Spanrol

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Spanrol

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    JanW75
    Deelnemer

Even een vraagje,

Ik ben bezig de distributieriem te vervangen, en ben nu op het punt aan gekomen om de spanrol af te stellen.

Je moet hem dan eerst op max. spanning zetten en dan de krukas twee keer rond draaien.
      Alleen valt mij op dat dan het pijltje dat naar new of used moet wijzen beweegt tijdens het draaien van de krukas.

nu mijn vraag is dat normaal ??

marcoml01
      Deelnemer

origineel gepost door JanW75
        Even een vraagje,

Ik ben bezig de distributieriem te vervangen, en ben nu op het punt aan gekomen om de spanrol af te stellen.

Je moet hem dan eerst op max. spanning zetten en dan de krukas twee keer rond draaien.
        Alleen valt mij op dat dan het pijltje dat naar new of used moet wijzen beweegt tijdens het draaien van de krukas.

nu mijn vraag is dat normaal ??

Volgens mij wel, zodra je gaat draaien, komt er meer spanning op de riem en zal de spanrol zijn werk doen.

JanW75
        Deelnemer

Ja dat dacht ik al,

Wilde het ff zeker weten voordat ik straks met een kapotte motor zit.

Hij komt zodra cil 1 op bdp staat ook netjes op new te staan.

Dus kan ik nu verder met opbouwen en afvullen

marcoml01
          Deelnemer

Succes!!

wim-v6
            Deelnemer

is normaal

Willem

JanW75
              Deelnemer

Bedankt voor de bevestiging Willem.

Stond even raar te kijken en dacht al dat ik een defecte spanrol had, dus was al aan het balen.(ik sleutel op 20km afstand van huis).
                Zeker omdat het de eerste keer is dat ik een distri-riem vervangen heb.

Maar alles zit weer in elkaar en kon dus gewoon naar huis rijden.

Had nog wel even last van een ratel, dacht dus meteen weer aan die spanrol omdat ik begrepen had dat deze bij verkeerd op spanning zetten begint te “hameren”.

Uit eindelijk bleek dit veroorzaakt worden door de bovenste distributie kap.
                Deze iets verschoven en weg was het geluid.

Morgen nog even langs de VOD om een nieuwe krukaspoeli bout te halen, ze hebben me nl. de verkeerde gegeven.
                Ik heb geloof ik een M12 metrisch fijn meegekregen in plaats van gewoon metrisch.:swear

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.