Forumindex › Forums › Modellen › Astra › speakers vervangen astra g station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2014 om 10:49 #17266049
hoi wil in mijn auto astra type g nieuwe luidsprekers plaatsen,wil gewoon goed geluid hebben met een goeie bas erin,de radio die er nu in zit is een jvc KD-R811 werkt prima, kan ik dit halen met alleen betere luidsprekers of beter met versterker er tussen,prijs wat ik wil uitgeven plus minus 250 tot 300 euro..
mvg m :afro
25 mei 2014 om 12:41 #18235689kijk voor de gein eens of er een hoge tonen speakertje zit in de achterportieren, dat is niet in alle gevallen zo, en een sub in de kofferbak is een aanrader om in een stationwagon een beetje bas te krijgen.
25 mei 2014 om 12:49 #18235690hoi mark achter zitten nog de originele speakers van opel de tweeters die zitten er niet in achter die zijn er uit gehaald,beetje bas dat zou wel lekker zijn houd er wel van..wat is een leuk set 4 luidsprekers met tweeters of een twee weg systeem luidsprekers.leuke versterker met sub.
verbeter mij als het niet zo is,ik leest dat je ook sub gewoon in de luidsprekers heb die je in de deur portier kunt inbouwen of het wat is weet ik niet…
setje luidsprekers voor achter in de deuren heb ik er nog liggen pioneer TS-H1303 ..26 mei 2014 om 06:41 #18235691Ik heb in mijn Zafira A ook in de achterdeuren Pioneer TS-G132CI 2-weg systeem geïnstalleerd met gescheiden tweeters.(zie foto1). Dan heb je tenminste voldoende tweeters ook op de achterbank waar de kinderen zitten. En in mijn geval ook op de 3de rij zitplaatsen.
Foto1;
Als je naar mijn link kijkt zie je met foto’s hoe alles er nu uitziet in de achterdeuren van mijn Zafira A. Het zelfde als bij een station G. ;)
check mijn link: viewtopic.php?f=187&t=184358&start=25Hopelijk heb je hier iets aan.
26 mei 2014 om 10:16 #18235692ik had in mijn astra G enkel achter hoge tonen speakers bijgebouwd en de originele radio vervangen voor een goede jvc met mp3, ik heb toengeen sub achter geplaatst, als ik het vervangen zou hebben dan zou er waarschijnlijk iets van MTX ingekomen zijn inclusief MTX sub.
in mijn huidige astra H heb ik wel alle speakers vervangen voor MTX, maar ook geen sub omdat we de ruimte in de kofferbak regelmatig nodig hebben, ik heb er nog wel aan gedacht om te kijken of ik twee kleine basspeakers kan plaatsen achterin aan de zijkanten maar ben daar niet meer mee verder gegaan, misschien dat ik dat ooit nog eens een keer doe want vooral een stationwagon mag wel wat meer bas hebben.
26 mei 2014 om 15:43 #18235693hoi Dolby en mark vind een sub er bij wel lekker klinken,vraag me af jullie hebben aardig zware luidsprekers zonder versterker trekt de radio dat wel,heb zelf nog een set nieuw Pioneer 130 wat rms 40 wat met tweeters die zouden mooi achter in de deuren passen,bij mijn vorige radio kwam het geluid er heel zacht uit heb ze er toen weer uit gehaald en weg gelegd,gebruiken jullie wel een versterker en dolby heb je voor de zelfde luidsprekers dan in 16 cm…
Een (Actieve Subwoofer) wie heeft hier ervaring mee,staat zoveel te koop word er niet makkelijker op..27 mei 2014 om 06:40 #18235694Ik heb een Pioneer DEH-7200SD. die leverd 4x 28wat rms power. Dat wil dus zeggen maximaal 4x 28watt per speaker. De speakers zijn veel meer. Maar dat is vaak zo. Ik ben tevreden met deze setup.
Heb net mijn active Pioneer TS-WX77A verkocht. Omdat ik hiervoor geen ruimte meer heb in mijn Zafira A omdat ik nu in mijn kofferbak 2 stoelen heb liggen. Die ik regelmatig gebruik.
