Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sort terugslag in motor Astra H Diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2015 om 14:50 #17273891
Hallo,
Ik heb een Astra H Diesel Station 1.7 uit mei 2005.
Afgelopen maandag wilde mijn auto niet meer starten met warme motor. Heb toen reservesleutel geprobeerd i.v.m. eventuele kapotte transponder in de sleutel, maar ook toen wilde de wagen niet aanslaan. Korte tijd later per toeval nog eens geprobeerd en sloeg ie wel aan. Daarna probleemloos mee gereden totdat ik donderdag even een kort stootje voelde tijdens het rijden. Ik reed toen ongeveer 30 km p/uur. Wagen bleef gewoon rijden en heb daarna denk ongeveer 50 km mee gereden in 3 etappes. Gisteravond ging het fout. Op weg na huis en na ongeveer 13 km gereden te hebben met koude motor voelde ik weer ff een kort stootje. Een paar kilometer verder voelde ik een iets hardere stoot en sloeg de motor meteen af. Heb de wagen uit laten rollen omdat ik wist dat iets verder een pompstation is. Daar sta je dan gelukkig droog. Ik kan het stootje denk ik het beste omschrijven als een soort terugslag denk ik. Heb heel voorzichtig de motor rond laten draaien met de sleutel, hoorde geen vreemde geluiden maar de motor sloeg ook niet aan. Heb toen de Wegenwacht gebeld want zelf ben ik behoorlijk a-technisch. Toen de meneer van de Wegenwacht mij vroeg om even de sleutel om te draaien sloeg de motor aan zonder vreemde bijgeluiden. Vervolgens is hij gaan uitlezen maar kon geen vermelde storingen vinden. Ook leken overige waardes hem wel okee. Hij nam er wel de tijd voor. Wel viel mij ff op dat tijdens het lezen de kilometerstand raar deed. Ik weet niet of dit normaal is. De meneer van de Wegenwacht is 3 km achter mij aan naar huis gereden en er deed zich niets voor. Ben vandaag naar de garage geweest en hadden zoiets nog niet meegemaakt. Hun dachten aan iets met kabels maar moesten dat dan volgens afspraak gaan uitzoeken.Nou kan het toeval zijn, maar heb die bewuste maandag in de pauze ff getankt (niet vol) en gisteravond ook weer getankt. Beide keren heeft de auto ff gestaan voordat ik naar huis ging en bij verschillende stations getankt. Ook is er vorig weekend een Pirot ingebouwd, maar dit m.b.h. en nieuwe iso kabel en een bestaande geschakelde spanning van de oude carkit.
Wie heeft raad of dit ook al eens meegemaakt.
Zoals ik al vermelde ben ik a-technisch.
Alvast mijn dank voor Uw reacties.18 oktober 2015 om 18:38 #18299344Vandaag weer last gehad. Ik vraag me af of er misschien ergens een sensor zit die de motor laat afslaan als de sensor op temperatuur komt. Na ongeveer 14 km gereden te hebben sloeg de motor weer af. Na een minuut of 15 gestart en sloeg ie meteen weer af. Daarna nog ff gewacht en opnieuw gestart en toen kon ik weer wegrijden. 5 minuten later op plaats van bestemming maar moet straks ook weer terug. Zou het misschien de brandstoffilter kunnen zijn ?
Alle reactie’s zijn welkom waarvoor mijn dank.
Groeten Bert
18 oktober 2015 om 18:48 #18299345Zou is beginnen met de krukas sensor.
18 oktober 2015 om 20:57 #18299346AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er loopt op dit moment nog een topic hierover. Deze auto’s hebben dat vaker(ik tot nu toe nog niet gelukkig), en eerste zaken die goedkoop en makkelijk wijzen naar dit probleem zijn krukassensor, nokkenassensor en brandstoffilter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.