Soort van trillen

Forumindex Forums Modellen Insignia Soort van trillen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263682
    RvDoesje
      Lid sinds:
      19 January 2014

      Hallo allemaal,

      Ik ben sinds kort in het bezit van een Insignia (130pk diesel) uit 2009.
      Wat mij opvalt bij deze auto is als ik 140km/h in de 6 rijd (ongeveer 2000rpm) en ik trap het gaspedaal helemaal in, dan begint de auto heel erg te trillen tot ongeveer 160km/h en dan is het over.
      Het trillen (bokken) heeft wel iets weg van een traction control wat ingrijp, of dat ik te laag in de toeren rijd.
      Als ik hetzelfde doe in de 5e versnelling dan heb ik het niet.

      Zijn er misschien meerdere Insignia rijders die hier last van hebben? of misschien een oplossing weten.

      Mvg
      Ronald

      #18211255
      bart1979
        Lid sinds:
        31 December 2013

        uitlijning en/of balancering van je wielen?

        #18211256
        RvDoesje
          Lid sinds:
          19 January 2014

          @bart1979 wrote:

          uitlijning en/of balancering van je wielen?

          Hallo Bart1979,

          Bedankt voor je antwoord.
          Dat is het probleem denk ik niet, in de 5e versnelling met dezelfde snelheid heeft die het namelijk niet.

          Ik begin toch te denken dat 2000rpm te weinig is in de 6e versnelling, en dat ik gewoon moet terugschakelen. Als ik de snelheid namelijk langzaam opbouw dan heeft de auto het probleem niet.

          #18211257
          MattVC
            Lid sinds:
            17 September 2011

            Ik ga dit deze week ook eens uittesten , heb er nog niet opgelet.
            Ik rij ook met een insignia van 2009 , 2 liter 160pk.
            De toeren liggen wel op 140km/h iets hoger , ik weet bij 126km/h (displaysnelheid) dat deze op 2000rpm staan bij mij.

            #18211258
            RvDoesje
              Lid sinds:
              19 January 2014

              @MattVC wrote:

              Ik ga dit deze week ook eens uittesten , heb er nog niet opgelet.
              Ik rij ook met een insignia van 2009 , 2 liter 160pk.
              De toeren liggen wel op 140km/h iets hoger , ik weet bij 126km/h (displaysnelheid) dat deze op 2000rpm staan bij mij.

              Hallo MattVC,

              Ben benieuwd, ik kan er namelijk verders niks over vinden op het internet.

              #18211259
              MattVC
                Lid sinds:
                17 September 2011

                Ik merk niks van het trillen , enkele malen uitgetest
                Tussen de 120 en 160km/h met het gaspedaal volledig ingeduwd.

                #18211260
                nicocorsa
                  Lid sinds:
                  6 June 2006

                  als ikk je goed begrijp zal dit wss niet met uitlijning te maken hebben .

                  maar vermoed ik eerder dat je richting versnellingsbak gaat moete kijken .
                  natuurlijk zal je hier voor een degelijk diagnose langs de garage moete gaan . want langs het forum proberen gokken is een gevaarlijk zaak .

                  vaak ga je ook ander geluid horen soort van zingen of versnellingspook die beweegt in de hand bij gas geven of los laten

                  #18211261
                  kadett4x4
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2004

                    Laat maar eens naar de aandrijfassen kijken, maatje van me heeft het ook gehad.
                    laat er de dealer maar eens naar kijken, schijnt vaker voor te komen.

                    groeten.

                    #18211262
                    RvDoesje
                      Lid sinds:
                      19 January 2014

                      Ik zal binnenkort idd maar eens een afspraak maken bij de dealer.
                      Als ik weet wat het probleem is dan laat ik het jullie weten.

                      Bedankt voor de antwoorden.

                      #18211263
                      RvDoesje
                        Lid sinds:
                        19 January 2014

                        Vandaag bij de dealer geweest.
                        Ze hebben een ritje met de Insignia gemaakt, en kwamen tot de conclusie dat ze dit nog nooit meegemaakt hadden (heb ik weer).
                        Voor aankomende dinsdag een afspraak gemaakt om de insignia uit te lezen, ben benieuwd wat daar uitkomt.
                        Ik hou jullie op de hoogte.

                        #18211264
                        angi458
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2009

                          Dat heb ik ook in z’n 6. Heb altijd gedacht dat dit lag aan een laag toerental bij plotselinge versnelling. Wanneer ik de snelweg nl. op ga en meer toeren maak heb ik het nl. niet.

                          #18211265
                          RvDoesje
                            Lid sinds:
                            19 January 2014

                            Vandaag de Opel bij de dealer gehad.

                            Ze hebben de Opel uitgelezen en er bleekt idd een foutmelding te zijn.
                            Zoals ik begrepen hebt hebben ze de ecm overnieuw geprogrammeerd, het probleem is nu verholpen.

