Spaghetti spruitstuk voor op een Tigra A

Forumindex Forums Modellen Tigra Spaghetti spruitstuk voor op een Tigra A

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259706
    Ivanos
      Lid sinds:
      28 July 2013

      Ik zit er dus nog over te denken om ook een spaghetti spruitstuk op mijn Tigra te laten zetten. Maar zit eigenlijk nog met een paar vraagjes.

      Welke het beste om te kiezen? Heb zelf al wel een beetje op internet gekeken, en heb er tot nu toe 2 gevonden zo 1 2 3 die misschien wel wat zijn. Ja nog wel een 3de bij M Tech, maar 500 euro vond ik toch net iets te gek worden :P

      http://hottuning.nl/tuning-styling-onderdelen/opel/tigra/a/
      Hier hebben ze er eentje (staat midden op de pagina) die er weer net iets anders uit ziet als die in de volgende link. Is dit nou een 4-1-1 zoals ik dat wel is gehoord heb?

      http://www.nltuning.nl/virtuemart/spaghetti-spruitstukken-rvs/spaghetti-spruitstuk-rvs-opel-tigra-16v/
      En dan deze nog, is dit dan de 4-2-1? Ik kan er natuurlijk qwa termen naast zitten, maar als je kijkt naar het aantal pijpjes zeg maar, kwam ik tot deze conclusie :)

      Of ik er nu 199 of 299 aan uitgeef maakt mij niet zo heel veel uit. Wil er desnoods 100 euro meer voor betalen, dus 299 max als dat net iets meer vermogen geeft.
      Heb er al een Green Cotton open air filter opzitten, vorig weekend ook ge chiptunned bij UT.
      Moet er daarna dan weer dingen worden afgesteld op mijn chip als ik dat spaghetti spruitstuk eronder laat zetten? Of zijn de winsten dan zo minimaal dat het niet de moeite is om daar ook nog is geld aan uit te geven (weer)

      Alvast bedankt voor enige moeite qwa reacties :)

      #18164183
      Ivanos
        Lid sinds:
        28 July 2013

        Lees ook net ergens anders:

        4-1: maximale vermogenswinst bij hogere toeren
        4-2-1: maximale vermogenswinst bij lagere toeren

        weet iemand of dit waar is?

        #18164184
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          Een 4-1 gaat in hoge toeren verder door ( voorral aan te raden bij n hoge toeren motor met andere nokkenassen e.d )

          Een 4-2-1 geeft beter koppel af in de lage toeren

          Maarja, je mag na t monteren eigenlijk wel weer naar UT want bij elke wijziging aan de motor moet
          De chip eigenlijk herschreven worden

          Het verschil tussen de 2 aangegeven spruitstukken is minimaal

          #18164185
          PeterNoFear
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2012

            http://hottuning.nl/tuning-styling-onderdelen/opel/corsa/b/” onclick=”window.open(this.href);return false;
            Staat ook nog een 16v spruitstuk, voor zover ik weet is corsa b en tigra nog altijd hetzelfde…
            Die is niet geheel plug en play, maar met een paar boortjes en een veil past hij wel.

            #18164186
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Zou persoonlijk de goedkoopste nemen, verschil tussen een 4-1 en een 4-2-1 zonder je motor extreem aan te pakken ga je ook niet merken. (allebei geprobeerd)
              Neemt niet weg dat je een spruitstuk wel merkt! Zeker met een mantzel powerbox krijg je een stuk lineairder verloop.

              #18164187
              Ivanos
                Lid sinds:
                28 July 2013

                @otdh wrote:

                Maarja, je mag na t monteren eigenlijk wel weer naar UT want bij elke wijziging aan de motor moet
                De chip eigenlijk herschreven worden

                Tjah, hier was ik al bang voor, voelde het al aan komen. Maar iig goed dat ik het weet.
                Dank allemaal voor de reacties.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.