Speakers Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Speakers Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Myzrael

Pas een setje DLS 226 (coaxiaal 16,5cm) speakers gekocht van een forumlid. Ingebouwt (links niet echt gelukt….moet mijn deur nog een beetje aanpassen want het paneel wil niet lekker dicht), maar het klinkt nogsteeds belabberd. De voorspeakers hebben totaal geen bas of lekker geluid. Achter in de hoedenplank zitten hele flinke speakers van JBL maar geluid van achteren is niet echt natuurlijk. Beetje lopen rotzooien met front-rear afstelling maar het probleem is dat het voorin gewoon nergens naar klinkt.
      Wat kan ik hieraan doen? Heeft het zin om de deuren met bitumen matjes te beplakken? Krijg ik dan ineens wel bas en volume of is dat meer een “verbetering” als alles al redelijk klopt? Echt rijk ben ik niet dus alle centen die ik uitgeef moeten wel een beetje resultaat opleveren.
      Ook zou ik achterin een low-pass filter willen zetten tussen de kabels richting de speakers, zodat in iedergeval de hoge tonen niet meer van achteren komen. Is dit simpel mogelijk en zoja, wat heb ik dan nodig?
      Alvast bedankt :)

RonaldH

Staan de speakers in fase?? Zo niet dan heb je geen bas

Lees anders de how to in ICE even door

16,5 moet passen,wel met enige aanpassingen

Myzrael

Agh, ik zit inderdaad in het verkeerde forum zie ik……
          ‘k Zal daar even gaan snuffelen. Had ook op showyoursound al gekeken maar kom er niet echt uit. Zal vandaag plus en minder eens omdraaien.

robert_corsa

zit de originele bedrading nog in je deuren?
            zit de originele eurostekker nog in je dash voor je radio? is er niks geprutst met de draden?

dan heb je de speaker verkeerd aangesloten.
            echt opel he, bij mij was het plug en play. heb niks moet aan passen.

de speakers spelen gegarandeert stukken beter dan de orginele.
            er moet genoeg bas uit komen hoor. zonder vervorming. check de bedrading nog maar eens.

heb je al foto’s van je auto?

ik had ze speakers in de deuren, achterin de hoedeplank dls 7×10 speakers (zwaarste die je toen kon kopen) aangesloten op een versterker (4 kanaals) en 2 subs van hertz achterin. heb er ruim een half jaar mee gespeelt (voorspeakers een jaar)

i.c.m. goeie hoedeplank speakers heb je geen sub nodig in principe.

succes ermee, en laat even weten of het gelukt is!!.

groeten.

het kan zijn dat je speakers nu opgeblazen is. sluit het bijbehorende draadje aan en pak een 1.5 volt batterijtje. hoe de + van de batterij op de + van de speakers en de – andersom. als de speakers reageert is hij goed.

robertszone

origineel gepost door robert_corsa
              zit de originele bedrading nog in je deuren?
              zit de originele eurostekker nog in je dash voor je radio? is er niks geprutst met de draden?

dan heb je de speaker verkeerd aangesloten.
              echt opel he, bij mij was het plug en play. heb niks moet aan passen.

de speakers spelen gegarandeert stukken beter dan de orginele.
              er moet genoeg bas uit komen hoor. zonder vervorming. check de bedrading nog maar eens.

heb je al foto’s van je auto?

ik had ze speakers in de deuren, achterin de hoedeplank dls 7×10 speakers (zwaarste die je toen kon kopen) aangesloten op een versterker (4 kanaals) en 2 subs van hertz achterin. heb er ruim een half jaar mee gespeelt (voorspeakers een jaar)

i.c.m. goeie hoedeplank speakers heb je geen sub nodig in principe.

succes ermee, en laat even weten of het gelukt is!!.

groeten.

het kan zijn dat je speakers nu opgeblazen is. sluit het bijbehorende draadje aan en pak een 1.5 volt batterijtje. hoe de + van de batterij op de + van de speakers en de – andersom. als de speakers reageert is hij goed.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.. Is natuurlijk wel een kwestie van smaak.. Maar had met goede speakers niet de bass die ik wenste, Dat wil zeggen er zat bass in, maar die knalde veel minder dan nu met de sub ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.