Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Spanningsstabilsator A2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 17:36 #17223379
Hoi,
Waar zit de spanningsstabilsator bij een monza A2 en hoe ziet deze eruit??
De motortemperatuur blijft hoog aangeven en de tank leeg..
Nu zit er een ander instrumentenpaneel in i.v.m. de 4 taps automaat en is het probleem nog steeds aanwezig.
Ik zou zeggen in het instr.paneel, maar dat zou betekenen dat deze andere ook stuk is???groetjes,
Marcel
11 juli 2010 om 17:45 #17697880Jip die zitten in het daschbord,ik heb der nog nooit geen kapot in die 10 jaar dat ik die dingen rij,maar kan altijd,probeer een ander dashbord uit.
Trek je sensor bij de tank los en leg deze aan de massa en kijk is wat der dan gebeurt?
Misschien is je tankvlotter versleten,en is je temp wel aan de hoge kant,met dit weer type.11 juli 2010 om 17:54 #17697881andere had ik toevallig al gedaan ivm de automaatbak
als ik de draad aan massa leg slaat die vol uit.
tank geeft bijna altijd leeg aan.
ik rijd wel op LPG maar tank af en toe 20 liter benzinemotortemp was eerst te hoog wegens defecte motor,maar met de ‘nieuwe ‘motor nog steeds hetzelfde probleem.
losse digitale temp. meter in expansie reservoir geeft ongeveer 90-92 graden aan.meter staat op het laatste witte streepje voor het rode, laten we zeggen op 3/4 dus.
zomer en winter staat ie zo
bij mijn c kadett is dat nog niet op de helft.tankvlotter versleten is ook goed mogelijk, is jammer dan
motortemperatuur vind ik nu toch wel belangrijk aangezien ik nu al 2x een kapotte motor heb gehad, eerst de kop en later het onderblok.
met de c30ne wil ik dit voorkomen12 juli 2010 om 10:32 #17697882bij mij staat ie ook op 3/4 als hij netjes op temp is gereden:agent
ik moet wel zeggen dat ie er naartoe vliegt hij is erg snel op temp.:wtfik heb nog wel een analoog dashboard liggen:afro
12 juli 2010 om 10:41 #17697883ik zal er eens een foto van maken, als de lekkage die ik heb is opgelost
12 juli 2010 om 10:41 #17697884ik zal er eens een foto van maken, als de lekkage die ik heb is opgelost
12 juli 2010 om 16:03 #17697885Normaal hoort de temp meter zo,n beetje rond half aan te geven,misschien ietsjes over de helft maar 3/4de is erg hoog,voor normaal rijden zonder file of aanhanger gedoe,al is het bv 30+ graden en ik rij gewoon dan is de temp niet over de helft niet met de A1 en niet met de A2 met de airco aan,kom ik stil te staan dan gebeurt de nog niks omdat ik in de A1 een radiateur van een airco model heb zitten en deze zijn dikker met fijnere mazen en in de A2 zitten electrische koelvinnen die aanspringen en de temp weer terug dringen,tevens heb ik op de A2 een kapotte visco zitten die altijd meedraait.
Is je temp sensor wel de juiste van een Monza/Senator en niet van een Omega/Sennie B deze geven nl andere waarden door,nu weet ik niet of deze lager of hoger zijn.
12 juli 2010 om 16:12 #17697886idd de temp sensor zelf eerst eens vervangen.
moet het hier ook nog steeds eens doen. mijn wagen heeft een
A2 dashboard, het wijzerdje staat steeds bij het eerste witte streepje
net na heb blauwe vakje. toch hoor ik onder de kap de electrische vin
al draaien.12 juli 2010 om 17:40 #17697887wie wil de weerstand eens meten van zijn sensor?? en dan gewoon bij koude motor
de sensor in het thermostaathuis van de 3.0E heeft ongeveer dezelfde weerstand als die in het huis zit van de C30NE motor.
en lijkt mij ook ja dat de meter ergens tussen het blauw en het eerste streepje hoort te staan.
was bij al mijn c kadettjes al zo, dus waarom zou dat anders zijn bij een monza??15 juli 2010 om 18:28 #17697888krijg geen foto’s geplaats….
http://img.photobucket.com/albums/v324/Hgvankrieken/P1020026.jpg
dan maar even zo
15 juli 2010 om 19:51 #17697889origineel gepost door Marcel van Krieken
krijg geen foto’s geplaats….http://img.photobucket.com/albums/v324/Hgvankrieken/P1020026.jpg
dan maar even zo
15 juli 2010 om 20:48 #17697890precies daar staat die van mij ook:afro
alleen mijn oliedruk staat bij 120km/h in zijn 5 voluit:hmmz
p.s. je hebt de tank leeg:P
16 juli 2010 om 06:32 #17697891Ik moet zeggen dat mijn metertje nooit zo hoog komt.
