Hallo,
Sinds kort heb ik een nieuwe Corsa B 1.2 uit 2000 en ben er erg tevreden over. Helaas waren de standaard speakers alleen op en heb ik nieuwe speakers gekocht en geprobeerd deze in te bouwen. Alleen is het gat in de deur wat te smal en vallen de speakers niet helemaal goed naar binnen. Momenteel hangen ze dus wat los erin, ze zitten nu een beetje geklemd in het gat en tegen de plastic behuizing van de binnendeur. Dit is natuurlijk niet ideaal, omdat ze gaan resoneren als de muziek wat harder gaat.
Via deze link kwam ik een ring tegen, alleen vraag ik me af of dit de oplossing is. Hiermee lijkt het dat de speaker nog verder naar voren komt waardoor hij misschien in de problemen komt met de deurbehuizing?
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/1447d-opel-corsa-tigra-astra-vivaro-meriva-zafira-acv-271230-05/
De speakers zijn de Renegade RX62: 16,5cm, Inbouwdiepte 57mm en inbouwgat 143mm. Op de achterkant van de doos staat dat deze geschikt is voor mijn Corsa.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Frank