Spacerplaat C20XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Spacerplaat C20XE

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    cd-design

Weet iemand een adres waar men een spacerplaat kan halen voor tussen de koppakking van een c20xe om de compressie te verlagen??

yorick

volgens mij kan je der gewoon een koppaking van een c20let (2.0 16v turbo) monteren

maar weet ik niet zeker kan ook zijn dat bij die motoren de compressie word verlaagd d.m.v. andere zuigers

corsaracer
        Deelnemer

je moet als je compressie wil verlagen idd een dikkere pakking er tussen doen…

let heeft andere zuigers:vertag:vertag

bd.
          Deelnemer

je zoekt zo’n decompressieplaat? http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105051

freek corsa
            Deelnemer

Beter is het om andere zuigers te nemen, maar omdat dat de vraag niet is ga ik er niet verder op in.

Een decompressie plaat is wel te koop, alleen weet ik niet waar.

Corsaboy kan je dit wel vertellen.

freek corsa
              Deelnemer

origineel gepost door bd.
                je zoekt zo’n decompressieplaat? http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105051

Dat is een dikkere kop pakking.

Deze is net zo goed, misschien zelfs wel beter te gebruiken dan een decompressie plaat.

Een decompressie plaat monteer je met 2 koppakkingen.

Hier een voorbeeld van Corsaboy zijn 8 klepper motor.

corsaboy
                Deelnemer

decompressieplaat is idd een oplossing.
                  Te verkrijgen bij hg motorsport in duitland.

Maar je kunt ook meerdere z20let pakkingen gebruiken. Of een koppakking van cometic.

ik heb nu een koppakking van cometic van 1,7 mm op mijn 16v motor..

Belangrijker is wat wil je gaan doen..
                  Als je ons dat vertelt kunnen we je adviseren.

Van het Ende Customs

daar was ik iid ook wel benieuwd naar

Piele
                    Deelnemer

Verkoopt geert666 deze ook niet??

freek corsa
                      Deelnemer

Als je het hem vraagt kan hij ze vast wel leveren.

Piele
                        Deelnemer

Hij heeft er speciaal een topicje over lopen bij phase 5 tuning

cd-design

Tnx voor alle snelle reacties. Het doel is om mijn c20xe om te bouwen naar turbo. Enkelt wil ik wat extra vermogen, geen fase 3 eds met 315pk maar een 200 tot 225pk is mijn doel. Dus met een verlaging van de compressie en druk van 0,6bar moet dat haalbaar zijn.

Heb net mijn turbo met spruitstuk binnen gekregen dus nu nog een spacerplaat vinden (de rest van de benodigdheden weet ik al te vinden)

Mochten jullie nog suggesties hebbn over de dikte van de plaat dan hoor ik het graag. Ik zou ook graag het volgende willen weten:
                            – tot hoever ik mijn compressie moet verlagen om met een druk van 0.6 bar te kunnen rijden (overboost 0,7/0,8)
                            – Welke injectoren raden jullie aan, LET, EDS, G60???
                            (dus welke opbrengst per injector zou ik het beste kunnen gebruiken)

En even voor de duidelijkheid….
                            Natuurlijk is het beter om andere zuigers te monteren en natuurlijk is het beter om een LET te kopen en natuurlijk is het beter om het blok compleet te laten reviseren en fase 4 EDS of V-max380 erin te gooien maar ik heb ook een huisje, een kleine en een meissie en dat kost al heel veel centjes op een monteurs salarisje. Dus mensen blijf realistisch en laat me anders in me eigen sop gaar koken en reageer niet. En laat alsjeblieft niemand zich nu aangesproken voelen dit is niet persoonlijk gericht alleen ff voor de duidelijkheid..

TRPower

ik zou gewoon LET injectoren nemen, levert genoeg brandstof voor t vermogen dat je wil…

en: als je evt over wil stappen op LET zuigers, ik heb nog n set liggen, 100euro incl verzendkostten, excl veren, ben je denk ik goedkoper uit als n decompressieplaat en 2 LET pakkingen…

corsaboy
                              Deelnemer

kijk, doe wat TRpower zegt..
                                Neem die zuigers over want idd 2 koppakingen en de decompressie plaat kosten al meer..
                                Ok setje zuigerveren komt erover heen is 80 euro..

Zoals gezegd bij http://www.hg-motorsport.de kun je die platen bestellen.
                                Met die plaat ertussen kun jij gewoon de druk rijden die jij beschrijft.

Verder LET injectoren doen idd wat ze moeten doen en hebben genoeg opbrengst.
                                Eventueel een instelbare brandstofdrukregelaar ertussen dan kun je hem nog iets meer geven als dat nodig is wat ik niet vermoed…

cd-design

origineel gepost door TRPower
                                  ik zou gewoon LET injectoren nemen, levert genoeg brandstof voor t vermogen dat je wil…

en: als je evt over wil stappen op LET zuigers, ik heb nog n set liggen, 100euro incl verzendkostten, excl veren, ben je denk ik goedkoper uit als n decompressieplaat en 2 LET pakkingen…

Dat is een zeer mooi aanbod maar zit er dan niet mee dat ik toch mijn onderblok moet laten honen??? Dan komen die kosten er ook weer bij. 100euro incl verzend is zeker een hele mooie prijs alleen heb ik net mijn turbo incl spruitstuk gekocht dus geld over is er nu even niet. Maar ik laat het je zeker weten als ik het geld over heb (maar hou ze niet vast voor me hoor)

cd-design

origineel gepost door corsaboy

Zoals gezegd bij http://www.hg-motorsport.de kun je die platen bestellen.
                                    Met die plaat ertussen kun jij gewoon de druk rijden die jij beschrijft.

Verder LET injectoren doen idd wat ze moeten doen en hebben genoeg opbrengst.
                                    Eventueel een instelbare brandstofdrukregelaar ertussen dan kun je hem nog iets meer geven als dat nodig is wat ik niet vermoed…

Nogmaals bedankt voor de reactie, hier kan ik wat mee. En PBV komt er zeker ook op. Heb goede ervaringen met de biesheuvel pbv. Bij deze vervalt je originele drukregelaar op je injectorrail en deze geeft op vollast 0,8 bar extra.
                                    Voor het fine tunen van de brandstofdruk kan ik van een maatje zijn air/fuel ratio meter lenen.

corsaboy
                                    Deelnemer

brandstofdruk regelaar gewoon meebestellen bij HG..
                                      Die plaats je ipv je orginele..

En kun je dan gewoon instellen..
                                      Dat die druk omhoog gaat werkt zelf met de goedkoopste regelaar icm vuldruk haha
                                      Had ik ook met de kompressor setup

cd-design

origineel gepost door corsaboy
                                        brandstofdruk regelaar gewoon meebestellen bij HG..
                                        Die plaats je ipv je orginele..

En kun je dan gewoon instellen..
                                        Dat die druk omhoog gaat werkt zelf met de goedkoopste regelaar icm vuldruk haha
                                        Had ik ook met de kompressor setup

Dat wist ik niet, maar dat klinkt als muziek in mijn oren want de biesheuvel PBV begint bij 180euro (dacht ik uit me hoofd)

Weer wat geleerd en flink wat geld uitgespaard, MERCI:wors

corsaboy
                                        Deelnemer

die van HG kost rond de 130 of 150 geloof ik..
                                          Is wel zonder metertje, maar dat boeit niet..
                                          Die kun je monteren op de brandstofrails…

:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.