Speaker ringen voor en achterzijde Astra G COUPE Z1.8XE BERT

Forumindex Forums Modellen Astra Speaker ringen voor en achterzijde Astra G COUPE Z1.8XE BERT

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    kevinAstraG

Beste forumbezoekers,

Graag wil ik me eigen even voorstellen ik ben Kevin en ik kom uit het zuiden van het land, zodoende al een aantal jaren opel liefhebber. Na enige tijd op deze intressante Opel site rondgekeken te hebben heb ik me eigen toch maar even aangemeld.

Sinds 10 maanden ben ik in het bezit van een mooie Astra G COUPE Z1.8XE BERTONE 3d 92 kW (125 Pk) uit eind 2001, 128000km op de teller met zwart lederen bekleding, stoelverwarming, climate control, cruise control etc full options dus.
      Afgelopen week ben ik op het idee gekomen om de orginele speakers aan de voorzijde en achterzijde te vervangen, de speakermaat aan de voorzijde is 2 x 16,5 cm
      en aan de achterzijde 2x 16,5 cm.
      dus heb ik 4x 16,5 speakers van JBL aangeschaft, en nu blijkt dat ik de speakers zonder speaker ringen maar met 2 schroeven kan bevestigen.
      Vanmiddag heb ik gezocht op verschillende caraudio sites voor de speakerringen voor de ASTRA G COUPE BERTONE maar ik kan nergens de juiste vinden.

Weet iemand waar ik de juiste speaker ringen voor mijn Astra G Bertone kan bestellen?

Alvast bedankt.

wim-v6
      Deelnemer

in de voordeur zijn dezelfde als de gewone astra-G

Achter zou ik niet durven zeggen, misschien gelijk aan die van de Hatchback??

Willem

timbotjuh
        Deelnemer

Ik had hetzelfde probleem.
          Heb afgelopen maandag de achterste luidsprekers vervangen.
          Ik heb extra gaten er in geboord en nu is het wel goed.
          Volgens mij is achterin een aparte en moeilijk maat.
          Maar ik heb het zo opgelost.
          Weet niet als je er iets aan hebt.
          ( heb zelf 2.2 coupe uit 2002.)

tim

Ernsto

Anders zelf even uit een plankje MDF zagen? Heb ik voor mijn HB ook gedaan en was 15 minuten werk.

kevinAstraG

dankjewel voor jullie reacties,

Gisteren heb ik 2 setjes speakerringen voor de Astra G besteld bij pimtensen.
              deze ringen moeten volgens mij ook aan de achterkant passen, maar dat laat ik jullie nog weten.

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/1447d-opel-corsa-tigra-astra-vivaro-meriva-zafira-signat-s60-4830-017/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Nu heb ik nog een vraagje: er zitten achter mijn deurspeakers een blauw/bruine en een bruine draad , wat is nou de plus en de min?

Haasje17
              Moderator

Coupe en 3 deurs zijn gelijk. Ringen van de voordeuren passen achter niet.

wessaa
                Deelnemer

mijn jbl`s pastte er gewoon zo in zonder ringen.. ook een coupe

joop1970
                  Deelnemer

Kun je geen ringen maken van de oude speakers? Ik breek altijd de magneet ed eruit met een tang, hou je een mooie ring over.

kevinAstraG

Coupe en 3 deurs zijn gelijk. Ringen van de voordeuren passen achter niet.

Zijn er speakerringen op de markt die achter wel passen?

Blue-Dragon
                      Deelnemer

Achter heb je geen speaker ringen nodig , kunnen 16,5 cm speakers in.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.