Spanning en luchtspleet magneetpoelie aircopomp

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Spanning en luchtspleet magneetpoelie aircopomp

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    eccabrio
    Deelnemer

Hallo

Weet iemand wat de spanning moet zijn aan de magneetpoelie van de aircopomp van een Senator en/of Monza.
      Moet dit gewoon 12 Volt zijn !?

De luchtspleet van de koppeling is 2 tot 3mm, kan het zijn dat dit net te groot is om deze aan te trekken?

Hoeveel gram koudemiddel hoort er op het aircosysteem te zitten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet<
      Erik

sw16v
      Deelnemer

spoel werkt op 12v, je kan de spoel ook wel even testen met gewoon 2 draden met + en -.
        luchtspleet kan je niet afstellen toch? kan wel zijn dat er viezigheid of roest tussen zit. pomp schakelt niet in zolang er geen koudemiddeldruk in het systeem zit.

heb in mijn systeem 1200gram R134A met Ester olie. (Ester olie kan met R134A overweg, en met de R12 keerringen, pakkingen en O-ringen)

Fearless
        Deelnemer

Bij sommige pompen zit er een shim achter de koppeling

sw16v
          Deelnemer

Dat weet ik maar bij zo’n lompe vooroorlogse Harrisson pomp niet na mijn weten.

heb er nog 2 op reserve liggen waaronder een nieuwe, mja ze gaan nooit stuk :jerry

Als het werkt is het een voortreffelijk systeem! afgelopen zomer goed kunnen testen in Kroatië met temperaturen van tegen de 40graden.

eccabrio
            Deelnemer

De luchtspleet is bijgesteld.
              Was simpel, van aircobedrijf in de buurt een stelsetje geleend en kon zo de schijf makkelijk dichterbij draaien (Half uurtje werk > Pomp hoefde niet gedemonteerd te worden)

De spanning is inderdaad 12-Volt

Koelmiddelvulling moet bij R12 1100 gram zijn en met retrofit met R134A moet je dit vermenigvuldigen met 0,7 dus +/- 800gram

Werkt nu weer alleen blijft in en uitschakelen zie ander Topic “Airco Senator-A2 werking

Bedankt voor jullie reacties

sw16v
              Deelnemer

oke kan dus wel bijgesteld worden, weer iets geleerd :D

had er eerst ook 800gram in gedaan, werd toen helaas niet erg koud. toen paar keer 100gram er bij gedaan en bij 1200gram was ik tevreden met de koelcapaciteit.

uitblaastemp moet op de koudste stand echt tegen of zelfs onder het vriespunt uit komen. (accumulator mag best onder het ijs komen te staan maar mag niet bevriezen!)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.