Soort benzine voor Rekord E modellen met 2.0 S motor

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Soort benzine voor Rekord E modellen met 2.0 S motor

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    xerxes

Ik heb 2 rekords, een E1 en een E2, beide lusten geen normaal (95 RON) peut. Ze gaan er van stotteren en lopen beroerd. Ze spugen het nog net niet uit. Het zijn beide werkpaarden die nog al eens aan de kar moeten trekken, of meerdere karren. Zonder 98 RON in de tank doen ze dat niet graag. Met de goede benzine no problemo. Al hang ik er een 10 tonner achter.

how to make screen shot

Nu heb ik een busje Wynns waar ik af en toe wat mee bijvul om de klepjes gesmeerd te houden en tank ik dus super 98 (over de grens uiteraard) maar de vraag is of je er daar mee bent? Daarnaast schijnt er ook octaanbooster in de handel te zijn waarmee je normale 95 kunt opppompen tot super 98. Wie kent dat spul en heeft er ervaring mee?

Daarnaast wordt er op sommige fora gewaarschuwd om slengen en ledingen te vervangen want die oude leidingen schijnen niet tegen moderne brandstof te kunnen. En zo is er wel meer informatie te vinden maar die rijden allemaal in dezelfde auto’s waar Murphy ook in rijdt, geen Opels dus.

Daarom, wie heeft er ervaringen met de E Rekords en benzine?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.