Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Speling versnellings pook
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2009 om 19:17 #17212871
Hey
Ik heb een vraagje over de pook van mijn F.
Er begon ineens een resonatie op te treden rond de 3000 toeren. Bij de garage bleek dat de pook speling had en dat zorgde voor een trilling. (dacht eerst de nieuw gemonteerde uitlaat die ergens tegenaan zat)
Er moest om de pook een nieuw rubber omdat die helemaal versleten was. We dachten dat het probleem hiermee wel opgelost zou zijn.
Nu zit er een nieuw rubber ring om alleen is de kunstof ring waar de pook in rust gewoon versleten zodat het niet eens een beetje klemt.
Door plastic op plastic is die versleten.
Het mechanisme zelf is wel speling vrij alleen bij de pook niet.Mijn vraag dus… is dat onderdeel waar de pook in rust met die stang door het dash een beetje simpel te vervangen. De garage kan het alleen compleet doen met mechanisme en dat is me net ff teveel.
Ik hoop dat jullie snappen welk deel ik bedoel.
Op een foto die ik met de zoekopdracht vond was hij van metaal.11 oktober 2009 om 09:46 #17534121ik had dat ook met mijn F uit 97,
ik heb toen de hoes van de pook omhoog getrokken en een klodder dikke vet onder de bol gedrukt en was het over.
bij mij was ook de kunstof een beetje uitgesleten. maar had het wel verholpen op die manier..
verder zou ik niet weten hoe het in elkaar zit achter de dashboardin iedergeval succes
11 oktober 2009 om 09:49 #17534122Pook kan je alleen is zijn geheel halen, dacht rond de 200 euro.
Of je kunt het inderdaad oplossen met een klodder vet.
Nog een optie is een pook op de sloop halen welke geen tot weinig speling heeft.
Pook is makkelijk te wisselen, pen onderin eruit wippen en trekken maar.
Ik betaalde voor een pook uit een ’01 tigra met 40.000km 20 euro.
dat is 1 tiende van de dealerprijs, voor een pook als nieuw
Pook van de Astra-F – Corsa-B – Tigra-A – Vectra-A’- (vroege) Vectra-B – (Vroege) astra-G kan je er in zetten, zijn allemaal gelijk.
let wel op: kabel geschakeld past niet.
willem
12 oktober 2009 om 19:26 #17534123Lastig geen notificatie!
Bedankt voor de reacties….
Maar goed het is niet de pook zelf met de bol en die heeft een nieuw rubber dus die zou de ruimte moeten opvangen.
Het gaat hier om de kom waar die invalt.De garage had er veel van dat witte zooi op gedaan maar is veel te dun.
12 oktober 2009 om 19:32 #17534124maak anders eens een foto, ik begrijp niet geheel wat je bedoeld.
Willem
12 oktober 2009 om 20:35 #17534125Hier zijn een paar foto’s.
Was wel donker dus niet zo mooi.Je ziet op de foto(rechts) die wat dichterbij is genomen een nieuwe zwart rubberen ring zitten.
Die steekt nu ook iets uit.
Alle zwarte zooi die onderin ligt was de oude opgedroogde rubber ring.Maar de kom waar die inzat is nu te ruim waardoor die gaat resoneren in die ruimte en dat is een vervelend geluid als je in de stad rijd.
Het is net tussen de 2k en 3k rpm dat het resoneert.Als je de pook loshaald dmv dat pinnetje dan zie je ook duidelijk dat hij versleten is.
Wanneer je je hand op de pook houd is het weg omdat je dan iets druk geeft.Klik voor extra vergroting!
12 oktober 2009 om 20:45 #17534126ik heb dit ook gehad, en opgelost met een andere pook erin (Complete staaf)
bal was afgesleten (zwart rubberen rand)
Willem
4 november 2009 om 16:07 #17534127ik heb zelf ook speling gehad op mn pook.. en dacht dat het ook aan dat rubber lag of aan de kom waar de pook in zit.. maar had die vervangen en dat was het ook niet..
toen heb ik hem op de brug gehad maar bleek dat de schakelstang bij de bak zeg maar.. die kniekoppeling zitten pennetjes in maar die waren gewoon op.. nieuwe pennen erin en alle speling was zo goed als weg..
misschien een optie om ook ff na te kijken..;)
greetzz
9 november 2009 om 20:39 #17534128Die heeft de monteur ook nagekeken en vanaf de bak was het in orde.
Maar ik heb er wat dikker vet op gedaan en als ik in de 2e/3e versnelling zit houd ik even mijn hand erop.
Er hoeft geen druk uitgeoefend te worden alleen aanraken en het is weg.Vreemde zaak maar zolang het schakelen geen problemen geeft laat ik het voor wat het is.
Toch bedankt voor je antwoord. :thumbup
10 november 2009 om 00:45 #17534129Bij mij zijn de 2 kogelkopbussen (zo heten die toch?) versleten die helemaal onderaan zitten. Wilde laatst op de sloop dat hele mechaniek meenemen, kreeg ik die niet los omdat de stang die naar de motorruimte ging zo lang was dat ik eerst de stoelen los moest maken om het eruit te kunnen halen. Heb het daarom maar even laten zitten. Iemand tips hiervoor misschien?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.