Spaghetti onder de moterkap

Forumindex Forums Modellen Manta Spaghetti onder de moterkap

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    wfvdijk
    Deelnemer

Hallo,

Ik moet nog wat overbodige bedrading onder de moterkap van mijn 2.0E weghalen. Er heeft een soort boordcomputer en een alarm in de auto gezeten, waardoor er een spaghetti van draden onder de moterkap is gekomen.
      Beide veroorzakers zijn al verwijderd (deden het al niet meer), maar de bedrading is nog grotendeels aanwezig. AAnsluiten van de nieuwe radio is hierdoor ook een uitdaging :cry

Veel bedrading kan ik volgens mij zo weghalen, maar ik zou graag een referentie manta willen hebben, voordat ik teveel verwijder. De vraag is dus:

Wie kan mij een foto mailen / reply-en van zijn originele 2.0E blok in de manta? :kewlpics

Alvast bedankt!

H-400
      Deelnemer

ik hoop dat je d’r wat aan hebt, je Manta ziet er bijna idem uit als de mijne!

wfvdijk
        Deelnemer

Bedankt! hier heb ik wat aan. :jerry :jerry :jerry

wfvdijk
          Deelnemer

Hier wat foto’s zoals’tie er nu bij staat. Wat opvalt:
            – de bedrading linksvoor
            – het aantal draadbomen wat achter de hoofdremcilinder naar binnen gaat
            – de extra sensor bij het injectiegedeelte

Kan iemand wat meer vertellen over hoeveel draadbomen er standaard zijn, en waar deze naar binnen gaan?

mantadevil
            Deelnemer

weet je wat het beste is
              ouwe draadboom er van voor naar achter uit trekken en dan een ander onverknipte er voor in de plaats leggen
              heb ik ook elke keer gedaan
              hoe meer in je boom geknipt en door verbonden is hoe meer kans je hebt op storingen in de toekomst

en denk dat je minder tijd kwijt bent in het verwijderen van deouwe en leggen van de nieuwe boom dan alles hier uit zoeken en verwijderen en netjes maken

Stender
              Moderator

Heb er echt van staan kijken, wat een prutswerk van diegene die dat toenertijd heeft aangelegd ;)

wfvdijk
                Deelnemer

Update: Ik heb gisteren het alarm laten uitbouwen. Daarmee is gelijk wat bedrading verwijderd onder de kap. We gaan de goede kant op zullen we maar zeggen.

@MantaDevil
                  : Je tip over een nieuwe draadboom houd ik in het achterhoofd. Als de auto wordt overgespoten (en het blok eruit gaat) lijkt me dit een mooi moment.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.