Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › spaghetti-spruitstuk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2012 om 14:56 #17253763
Hoi allemaal,
Wie kent deze TA-Technix spaghetti-spruitstuk? http://www.hottuning.nl/shop/type-1/spaghetti-spruitstuk-opel-tigra-.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoe zijn die?en hoe zijn die qualitatief?20 december 2012 om 17:21 #18086475Op mijn corsa b x16xe zit nu al ongeveer vijf jaar een spaghettispruitstuk van hottuning. Geen idee wat voor merk er op staat. Materiaal/rvs en de lasnaden zien er nu nog steeds goed uit. Netjes gelast en van binnen en buiten mooi glad en geen spetters..
Wel heb ik bij montage een extra ring moeten monteren achter de conische ring om er voor te zorgen dat de flens van de kat en het spruitstuk elkaar niet raken.
Voor mijn gevoel presteert de motor beter met dit spruitstuk, vooral hoog in toeren. En het geluid wordt ook mooier.
Ik weet zeker dat een Lexmaul spruitstuk nog meer verbetering geeft, maar die zijn veel duurder.
Dit was voor mij een goed alternatief toen van mijn originele voorpijp de flens zo goed als doorgeroest was.
Bevalt nog steeds goed. Nooit spijt van gehad20 december 2012 om 19:12 #18086476Kun je die ring erbij krijgen van die shop?
20 december 2012 om 19:34 #18086477Conische pakking zul je bedoelen
20 december 2012 om 19:58 #18086478Geen idee of ze daar ook pakkingen verkopen. De conische ring zit al op je kat en wordt niet geleverd bij het spruitstuk. Mischien, nu vijf jaar verder, is de flens op het spruitstuk nu wel de juiste afmeting en is dit niet meer nodig.
Zelf werkte ik toen nog bij een Opeldealer. Daar heb ik in het magazijn een ring gevonden met de juiste diameter, volgens mij van een turbo.
Ju kunt ook de oude ring netjes afzagen, zodat je ongeveer 5 mm overhoud en er een nieuwe ring tegenaan monteren.
Pas bij het monteren kom je er achter of je iets moet aanpassen of niet.22 december 2012 om 14:09 #18086479Klopt het trouwens dat als je je originele gaat vervangen door deze dat je dat vanuit onder het blok moet doen?
Dus dan bedoel ik of je ‘m direct eraf kan schroeven van het blok en niks hoeft te verwijderen van de voorkant zoals het hitteschild die je dan ziet,want die zie je bij zo’n opel tigra A wel zitten(bij mij tenminste)+airco delen meen ik.M’n monteur denkt dat je die delen eraf moet halen,maar volgens mij hoeft dit niet…ik hoor het graag :hmmz22 december 2012 om 20:06 #18086480Mijn spruitstuk bestaat uit 2 delen. Het bovenste deel zit vast op de cilinderkop en gaat van 4 over in 2 pijpen. Dit deel kun je van bovenaf monteren. Het onderste stuk zitten hier met 2 pijpen overheen geklemd en kun je vanaf de onderkant monteren. Mijn corsa heeft ook airco en deze heb ik niets van losgemaakt.( Een spruitstuk uit een deel gaat niet tussen de radiateur en de aircopomp door passen, dan zul je een van de twee moeten demonteren.) Het is wel even tobben, want het gaat allemaal maar net. Het originele hitteschild past er ook niet meer overheen, omdat er geen bevestigingspunten in het spruitstuk zitten.
De aansluiting voor de secundaire luchtpomp zat bij mijn spruitsuk ook dicht. Heb ik zo gelaten en de pomp helemaal uit de auto gehaald. Geen herrie meer bij koude start en dit geeft geen storing.Voor de zekerheid even een mailtje of telefoontje met hottuning of ze nog steeds hetzelfde merk leveren en of deze uit een of twee delen bestaat kan mischien een hele hoop werk schelen.
Ik heb hem daar zelf opgehaald, om zelf te kunnen zien wat voor kwaliteit het was.23 december 2012 om 10:50 #18086481Ik heb ze gemaild,nou maar afwachten wat ze zeggen… :agent
24 december 2012 om 09:46 #18086482Het inderdaad ‘n TA-technix en het is ‘n 4-2-1 spruitstuk zeggen ze,is dit de goeie,ries?
24 december 2012 om 11:00 #18086483ik heb paar weken geleden ook een spaghetti spruitstuk gemonteerd.
ook indd uit 2 delen we hebben wel de ventilator op de radiator los gemaakt voor meer ruimte, dit zijn 2 boutjes en een stekker.
ik heb ook airco en daar is niks van los gemaakt!wat ries ook al zegt, het past allemaal maar net!
maar het is te doen!neem wel de tijd en als het niet past ruimte maken, geen dingen kapot gaan duwen ofzo!!
heel veel succes!
24 december 2012 om 14:13 #18086484Ik denk dat ik er mee in de lente begin samen met m’n airco-condensor(die moet vervangen worden),is ‘n
hele klus dit zeg,ik had die hottuning nog aan de lijn gehad ze zeiden dat je die ringen en pakkingen erbij krijgt,
maar degene die ik aan de lijn had die wist niet veel want hij beweerde dat de bumper eraf moest(duh!) wat nie hoeft…
Ik laat nog van me horen,misschien kan een van jullie me helpen hier op forum,want die monteur van mij dat is ook niks… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.