                            Dat programmeren was nog een klein probleem, ik was een of andere beveiligings code kwijt om in het systeem te komen. Ze hebben dus de dealer opgebeld die de auto nieuw geleverd had, die had hem gelukkig bij hun in het systeem staan.

                            Netjes geholpen en alles naar behoren opgelost bij mijn Opel dealer.

                            #18211266
                            RvDoesje
                              Lid sinds:
                              19 January 2014

                              Nog even terugkomen op mijn vorige bericht.

                              Ben net even met de wagen de snelweg op geweest, en hij lijkt nu een stuk slomer.
                              Zou het kunnen dat deze wagen een of andere tuning had ondergaan en dat deze nu verwijdert is met het herprogrammeren van de ecm?

                              Graag hoor ik jullie reactie’s

                              #18211267
                              hpp
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 May 2011

                                @RvDoesje wrote:

                                Nog even terugkomen op mijn vorige bericht.

                                Ben net even met de wagen de snelweg op geweest, en hij lijkt nu een stuk slomer.
                                Zou het kunnen dat deze wagen een of andere tuning had ondergaan en dat deze nu verwijdert is met het herprogrammeren van de ecm?

                                Graag hoor ik jullie reactie’s

                                Dat zou inderdaad goed kunnen.

                                #18211268
                                RvDoesje
                                  Lid sinds:
                                  19 January 2014

                                  Dat zou jammer zijn. Ga toch even contact opnemen met de dealer of dat er misschien iets misgegaan kan zijn.
                                  Bv de 110pk software i.p.v. de 130pk software geprogrammeerd, hoop dat het zoiets is.

                                  #18211269
                                  angi
                                    Lid sinds:
                                    7 January 2014

                                    Ik heb exact hetzelfde, de dealer heeft er overigens nog niet eerder van gehoord. Welke update heeft ervoor gezorgd dat jouw insignia niet meer ‘trilt’?

                                    #18211270
                                    RvDoesje
                                      Lid sinds:
                                      19 January 2014

                                      Het enigste wat ik weet is dat ze de software er overnieuw opgezet hebben, het zal dan denk ik wel de laatste versie ecm software zijn.

                                      #18211271
                                      angi458
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 February 2009

                                        De laatste update van de terugroepactie is bij mij ook geinstalleerd. De dealer heeft nog nooit van trillen gehoord, maar het lijkt wel of het sinds de update ontstaan is. Ze maken er binnenkort een proefrit mee. In de 1e, 2e, 3e en 4e versnelling heb ik er geen last van. Het is inderdaad alleen bij accelereren in de 5e en 6e versnelling.

                                        Toch blijft het vreemd dat er nooit van gehoord hebben….net als het vocht in de achterlichten ;-)

                                        #18211272
                                        RvDoesje
                                          Lid sinds:
                                          19 January 2014

                                          Het blijft idd vreemd dat ze er nog nooit van gehoord hebben.

                                          Gisteren opgehaald door de sleepwagen, nu was de multiriem er weer afgelopen :swear

                                          #18211273
                                          wimdm
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 October 2012

                                            het is toch hetzelfde bij de meeste dealers. ze weten nooit ergens vanaf. ook al staat het er vol van op verschillende forums.
                                            ik heb ook een probleem met de stuurinrichting, wat ook al op dit forum als een veel voorkomend probleem vermeld werd.
                                            toen ik dit aankaartte bij mijn dealer reageerde die met:”dat internet toch he”. ik heb nog 4 maand garantie op mijn wagen.
                                            bij het topic over mijn probleem draait het in de meeste gevallen uit op het vervangen van het stuurhuis. daar had de dealer zeker nog nooit van gehoord. nu hoop ik dat ze me niet bezig houden met allerlei lapmiddeltjes tot de garantie over is om dan uiteindelijk toch met een nieuw stuurhuis af te komen. ook zei de dealer dat er nog een terugroepactie openstond op mijn wagen om iets te herprogrammeren. daar heb ik nog geen schriftelijk bericht van gekregen. vroeger nochtans wel een keer waarna de update werd uitgevoerd. verkopen kunnen ze als de beste, maar de rest???? ik denk erover van mijn volgende wagen terug bij een kleinere garage te kopen. daar ben je nog een klant en geen nummer in de computer. zal misschien wat duurder uitvallen in onderhoud, maar deze garagist zal misschien beter zijn best doen om je als klant te behouden. mijn dochter heeft een Dacia sandero ,aangekocht bij een kleine plaatselijke dealer en daar kan je bij de wagen blijven tijdens het klein onderhoud en even een praatje slaan met de mekanieker. de priizen zijn toch door Dacia forfaitair vastgelegd dus dat scheelt niet heel veel. donderdag moet de insignia binnen en dan horen we het wel .grtjs

                                            #18211274
                                            angi458
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 February 2009

                                              De dealer wil er een ritje mee maken….zullen ze vast niks vinden. Het is een 4×4 aangedreven Insignia, wellicht dat het hier iets mee te maken heeft?!

