Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Speling veerpoot? Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2015 om 14:51 #17274479
Op het moment dat ik mijn voorwiel opkrik en controleer op verticale speling, dan voel ik een aardige speling die lijkt te komen van de veerpoot.
Als ik ‘m zo bekijk, dan lijkt het er allemaal goed uit te zien, ook veerpootlager maakt geen geluid bij het sturen ofzo. Ook kan ik nergens gerammel horen tijdens het rijden. Bovenste bout is ook niet losgetrild ofzo.
Heeft iemand al eens eerder zo’n speling gevoeld en kan die mij vertellen waar dat nog meer vandaan zou kunnen komen?
Ik voel dezelfde speling trouwens aan beide kanten en alleen als de auto is opgekrikt.
7 december 2015 om 16:11 #18303894Welkom bij de club. ;)
Als de auto op zijn pootjes staat, is het steunpunt het rubber blok op de veerpoot.
Aan de andere kant van de carosserie zit een schotel die ervoor zorgt dat de veerpoot niet naar beneden valt.
Hier zit een berg ruimte tussen die blijkbaar zo hoort.
Als je dus de auto opkrikt, zakt de veerpoot naar beneden, en hangt aan die schotel.
Hier kan je de verticale speling in voelen.
Afhankelijk van hoe het versleten is, wel 1,5cm.
Ik heb de blokken vervangen, en de speling is “nog maar” een halve cm.7 december 2015 om 16:51 #18303895Speling bij mijn Vectra is na 100.000km na het vervangen van de draagrubbers voor monroes nog steeds vrijwel niks.
De speling is een normaal verschijnsel, de bovenschotels moeten bijna aanliggen tegen veerpootkom in de motorruimte als de auto op zijn voetjes staan.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 december 2015 om 09:21 #18303896@Pitbullpietje wrote:
Welkom bij de club. ;)
Als de auto op zijn pootjes staat, is het steunpunt het rubber blok op de veerpoot.
Aan de andere kant van de carosserie zit een schotel die ervoor zorgt dat de veerpoot niet naar beneden valt.
Hier zit een berg ruimte tussen die blijkbaar zo hoort.
Als je dus de auto opkrikt, zakt de veerpoot naar beneden, en hangt aan die schotel.
Hier kan je de verticale speling in voelen.
Afhankelijk van hoe het versleten is, wel 1,5cm.
Ik heb de blokken vervangen, en de speling is “nog maar” een halve cm.Oke, bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad door dat dat zo werkte, maar de hoeveelheid speling die ik voelde vond ik een beetje zorgwekkend.
Ik schat dat bij mij de speling een halve cm is, maar zelfs dat vond ik nog best veel. Na constateren hiervan had ik ook het idee dat de auto minder lekker reed, maar dat zit natuurlijk tussen de oren :P
Maar als het blijkbaar zo hoort, dan maak ik me er minder zorgen om.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.