Soms start mijn astra niet, dan weer wel

Forumindex Forums Modellen Astra Soms start mijn astra niet, dan weer wel

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    elyseum
    Deelnemer

Hoi.

Ik heb een Opel Astra Caravan 1.6 G uit 2000. Soms start hij niet. Heeft genoeg stroom. Geen knipperend lampje dat brandt op dashboard, wat duidt op startonderbreker/diefstalbeveiliging. De startmotor gooit hem niet rond, zelfs geen klikken. Na een paar meter aanduwen slaat hij al aan.

Op een andere keer start hij weer gewoon, met sleutel, via startmotor en nergens geen last van. Zelfs een paar uur later.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie reactie’s.

Groetjes, Cor van de Rijt.

Haasje17
      Moderator

Bij de accu zit een stekker verbinding, (ronde stekker en een grijze vierkante) wel eens meegemaakt dat deze geoxideerd was en bij een beetje bewegen het ineens weer starte. Even kijken of dat zo is. Massa controleren. Is dat het niet ben ik bang je startmotor stuk is of je hebt ergens een kabelbreuk.

xladage
        Deelnemer

Maakt het uit of de motor warm of koud is?

SimpleFace

@elyseum wrote:

Hoi.
            De startmotor gooit hem niet rond, zelfs geen klikken. Na een paar meter aanduwen slaat hij al aan.
            Groetjes, Cor van de Rijt.

Kan bijna niet anders zijn dan de startmotor welke de geest gaat geven vroeg of laat. Volgende keer dat hij niet start, met een hamer een forse tik op de startmotor en nog een keer proberen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.