Speakers Opel Corsa inbouwen

Forumindex Forums Modellen Corsa Speakers Opel Corsa inbouwen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    WusSin

Dus ik heb gister een Opel Corsa Swing 1.4 (1994) gekocht.
      Tijdens de proefrit was het eerste wat me opviel de kwaliteit van de speakers, dus wil ik er graag nieuwe inbouwen.

Omdat ik hier totaal geen verstand van heb roep ik om hulp. Ik heb al wat op dit forum bekeken en gevonden dat ik een soort adapter nodig heb.
      Ik heb hier ook gelezen dat de speaker afmetingen +/- 16.5 cm is, en de enige geschikte adapter is 13 cm (http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/4466d-opel-corsa-b-corsa-c-tigra-astra-vivaro-meriva-zafira-acv-271230-01/” onclick=”window.open(this.href);return false;).
      Ook vraag ik me af hoe dat met stekkers e.d. zit; zitten er universele stekkers in of heb ik verloopjes nodig?

Alvast bedankt!

Maik-Corsa

Ik liep destijds tegen hetzelfde probleem aan.
        Ik heb de originele speakers uit de ‘adapterring’ geknipt (met een tang), vervolgens kun je dan een andere speaker er weer binnenin leggen en monteren :thumb
        Over de aansluiting: je hebt niet perse een verloopstekker nodig, maar je kunt er gewoon een kabelschoentje aanmaken.
        succes!

turbosix
        Deelnemer

Ik denk wel dat je er 16.5cm speakers in krijgt maar je hebt bij de Corsa-b wel een beperkte inbouw diepte!

Zelf maak ik de ringen altijd van MDF, maar dat is omdat ik altijd wel hout heb liggen en een bovenvrees heb.

Ik vind de speakers van Opel meestal niet eens zo tegenvallen hoor, de versterking van de fabrieksradio’s zijn vaak prut.

Kadett1.2
          Deelnemer

Inderdaad gewoon Pioneer speakertjes kopen die iets kleiner zijn en dus binnen de ring vallen.
            Oude eruit knippen met een tangetje. Opel / GM speakers gaan maar een jaar of 10-15 mee dan gaat het papier verpulveren.
            Nieuwe erin zetten en borgen met een paar parkertjes.
            Originele stekker afknippen en paar universele kabelschoentjes erop knellen en weer aansluiten.
            Deur paneel er weer op en klaar.
            Paar uurtjes werk is mijn ervaring met de corsa B.
            sucses

Looney
            Deelnemer

Voor goed geluid, zijn er alternatieven op pioneer. Alternatieven die beter en goedkoper zijn :). Kijk een op de website van Pijlaudio. Ground Zero, MTX en Audiosystems zijn betaalbaar goede setjes.

Er passen gewoon 6″/16,5cm speakers in je voordeuren. Moet je alleen rekening houden met de inbouwdiepte. Ik meen dat dit 65mm was. 13cm speakers zijn ook mogelijk, met het verloopstuk.

Overigens zul je met alleen andere speakers geen optimaal resultaat behalen. Een goede Headunit is minstens zo belangrijk. Het signaal vanuit minder goede radio’s is niet sterk en ‘schoon’ genoeg om mooi geluid te produceren.

In een paar uur bouw je overigens een complete installatie in met radio, versterker, bekabeling en speakers. De voorspeakers vervangen is echt een klusje van niets!

Kadett1.2
              Deelnemer

@Looney wrote:

Voor goed geluid, zijn er alternatieven op pioneer. Alternatieven die beter en goedkoper zijn :). Kijk een op de website van Pijlaudio. Ground Zero, MTX en Audiosystems zijn betaalbaar goede setjes.

Er passen gewoon 6″/16,5cm speakers in je voordeuren. Moet je alleen rekening houden met de inbouwdiepte. Ik meen dat dit 65mm was. 13cm speakers zijn ook mogelijk, met het verloopstuk.

Overigens zul je met alleen andere speakers geen optimaal resultaat behalen. Een goede Headunit is minstens zo belangrijk. Het signaal vanuit minder goede radio’s is niet sterk en ‘schoon’ genoeg om mooi geluid te produceren.

In een paar uur bouw je overigens een complete installatie in met radio, versterker, bekabeling en speakers. De voorspeakers vervangen is echt een klusje van niets!

Wat voor speakers je monteerd is ieder zijn eigen keuze. Is natuurlijk waar je liefhebberij in zit. Heb bij Corsaatje van mijn vrouw de speakers alleen maar gewisseld omdat ze kapot waren en alleen maar kraakten. Gaat er alleen maar om dat er wat verstaanbaar geluid uit komt.
                Ik persoonlijk stel ook andere eisen aan mijn speakertjes en heb er ook wat inzitten met meer vermogen. En een betere versterker in de hoofdunit.

WusSin

Uiteindelijk heb ik de orginele speakers eruit geschroefd, uit de ringen geknipt en andere speakers op gelijmd. Na wat aanpassingen aan de deurkasten (?) m.b.t. de diepte van de speakers, past alles als gegoten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.