                                              #18211275
                                              nicocorsa
                                                Lid sinds:
                                                6 June 2006

                                                beste wim ik daag u uit om een weekje mee te draaien bij die dealers van niks weten en de klante maar wat laten aan smodderen .

                                                sorry ik doen mijn job met plezier en goed . een oplossing is niet altijd gevonden na een eerste controle.

                                                hoeveel klanten vinden het vervelend dat ze hun wagen een week kwijt zijn voor iets te zoeken. diagnose stellen moet al direct juist zijn onderdeel bestellen en gaan monteren + alles moet er dan maar tussen gepakt worden zo simpel is het niet hoor . $

                                                je kan het beste overleg plegen met je dealer of mechanieker ter plaatsen en zo een oplossing zoeken . en ze jou info te geven dan zal dit overweegd worden .

                                                inverband het trillen daar is ook geen terugroep actie van . en dat zal je dealer ook niet weten zo dit is proef ondervindelijk bij sommige gebeurd dat bij een update het trillen verholpen was .

                                                voor gaande terug actie was een service update van het motostuurapparaat . om dat er een heel kleine marge wagens motorschade konde oplopen . op na druk kleine hoeveelheid wagens .

                                                1 raad overleg is de beste oplossing voor je wagen n anders veranderen van dealer als ze niet luisteren testrit met de klant en samen het probleem aanduiden anders wordt het zoeken wat jij voelt en soms de dealer normaal vindt of niet voelt

                                                #18211276
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Grootste probleem is de werk volgorde lijn bij veel storingen.

                                                  Als het systeem zegt bij een code betreffende overslasn cilinder nr# zou je bij de z18xe de gasklep moeten vervangen volgens de instructie alvorens verder te zoeken.
                                                  Dat is gelijk een van de duurste onderdelen.
                                                  700euro ongeveer volgens Motorhuis.

                                                  Heb je die vervangen blijkt het niet geholpen.
                                                  En toen werd het lastig voor de betreffende dealer.

                                                  Laat m nog maar een week staan €€€€€.

                                                  Daar trapte de eigenaar niet in, oude gasklep weer terug erop en hup forum op.

                                                  Kwam wim tegen, deze leest m uit en bleek een onderdeel te zijn welke veel logischer in de lijn van de storing lag, namelijk de bobine.

                                                  Deze kost dan ook 1/4e van de gasklep.

                                                  Daar kunnrn de huidige tech2 monteurs niks aan doen, deze volgen gewoon de werkwijze die Opel omschrijft.

                                                  Willem

                                                  Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                                  #18211277
                                                  wimdm
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 October 2012

                                                    @ nicocorsa,
                                                    beste Nico, ik twijfel er niet aan dat jij je job graag en goed doet. dat blijkt alleen al uit de vele reacties die je hier op het forum plaatst en waarmee je al vele mensen hebt geholpen. maar ik denk dat mijn dealer een beetje anti- internet is. mijn probleem is een beetje het feit dat je niet echt weet hoeveel moeite er bij een grote dealer gedaan wordt ivm met zoeken naar het probleem. je moet ofwel je wagen achterlaten of in de wachtruimte wachten. bij een kleinere dealer heb je nog persoonlijk contact. helaas zit er geen kleinere daeler bij mij in de buurt. wel enkelen die alle merken doen, maar dan heb je weer het probleem van het uitlezen. de wagen moet dan weggebracht worden en de prijzen om enkel uit te lezen zijn ook niet mis. grtjs

                                                    #18211278
                                                    nicocorsa
                                                      Lid sinds:
                                                      6 June 2006

                                                      het grote probleem met het internet en klanten naar de dealer toe is volgens mij volgende.

                                                      mense zoeken terrecht mee naar oplossing voor hun wagen . zoeken verschillende pagina’s op waar ook juiste oplossingen kunnen staan . maar ook heel veel mense zomaar wat schrijven .

                                                      wij als dealers luisteren die info wel maar er moet een duidelijke diagnose worden gesteld . want zomaar gaan onder garantie vervangen . kost ook geld en tijd en moest het dan niet verholpen zijn . is het ook weer een probleem .

                                                      diagnose stellen kan door test rit te maken met de klant . en het probleem proberen aanduiden en goed omschrijven . eventueel uitlezen . en als er daar iets te vinden is kan het uit ervaring een probleem worden aangeduid zonder opel’s hulp middel te gebruiken .

                                                      moest dit niet zo zijn ga je opel’s test prodecdure’s moete raadplegen en alles beginnen uitmeten . als er effectief een foutcode is . anders zitten we met het problemen vervangen om iets proberen te vinden wat veel geld kost en ook geen klant mee geholpen is .

                                                      mijn mening is dus betrek de klant zo goed mogelijk in de oplossing zoeken . de uurlonen zijn duur . het elektrisch meet en zoek werk is geen senicure . dus loopt tijd erg snel op .

                                                      ik zelf werk in een garage en heb zelf 9 j ervaring weet van mezelf dat ik wel wat weet maar de auto’s staan ook niet stil en wij hebben soms ook niet alleproblemen die hier passeren of elders .

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.