeds van zien…….
in Z A is de kadett in super boss uitvoering verkocht met een sper in de f20 bak
maar hier in europa ben ik ze ook nog nooit tegen gekomen
de f20 met sper heeft een witte stip op de zijkant van de bak16 juli 2011 om 08:17 #17907951ja bedacht ik me gister nog… de enige waarbij ikhet me bij kan voorstellen is de kadett superboss.
maar de fameuse witte stip……. word zo vaak geroepen, terwijl ik van niemand weet die een originele gm sperbak heeft
16 juli 2011 om 08:26 #17907952@sw16v wrote:
ja bedacht ik me gister nog… de enige waarbij ikhet me bij kan voorstellen is de kadett superboss.
maar de fameuse witte stip……. word zo vaak geroepen, terwijl ik van niemand weet die een originele gm sperbak heeft
zal straks wel eens vragen in ZA naar een foto
16 juli 2011 om 08:36 #1790795326 juli 2011 om 19:34 #17907954wilde toch even de oplossing plaatsten:
inbouwen is gelukt.
stelt echt niks voor!deksel onder op de bak
5 boutjes bij de keerring los draaien.
en de grote moer met al die kartels aan de andere kant losdraaiendan valt het diff zo op je tenen :mrgreen:
bij het diff zelf moet het kroonwiel, lagers en het tandwiel voor de km teller omgezet worden
thanks voor de hulp!
5 maart 2012 om 12:52 #17907955oké duidelijk :thumb
maar even domme vraag.. kan een standaard F18WR (w357) achter een LED?? of
moet er dan altijd een andere Diff op zoals jij hier beveschijft :D5 maart 2012 om 16:17 #17907956ik heb zelf ook ze een bak liggen voor me xe.
ben wel eens benieuwd, wat is het toerental bij 120 in de 5?
ga eind van het jaar me sper inbouwen.5 maart 2012 om 16:38 #17907957Wordt het toerental anders dan na inbouwen van een sper? Dus eiglks zal je meer verbruik hebbe door een sper? Of klopt dat niet wat ik zeg???
5 maart 2012 om 16:52 #17907958f18wr de langere is geen aanrader op een c20xe, want die trekken het dan niet.
op c20let rijdt het goed! heb hem zelf ook
5 maart 2012 om 17:41 #17907959Toerental bij 120 (echte km’s) ligt op 3000 toeren bij mij
Toerental zal niet veranderen bij het inbouwen van een sper lijkt me ;)
Sperdiff hoeft niet perse ingebouwd te worden, standaard diff kan ook.
maar wil je de pk’s een beetje kwijt, is het wel heeeeeel handig.volgens mij heb ik zo alle vragen beantwoord he :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.