Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Spaghetti onder de moterkap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2011 om 12:48 #17238323
Hallo,
Ik moet nog wat overbodige bedrading onder de moterkap van mijn 2.0E weghalen. Er heeft een soort boordcomputer en een alarm in de auto gezeten, waardoor er een spaghetti van draden onder de moterkap is gekomen.
Beide veroorzakers zijn al verwijderd (deden het al niet meer), maar de bedrading is nog grotendeels aanwezig. AAnsluiten van de nieuwe radio is hierdoor ook een uitdaging :cryVeel bedrading kan ik volgens mij zo weghalen, maar ik zou graag een referentie manta willen hebben, voordat ik teveel verwijder. De vraag is dus:
Wie kan mij een foto mailen / reply-en van zijn originele 2.0E blok in de manta? :kewlpics
Alvast bedankt!
1 juni 2011 om 14:20 #17885809
ik hoop dat je d’r wat aan hebt, je Manta ziet er bijna idem uit als de mijne!
1 juni 2011 om 14:39 #17885810Bedankt! hier heb ik wat aan. :jerry :jerry :jerry
1 juni 2011 om 18:51 #17885811Hier wat foto’s zoals’tie er nu bij staat. Wat opvalt:
– de bedrading linksvoor
– het aantal draadbomen wat achter de hoofdremcilinder naar binnen gaat
– de extra sensor bij het injectiegedeelteKan iemand wat meer vertellen over hoeveel draadbomen er standaard zijn, en waar deze naar binnen gaan?
1 juni 2011 om 19:14 #17885808weet je wat het beste is
ouwe draadboom er van voor naar achter uit trekken en dan een ander onverknipte er voor in de plaats leggen
heb ik ook elke keer gedaan
hoe meer in je boom geknipt en door verbonden is hoe meer kans je hebt op storingen in de toekomsten denk dat je minder tijd kwijt bent in het verwijderen van deouwe en leggen van de nieuwe boom dan alles hier uit zoeken en verwijderen en netjes maken
1 juni 2011 om 20:06 #17885812Heb er echt van staan kijken, wat een prutswerk van diegene die dat toenertijd heeft aangelegd ;)
18 september 2011 om 13:00 #17885813Update: Ik heb gisteren het alarm laten uitbouwen. Daarmee is gelijk wat bedrading verwijderd onder de kap. We gaan de goede kant op zullen we maar zeggen.
@MantaDevil: Je tip over een nieuwe draadboom houd ik in het achterhoofd. Als de auto wordt overgespoten (en het blok eruit gaat) lijkt me dit een mooi moment. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.