Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Soorten type luchtfilters
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2013 om 00:02 #17262323
titel zegt het eigenlijk al, er zijn zoveel verschillende type luchtfilters
inlegfilters met schuim of van papier
openluchtfilters etc..het leek mij wel leuk om te weten wie welke filter in ze auto heb liggen
ook een leuke discussie te starten of een sportluchtfilter wel meer pk’s geeft en of je dat wel merktik zat zelf te kijken naar een inlegfilters van k&n maar beetje hier en daar gelezen dat je lmm dat niet fijn vind aangezien bij sommige filters een soort olie op zit en als dat in lmm kom heb je grote kans dat die defect raakt iemand ervaringen
het is bedoeld voor een zafira a opc met standaard luchtfilter3 december 2013 om 07:55 #18196669mijn luchtfilter
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
3 december 2013 om 15:19 #18196670ziet er echt netjes uit :jerry
merk je ook een wel een verschil met het optrekken ? vermogen?3 december 2013 om 16:10 #18196671bij mij was de cdti filterbak een restrictie.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
3 december 2013 om 17:08 #181966723 december 2013 om 17:41 #18196673@z20leh wrote:
mijn luchtfilter
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
die glimmende buis tussen luchtfilter en turbo is pas een ristrictie. je verwarmt de inlaat lucht om hem vervolgens weer te coolen met ic.
3 december 2013 om 19:02 #18196674@NoFear1696 wrote:
@z20leh wrote:
mijn luchtfilter
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
die glimmende buis tussen luchtfilter en turbo is pas een ristrictie. je verwarmt de inlaat lucht om hem vervolgens weer te coolen met ic.
is geen restrictie.
lucht moet toch langs hete turbo.
ik heb een goeie intercooler steken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
4 december 2013 om 00:52 #18196675ik heb ook de originele luchtfilterbak erin zitten, wel met een inleg filter van K&N
ook heb ik de restrictor buisjes eruit gehaald, ik vind het wel merkbaar :afro4 december 2013 om 01:10 #18196676Heb geen OPC, maar een B’tje GSi. En heb er de standaard luchtbox in zitten, waarvan ik het inlegfilter heb vervangen voor een Simota exemplaar:
En de aanzuigbuis vervangen voor een luchtbuis welke meer en directer lucht pakt via de plek in de koplamp, waar de binnenste lens zat.
Een zogenoemde ‘cone’ zit daar, waarop ik goed doorlatend gaas heb gemaakt (behoorde toe aan een pennenbakje dat ik zag liggen in de Action, €0,59ct, lol), maar toch fijn genoeg om het meeste vuil buiten te houden.Voor iig m’n gevoel rijdt ‘t een stuk fijner, meen dat het makkelijker z’n lucht krijgt op dezen manier, in tegenstelling tot de originele setting waar de aanzuigbuis van de box weg loopt naar de grill.
Dus aluminium ‘cone’, in combinatie met Ram Air flexibele buis van 80mm:
Buis was te lang.., zaag erin
Cone ook even zwart gedipped
Dit is nu overbodig
Geheel gemonteerd achter het masker, perfecte maat luchtbuis zonder aanpassingen te hoeven doen
@ luchtbox
4 december 2013 om 06:16 #18196677Heb geen opc maar een astra njoy en heb er een origineel luchtfilter van opel erin
4 december 2013 om 19:34 #18196678Heb in beide auto’s de standaard filters liggen. Ik wil absoluut geen geoliede filters hebben. Lekker alle sensoren invetten daarmee heb ik geen goed gevoel bij. Metalen buizen in de inlaat die warm worden, heb ik ook m’n twijfels bij, dus ook die zijn afwezig.
Zou voor m’n Calibra afgelopen zomer bijna een DBilas luchtfilter box gekocht hebben. Maar de K&N filter was de reden dat ik hem niet gekocht heb. Mijn voorkeur: droog papier filter.
4 december 2013 om 20:10 #18196679Simota filters zijn olievrij :agent
4 december 2013 om 20:24 #18196680@FKsport wrote:
Simota filters zijn olievrij :agent
Hoe maak je ze dan schoon, of vervang je ze na zoveel km :hmmz
4 december 2013 om 20:44 #18196681in een bakje met reinigsmiddel, gaat het vuil eraf en stop je het filter weer terug zodra het droog is.
Hij hoeft niet ”gesmeerd” te worden met olie ( Geen kans krijgen op storingen wanneer te veel olie gebruikt wordt)4 december 2013 om 23:43 #18196682ja ik ben inderdaad ook bang voor geoliede filters daarom zoek een goeie sportfilter zonder in geolied te zijn
maar zijn er degelijke gevoel in de gas response dat die sneller reageert of beter optrekt ?5 december 2013 om 04:49 #181966835 december 2013 om 06:58 #18196684Ik heb er zo even geen foto van maar ik heb een astra G coupe Z18XE met K&N Cold air intake. waarom? ziet er orgineel uit.. en ik vond het altijd als een grasmaaier klinken onder de auto..
merk ik iets? ja zeker.. scheelt het ook echt? grote kans dat het tussen de oren zit..
5 december 2013 om 12:06 #181966855 december 2013 om 12:11 #18196686on eens mbt bovenstaand filmpje. Ik ben van mening dat de juiste inlaat bij de juiste setup zoieso voor meer vermogen zorgt.
ware het niet dat er waarschijnlijk wel een heeeeeeele hoop filters zijn di niet meer doen als brommen.
Daarbij hecht ik persoonlijk meer waarde aan snelheidsbeleving als aan daadwerkelijk snelheid.
Mijn auto is niet snel, zeker niet.. Maar een vriend van me rijd een BMW diesel met 200 pk.. de snelheidsmeter gaat heerlijk voorruit.. mara voor je gevoel rij je 60 als je 130 rijd.. :jerry
5 december 2013 om 21:44 #18196687@2slow wrote:
Says it all:
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
Vanaf ongeveer 7:30 ook over inleg filters
prachtig filmpje!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.