Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Speedy Corsales –> Throttle Bodies!!!! update 22-4-11
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 10:42 #17232691
De Corsa is vorig jaar helemaal niet buiten gekomen, door omstandigheden (verhuist) en ook de webers die ik er in seizoen 2009 op had zitten, had ik verkocht:o
Maar ik ben eindelijk weer aan de corsa begonnen:D Webers hebben plaats gemaakt voor Throttle Bodies van Jenvey, 2 dubbele bodies in mijn geval. Aansturing gaat gebeuren met een vrij programeerbare KMS. (Kronenburg Motor Sport).
Enkele pics van de Speedy Corsalez met de webers, en de vorderingen met de Jenvey’s tot nu toe:D[img]
[img]
Throttle Bodies even erop gestoken voor een idee te krijgen:wub Let niet op de onsteking/rode verdelerkap, is alleen om het gat te dichten..
[img]Delen voor chroom!! Achtergelaten bij GTE motorsport tijden motorshow in Essen… De L wordt niet verchroomd, komt een gladde voor in de plaats uit V2A oftewel gepolijst RVS
[img]13 februari 2011 om 13:24 #17816240Dat is nou mooi spul:D:D:D en klinkt echt gaaf!!! wij hebben ook nog een motor staan met dbilas TB’S erop;)
Veel succes groeten nick
13 februari 2011 om 16:24 #17816241hee vet vincent!!! ik wil dit jaar ook met tb’s gaan rijden.
13 februari 2011 om 16:47 #17816242dik :thumbup:thumbup
13 februari 2011 om 17:29 #17816243:o:o heel dik
13 februari 2011 om 18:28 #17816244niet normaal!!!!!! :o
13 februari 2011 om 18:30 #17816245super dik
14 februari 2011 om 16:25 #17816246ziet er goed uit.
netjes hoor.14 februari 2011 om 16:30 #17816247Porno blokje man :D
14 februari 2011 om 16:39 #17816248keiharde porno dat blokje
15 februari 2011 om 17:54 #17816249hahahaha, bedankt voor alle positieve reacties!!! Vandaag zijn de tb’s, inlaat, kleppendeksel en de injectoren gespoten!!! Bij deze de :kewlpics
Alle delen (op de injectors na) zijn eerst grijs gespoten (wash primer, nat in nat, grijs, 3 lagen blank), dit voor een goeie basis, en dit heb ik daarna glad geschuurd voor de uiteindelijke kleur!!
[img][img]
[img]
[img]
[img]
[img]
[img]
15 februari 2011 om 19:35 #17816250Mooi weer hoor. Echt een stoer kleppendekseltje.
Ik heb ook tb neigingen. Lopen die spruitstukken mooi over op de cilinderkop?
15 februari 2011 om 19:47 #17816251whooooo is ziet er strak uit:o
15 februari 2011 om 19:50 #17816252Leuk hoor!
45mm?
Kleurtje vind ik meer hebben dan het Oranje wat je eerst had! :o15 februari 2011 om 19:57 #17816253mooi heel mooi maar ik vond die andere klepdeksel wel nog diker :D
15 februari 2011 om 20:05 #17816254super geile motoruimte zo:o ben ook benieuwd naar het geluid en de performance
groetjes
15 februari 2011 om 21:16 #17816255Maar nu geen superstrak kleppendekseltje meer?
Vond die eerste donders stoer, alleen kost het je wel wat werk om dat ding weer los te halen voor je bougietjes.
16 februari 2011 om 20:09 #17816256@Fearless: hoe bedoel je dat met de inlaat? Het is in ieder geval een ‘recht’ spruitstuk, past perfect op de kop, heb alleen de gaten allemaal een halve milimeter moeten ruimen, schoof niet over de tapeinden in de kop…
@Piele: 45mm idd:D
@16v kadett c + Fearless: oude kleppendeksel vond ik zelf ook super strak, maar de L begon af te tekenen, en dat stoorde me enorm. Ook staan de bougiegaten vol met olie, ondanks een nieuwe pakking. Maar dit kleppendeksel is ook aangepast, niet te zien op het 1e oog, maar wordt wel duidelijk als de corsa klaar is:D16 februari 2011 om 20:16 #17816257Ik bedoel de overgang van spruitstuk naar inlaatpoort.
