Soorten bouten x16xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec Soorten bouten x16xe

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Looney
    Deelnemer

Wij hebben hier een x16xe uit een tigra helemaal open liggen. Omdat deze helemaal gereviseerd wordt/is willen we hier ook de goede bouten indraaien.

Welke bouten zijn allemaal wel en niet her te gebruiken?
      Bouten voor de kop zijn uiteraard nieuw.

Maar hoe zit dit met bouten voor het vliegwiel, de krukas, de drijfstangen, de nokkenassen en vergeet ik nog dingen?
      Via internet kom je op verschillende sites waar verschillende dingen worden gezegd. De dealer raadde aan alle bouten,moertjes en boutjes te vervangen, die had ook meteen een mooi bedrag in zijn hoofd… :hmmz

Corsa_GSi
      Deelnemer

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

vliegwiel, krukas, drijfstangen zijn niet her te gebruiken, tenzij ze van ARP zijn.

Looney
        Deelnemer

Alsnog bedankt! Inmiddels heb ik al de bouten die daar aangegeven staat liggen.
          Morgen gaan wij beginnen met het blok opbouwen en nu vraag ik me toch af of de volgende bouten opnieuw gebruikt kunnen worden. Ik ben hiervoor bij de dealer geweest maar dat zou dan pas eind volgende week binnen zijn… Daar wachten we liever niet op!

De nokkenas bouten. Dit zijn 20 bouten die wel met 8nM vast worden gezet. Niet zo vast dus.

Bouten van de versnellingsbak. Hoe vast?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.