Maar nu zonder Subwoofer heb je inderdaad geen dikke bas meer. Maar dat neem ik maar voor lief. Was zelf zeer tevreden met de active Pioneer subwoofer die levert meer dan voldoende bas voor in je kofferbak (100Wat RMS power). In mijn voordeuren zitten nog de originele 16,5cm speakers. Wilde de voorspeakers ook vervangen maar er komt zo’n goed geluid uit dat ik dat even heb uitgesteld.Moet eerlijk zeggen dat uit mijn Pioneer radio voldoende geluid komt. Zal in de toekomst wel kijken of ik ergens een kleine sub erbij kan plaatsen. Maar dat is toekomst. Op dit moment vind ik het even goed zo.
27 mei 2014 om 11:36 #18235695mijn speakers zijn niet heel erg zwaar hoor, ik geloof iets van 50 Watt, ik heb een swissaudi radio erin zitten die geeft iet smeer vermogen dan de originele cd30 die erin zat en dat gaat goed.
De speakers van tmx die ik erin heb daarvan is de conus zacht opgehangen, je hebt er ook waarvan de couns hard is opgehangen, dan zijn ze berekend voor meer vermogen en zullen ze minder geluid geven bij een gewone radio, als je meer vermogen naar de deuren wilt sturen zul je ook dikkere draden moeten trekken.
27 mei 2014 om 15:56 #18235696hoi bedankt voor de tips ik ga van aan komend weekend effe bij de caraudio zaak effe rond kijken wat er zo te koop is.en dan gelijk wat meer info op vragen wil iets meer volume maar het geluid moet wel warm blijven met een leuke bas erin,als er een versterker tussen komt dan gelijk met aansluiting voor een sub er bij in.de originele 16 cm van opel die klinkt zekers lekker niet verkeerd,de achterste luidspreker van 13 cm daar komt minder geluid uit…
grt m
28 mei 2014 om 06:41 #18235697@Mark, let op dat je de voorspeakers wilt vervangen moet je 16,5cm hebben standaard geen 16cm. Maar als je bij een goede caraudio zaak gaat kunnen ze het zo opzoeken in hun programma.
Als je standaard speaker koopt moet je ook nog pasringen kopen vergeet dat niet anders kun je nog niet de speakers monteren.Deze pasringen zijn voor achter 120mm. Als je voor nodig hebt moet je 130MM pasringen hebben.
Pioneer speaker met pasring; Heb de pasring iets moeten aanpassen zodat de speaker goed pasten. Heb met een vijl iets breder moeten maken;
Opel origineel speakers zitten namelijk vast gegoten in pasring.
@mark2009 wrote:
hoi bedankt voor de tips ik ga van aan komend weekend effe bij de caraudio zaak effe rond kijken wat er zo te koop is.en dan gelijk wat meer info op vragen wil iets meer volume maar het geluid moet wel warm blijven met een leuke bas erin,als er een versterker tussen komt dan gelijk met aansluiting voor een sub er bij in.de originele 16 cm van opel die klinkt zekers lekker niet verkeerd,de achterste luidspreker van 13 cm daar komt minder geluid uit…
grt m
28 mei 2014 om 12:52 #18235698vergeet ook niet de pasring en speaker aan elkaar te kitten(sileconenkit oid), anders heb je het risico dat er water binnen kan komen.
