Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › speakers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2009 om 21:31 #17210305
Hallo,
ik heb sinds kort ook een opel tigra en alles is helemaal standaard. Om te beginnen leek een goede muziekinstallatie me wel mooi. Aangezien ik helemaal geen verstand heb van speakers e.d. vraag ik mij af hoeveel watt die standaard speakers bij de achterbank zijn. En als ik die wil vervangen, moet ik dan alles uit elkaar halen? Kan ik dan niet gewoon een hoedenplank maken, daar speakers in bouwen en dan de huidige speakers maar niet aansluiten?
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen want via internet kon ik niets vinden.
Mvg. Jacqueline23 juni 2009 om 04:45 #17491358Tenzij je hem “sjonnie-hard” wilt hebben komt er best leuk geluid uit de standaard speakers.
23 juni 2009 om 07:28 #17491359Vind ik eigenlijk ook Ronny, qua audio heb ik alleen een subwoofer en radio (allebei van Fusion) genomen en het klinkt prachtig :P En het is goedkoper..
23 juni 2009 om 13:40 #17491360Ik zat dus ook te denken om er alleen nieuwe subwoofer en radio in te doen, maar ik ben bang dat ik die speakers dan snel opblaas, of dat de kwaliteit van het geluid slecht is.
Weten jullie hoeveel watt er ongeveer inzit?24 juni 2009 om 06:53 #17491361Ik denk dat je moet kijken in het Opel Tigra boekje,, zo niet vraag het aan de dealer. Of haal je speaker los, misschien staat het aan de binnenkant. Kijk anders naar een Fusion RE-PK2120 subwoofer met een CACD500 radio (zelfde merk). Ik heb van MB Car Audio (waar ik alles vandaan heb) dat mijn speakers niet zullen knallen nu ik die radio erbij heb. Ook zonder nieuwe radio is de kwaliteit hetzelfde alleen is het risico van knallen van de speakers groter.
Btw, als je wil kan ik voor je kijken aan de binnenkant van een speaker. Die van mij zit toevallig los. Als ik vandaag tijd heb zal ik het posten of ik het kon vinden ;)
24 juni 2009 om 12:56 #17491362Hallo,
de standaard boxen in de deuren en achter zij 40 watt.
het geluid dat hieruit komt hangt af van de radio. Vaak kunnen dure radio’s meer vermogen naar de boxen sturen.
Echter blijven de hoge tonen het opgeven met de 40 watt boxen als je hem net iets harder zet als normaal.
Ik heb zelf al deze boxen vervangen en aangesloten op versterkers. Als je dit doet zal hij nooit vervormen en er komt een haar zuiver geluid uit (Hangt af welke boxen) De afmeting van de sparingen achter en voor bedragen 17 cm. Dus boxen van 17 cm halen.
voor het vervangen van de boxen achter zullen de panelen er even af moeten. Dit is toch erg eenvoudig. even gordel los, 4 a 5 schroefjes, en je bent er bij.
De panelen van de deuren gaan er ook erg eenvoudig af.
Echter om er een kabel te krijgen zal je wat moeten improviseren omdat de “slang”die je ziet een stekker is.
Hier kun je dus geen extra kabel bij leggen.Ik raad aan om je hoge tonen wel te versterken met een versterker. Met alleen een Sub en een versterker gaat al gauw de bas erg overheersen.
24 juni 2009 om 14:48 #17491363origineel gepost door tomj
Ik raad aan om je hoge tonen wel te versterken met een versterker. Met alleen een Sub en een versterker gaat al gauw de bas erg overheersen.Dat is zeker zo, vandaar dat ik voor de radio ben gegaan..
24 juni 2009 om 15:20 #17491364Ik heb originele speakers nog rondom er in zitten maar nu met een fatsoenlijke radio er in ipv origineel opel.
ben best te spreken over het geluid wat er uit komt, in vergelijking met originele radio!
ook bas valt niet tegen, maar wil je een boem-boem in de tigra moet je wel een sub er in. elk z’n eigen!
24 juni 2009 om 21:05 #17491365Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik er toch nieuwe speakers in doe. Ik wil toch goed geluid dat ‘sjonnie-hard’ ;) kan.
Zo weet ik zeker dat ik ze niet opblaas. Er komt ook een nieuwe radio en subwoofer met versterker in.
Moet ik dan die rubbers (van die randjes voor je kofferbak) en die zwarte kunststof dingen er ook afhalen? En kan ik de onderkant er dan in laten zitten, dat ik het een beetje openklap, of maak ik het dan stuk?25 juni 2009 om 05:06 #17491366origineel gepost door sw16v
Ik heb originele speakers nog rondom er in zitten maar nu met een fatsoenlijke radio er in ipv origineel opel.ben best te spreken over het geluid wat er uit komt, in vergelijking met originele radio!
ook bas valt niet tegen, maar wil je een boem-boem in de tigra moet je wel een sub er in. elk z’n eigen!
Heey,
Erg belangrijk bij het kopen van een radio zijn de uitgangen op de radio.
Veel mensen letten hier niet op, kopen een versterker en sub, en als ze er later een versterker voor de hoge tonen bij kopen hebben ze een uitgang te weinig.radio = het hart van je instalatie.
een goeie radio is het halve werk.
gr
25 juni 2009 om 08:27 #17491367Idd, zonder de radio heb je geen sub of versterker nodig. Daar komt de muziek uit :’)
25 juni 2009 om 08:41 #17491368origineel gepost door R°bin
Idd, zonder de radio heb je geen sub of versterker nodig. Daar komt de muziek uit :’):s
van een radio die een signaal sterkte van 2volt per uitgang levert
is het geluid een stuk minder zuiver als een radio die 5 volt per uitgang levert.
radio’s met 5 volt uitgangen beginnen bij de 2/3 honderd eurie.
daarom zeg ik, koop een goeie radio! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.