Ik heb een inlaat uit engeland voor bike carbs, ding is met de hand gemaakt/gelast door bogg brothers. Maar liep niet mooi over in de kop, moest de kop uitfrezen zodat ie fatsoenlijk overliep in elkaar.
16 februari 2011 om 20:21 #17816258oke, heb ik eerlijk gezegd niet echt op gelet, maar de ovale vorm van de kop zit ook in de inlaat. Maar zal het voor de zekerheid even checken, bedankt voor de tip!
16 februari 2011 om 22:54 #17816259waar heb jij je inlaatspruitstuk van. ik zie dat deze ook een wateraansluiting heeft.
mooi projectje. en het geluid van TB’s is zo mooi… en je gaat een stuk zuiniger rijden dan met die webers
aja. ik weet niet of ik het goed zag. Maar heb jij je vulstop van je kleppendeksel niet afgeplakt? want zie precies lak aan de binnekant hangen ervan. Deze verf kan afschilferen en het ziftje verstoppen van de olieaanzuigbuis.
En waar ga je hem laten afstellen. Kan je desnoods wel een file sturen om hem de eerste keer te starten.
greetz
20 februari 2011 om 19:25 #17816260[rquote=1870800&tid=142594&author=CORSA2L16VALVE]waar heb jij je inlaatspruitstuk van. ik zie dat deze ook een wateraansluiting heeft.
mooi projectje. en het geluid van TB’s is zo mooi… en je gaat een stuk zuiniger rijden dan met die webers
aja. ik weet niet of ik het goed zag. Maar heb jij je vulstop van je kleppendeksel niet afgeplakt? want zie precies lak aan de binnekant hangen ervan. Deze verf kan afschilferen en het ziftje verstoppen van de olieaanzuigbuis.
En waar ga je hem laten afstellen. Kan je desnoods wel een file sturen om hem de eerste keer te starten.
greetz[/rquote]
inlaat is ook van Jenvey, is de rechte uitvoering, maar ze hebben ook gebogen versies voor bijv. webers…Oke, goed dat je het zegt van die vuldop opening, kijk ik dat even goed na!!!
Voor afstellen ga ik naar Helmond, naar Henk van de Warrenburg. Daar gaat ie op de bank. Ben met de webers ook 2x daar geweest, en hij weet waar die mee bezig is!! Heb alles op de kms na. Heb ik extra mee gewacht, zodat ik de laatste nieuwe versie heb. (tb’s heb ik al anderhalf jaar liggen). Denk dat ie in Helmond voor het eerst aant lopen komt, maar die file is altijd welkom!!
20 februari 2011 om 20:03 #17816261heb je contact gegevens? website? van Henk van de Warrenburg?
ik heb me sleutel ruimte in helmond en wil van de zomer een blokje op dell ortho’s late afstelle… zal die vast ook kunnen?mag ook via u2u
22 februari 2011 om 18:26 #17816262:kewlpics :kewlpics :kewlpics zijn er nog foto.s dat je al wat verder bent
22 februari 2011 om 18:51 #17816263Heb geen :kewlpics op het moment, ben bezig met de kabelboom en benzine slangen, pomp, etc.
Wie kan mij vertellen hoe om de brandstofdruk regelaar moet komen? Is een zwarte (3 bar) uitvoering van KMS met 1 slangaansluiting aan de onderkant en 1 slang aansluiting aan de zijkant…. Denk zelf dat ie in de retour moet komen, en dat aan de onderkant de retourbenzine binnen komt. Maar kan er niks over terug vinden helaas. Zou ik m bijvoorbeeld ook vlak na de pomp kunnen zetten, dus in de toevoer?
@prayer: check U2U
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.