28 mei 2014 om 16:41 #18235699hoi Dolby en opel-mark goeie tips van jullie zal dat zeker gebruiken,wel handig om de maten van de pas ringen er bij te zetten en de grote van de luidsprekers.afkitten geen verkeerd idee,nu nog een leuk setje zien te scoren…voor en achter..
grt m
28 mei 2014 om 20:17 #18235700hoi,
Ben toevallig ook net bezig met nieuwe speakers dus heb mooi een paar goede tips er bij dank.ik heb gekozen voor:
1 x Speaker ringen Opel Astra b 98- 12.271230-04 achter 12 cm clip
1 x Alpine SXE-1350S
1 x Alpine SXE-1725Sheb geen pas ring voor de voorkant eigenlijk moet nog even kijken of dat nodig is.
groet,
paul29 mei 2014 om 10:24 #18235701hoi paul leuk setje luidsprekers hoe zit het met de bas komt die er nog een beetje uit,en heb je er een versterker tussen zitten of werkt dit gewoon op de radio.dat daar nog power zat in zit …
29 mei 2014 om 21:09 #18235702hoi,
ik moet het nog inbouwen dus geen idee nog, verwacht geen boom box maar zal wel oke zijn.
ga eerst gewoon op de radio aan sluiten 4x50w jvc radio.
Denk maandag als het weer goed is, best wel een klus dus laat het weten.30 mei 2014 om 06:57 #18235703Altijd leuk dat op de radio staat 4x50wat mosfet. Staat ook op mijn Pioneer DEH-7200SD. Maar als je goed in de handleiding gaat zoeken staat er ergens bij dat
4x50wat max is in mijn geval van mijn Pioneer 4x28Wat RMS vermogen en dat is nu het vermogen wat je uiteindelijk hebt om muziek te luisteren. ;)
Vaak is het namelijk bij veel merken auto radio’s veel minder RMS vermogen dat mijn Pioneer. Pioneer staat bekend om zijn goede versterker in de radio.Ik ben zeer tevreden met mijn huidige geluid. Vooral de voordeuren komt een heerlijk geluid uit met een goede bas. De achterdeuren komt
veel minder bas uit. Maar dat zal ook wel komen omdat het 13cm zijn ten op zichten van de voor die 16,5cm zijn.En als je dat niet voldoende vind zou je inderdaad de luidsprekers moeten voeden met een eigen versterker.
Succes ermee.30 mei 2014 om 07:57 #18235704Maak er een mooie How-To van en zet die in de desbetreffende gedeelte! Dan kan iedereen die info nog eens opzoeken als ze die nodig hebben :thumbup
30 mei 2014 om 12:28 #18235705@Dolby wrote:
Altijd leuk dat op de radio staat 4x50wat mosfet. Staat ook op mijn Pioneer DEH-7200SD. Maar als je goed in de handleiding gaat zoeken staat er ergens bij dat
4x50wat max is in mijn geval van mijn Pioneer 4x28Wat RMS vermogen en dat is nu het vermogen wat je uiteindelijk hebt om muziek te luisteren. ;)
Vaak is het namelijk bij veel merken auto radio’s veel minder RMS vermogen dat mijn Pioneer. Pioneer staat bekend om zijn goede versterker in de radio.Ik ben zeer tevreden met mijn huidige geluid. Vooral de voordeuren komt een heerlijk geluid uit met een goede bas. De achterdeuren komt
veel minder bas uit. Maar dat zal ook wel komen omdat het 13cm zijn ten op zichten van de voor die 16,5cm zijn.En als je dat niet voldoende vind zou je inderdaad de luidsprekers moeten voeden met een eigen versterker.
Succes ermee.uiteraard, een 13” heeft veel minder opervlakte om een bas te maken dan een 16”, bij ruimtegebrek heb je ook wel eens basunits voor onder de stoelen.
31 mei 2014 om 10:51 #18235706je hebt ook radio’s met een aparte subwoofer uitgang ,die je ook apart kan afstellen, daarvan klink de bas al wat beter,je hebt dan niet het probleem dat je andere speaker die in de deur zitten het niet aankunnen en gaan kraken.
een 50 watt radio geeft niet meer dan 50 watt ,dan kan je wel betere speakers er in zetten die wat beter klinken maar, echt hard word het nooit ,als je een harde bas wil moet je een versterker en, een subwoofer plaatsen die genoeg wattage RMS heeft.
ik had vroeger een versterker en, woofer van 500 RMS dat ging erg hard ,de spiegels trilden zo hard dat je er niks meer in kon zien :D
1 juni 2014 om 09:56 #18235707 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.