Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › speling op stuuras A2. OPGELOST!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2011 om 16:03 #17234063
Het sturen van mijn corsa swing uit 1990 gaat met wat speling.
Dat draaiende rubber gedeelte onder je dash waar aan beide kanten een as ingestoken zit, daar lubbert aan de onderkant de as wat in.
Lijkt me niet dat daar nog wat aan gedaan kan worden toch?
Ik heb al iemand op het forum met een sloopcorsa gevraagd of ie dat stukkie nog heeft en dat hoor ik nog.Dus ik ben het alvast los aan het halen. Of ie het heeft of nie, er moet toch wat aan gebeuren :)
Dus ik haal mn stuurmoer los.. zit het stuur NOG vast!!!!
Wie verzint dat nou… Een tapse as voor je stuur. met een moer EN een borgmoer! Hoe vast moet het zitten!!!
dus.. hoe krijg ik dit nou los? En voor de slimmerikken.. ;) :D
Nee ik heb daar dus geen pullietrekker voor..
Soms denk ik terug aan de vw…. die hadden soms betere logica..12 maart 2011 om 18:26 #17833840Trommelen op je stuur, knieën erachter en rammen maar met een voorhamer :P
Tjah effe wel zorgen dat je ‘t borgmoertje nog erop hebt… Want je kopt anders je stuur ivm. de veer erachter :P
Maarjah….. :D Poelietrekkers werken ook :+
Weetje trouwens zeker dat je een A2 hebt? Want 1990+ = A3 bij de meeste gevallen.
13 maart 2011 om 19:07 #17833841:) Het dash en de neus schreeuwen allemaal A2. :P
Zit er ook nog een veer achter??? :o Wauw… Waar is die dan weer voor? ik heb al zitten rammen en trekken enzo.. :P No sigar.. Misschien heeft mn pa nog wat pullytrekkerings in zijn schuur.. En anders maak ik wel iets.
komt goed.13 maart 2011 om 19:11 #17833842Naja ik vind ‘t niet raar hoor, ik zit altijd als een gek op ‘t stuur te beuken e.d. Krijg ze tot nu toe _altijd_ los.
13 maart 2011 om 19:13 #17833843Hmmm.. Misschien toch nog wat harder beuken dan. :)
Heb al als een gek heen en weer gewiebeld, getrokken, op de as geslagen, knieen erachter gezet.. pfff… :P14 maart 2011 om 20:18 #17833844dat stuur gaat niet los hoor.
en waar zet je de pullytrekker achter? ik heb er 1 gevonden.
Achter de rand dan verknalt ie de toeter min ring.16 maart 2011 om 19:30 #17833845Ik heb het los gekregen zonder het stuur te verwijderen.
Als je de stuurkolom los maakt kan het allemaal wat aan de kant en kan de kruiskoppeling er tussenuit.Die koppeling was uitgelubberd waar de as van het stuurhuis inkomt.
Boven was ie nog perfect. het slijt natuurlijk snel als het eenmaal lubbert…. ;)De inkeping die je bij elkaar knijpt met de bout heb ik gewoon groter gemaakt met een ijzerzaag.
Zo kan de bout het strakker bij elkaar trekken was mijn redenering.
Het spul is dik zat allemaal om wat materiaal te missen.
Teruggezet en inderdaad geen speling meer! :D
Mooie budget oplossing.Ook meteen beide stuurkogels en fuseekogels vervangen. Ik haat stuurkogels loshalen.. Maar goed. Het wagentje stuurt weer als nieuw! Misschien nog even uitlijnen.. :D
Vandaag ook handremkabels vervangen.
Blokken waren nog goed. dus die niet vervangen maar opgeschuurd en schoongemaakt.
Lagers weer goed schoon en in het vet..
Remt ie ook weer als een tiet! :D
Voor komen de Kadett gsi klauwen nu even met de originele gsi schrijven en blokken. :)
En op zn tijd misschien met de ferrodo 2500, geboorde brembos en ijzeren slangen die ik nog nieuw heb liggen.
eerst even de auto gewoon gebruiken en kijken hoe ie zich houdt. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.