Hij blijft altijd (al is het 30 graden buiten) ALTIJD net onder de midden.
Lijkt mij toch niet helemaal goed:hmmz16 juli 2010 om 07:56 #17697892origineel gepost door charlois187
Ik moet zeggen dat mijn metertje nooit zo hoog komt.
Hij blijft altijd (al is het 30 graden buiten) ALTIJD net onder de midden.
Lijkt mij toch niet helemaal goed:hmmzBehalve als je met deze temperaturen in de file staat. dan komt het wijzertje echt wel hoger, hoor.:P
16 juli 2010 om 09:42 #17697893origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door charlois187
Ik moet zeggen dat mijn metertje nooit zo hoog komt.
Hij blijft altijd (al is het 30 graden buiten) ALTIJD net onder de midden.
Lijkt mij toch niet helemaal goed:hmmzBehalve als je met deze temperaturen in de file staat. dan komt het wijzertje echt wel hoger, hoor.:P
voor de file heb ik een extra fin die kan ik bedienen met een schakelaartje :afro
16 juli 2010 om 11:06 #17697894Hij staat aan de hoge kant maar nog niks om je zorgen over te maken,misschien een koudere thermostaat derin doen bv 87 ipv 92.
Wat misschien een uitkomst zou zijn zijn is de radiateur van een AC model derin (dikker en fijnere mazen voor meer koeling) met de extra electrische koelvinnen.
Dan weet je zeker dat je meer koelpower hebt.Maar misschien heb je de verkeerde temp sensor,deze zit in je thermostaat huis en der zit een blauw draadje op,verwissel deze eens met die van een 20E kadett of net wat,waar je zeker van weet dat het een ouder generatie auto,s is zoals Kadett Rekord enz de Omega en Sennie B en Digidash Monza/Senator hebben andere waarde…voorzover ik me kan herinneren.
16 juli 2010 om 15:50 #17697895deze stand was na een ritje van 7 km, maar dat doet ie waarschijnlijk ook wel na meer kilometers.
ik heb nog lange rit gemaakt met de ‘nieuwe’ motor.wel grappig dat iedereen andere ‘standen’heeft van die meter…
gek genoeg staat er in het instruktieboekje niets overde radiateur is nu 2 jaar oud en viel niet mee om aan te komen.
de pootjes aan de onderkant stonden anders dan anders en ook de hoogt…
vraag me niet waarom, maar het is zo, dus een andere durf ik niet even te kopen.
deze bestaat uit een nieuw koelblok en de oude ‘behuizing’schiet me te binnen dat ik al eens het thermostaathuis heb gewisseld, maar dus ook de sensor mee is gegaan, dus een andere.
ik heb er nog eentje liggen in het thermostaathuis van de c30ne, maar die heeft ook dezelfde weertstand.
wie wil hem even op meten???
18 juli 2010 om 13:26 #17697896Radiateur is wel aan te komen! de oude inleveren en ze bestellen zo een nieuwe in duitsland, bij mij ook gedaan. Zit nu weer dezelfde in als eerst. Geen revisie ! gewoon de oude nagemaakt koste me wel 250 eurootjes maar dat komt omdat er bij mij airco inzat deze is dikker dus meer koeloppervak !!!
18 juli 2010 om 14:14 #17697897250 euro is geen geld!!
ik heb 305 betaald 2 jaar geleden, maar dat was uit gemakszucht…
ik wilde snel weten of de koppakking eruit zou liggen, auto stond op mijn werk, dus het moest wel snel
uiteindelijk heeft ie 10 weken daar gestaan wegens allerlei kleine tegenslagen……bij een ritje over onze Betuwse dijken gaf de meter wel een streepje lager aan dan een snelweg rit!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.