soms 2000 toeren stationair maar meestal niet

Forumindex Forums Modellen Corsa soms 2000 toeren stationair maar meestal niet

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242636
    patrick-beta
      Lid sinds:
      25 October 2011

      ik heb een probleem met mijn corsa b 1.2 uit 93 het gaat hier om een gewoon blok geen ecotech

      het probleem luid alsvolgd als ik met de auto rij dan loopt die vaker 2000 of nog meer toeren stattionair dus zodra ik de koppeling intrap gaat die naar 2000

      vervangen (nagekeken) onderdelen

      map sensor vervangen
      vacuumslang van spruitstuk naar mapsensor vervangen
      egr klep schoongemaakt
      stappenmotor schoongemaakt

      nu heb ik nog een vraag ik zal er nog een foto van proberen te posten als ik op de injector het filterhuis los haal met die 2 dikke kruisschroeven dan zie ik een sensor zitten is dat mijn lmm want tussen mijn filterslang zit niks

      #17932173
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Het zou leuk zijn als je je even voorstelt ipv gelijk los te branden met vragen.

        Je luchtmassameter (die je niet hebt, want MAP-sensor) ziet er uit als een T-stukje waar de lucht doorheen gaat:

        #17932174
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          Ik had dit met mijn c14nz doen was de ecu defect

          Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

          #17932175
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            EDIT

            ================================================================================================

            > Patrick – Beta:

            – controleer op Valse lucht via vacuum slangen.
            – controleer voetpakking gasklephuis
            – controleer werking Injector

            Willem

            #17932176
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Edit ;)

              #17932177
              patrick-beta
                Lid sinds:
                25 October 2011

                sorry dan zal ik me bij deze alsnog even voor stellen ik ben patrick kom uit zuidlimburg en ben 21 jaar oud cors ia mijn 3de autotje heb ervoor nog een 106 gehad en een vr6

                nou mijn map sensor ziet er totaal niet zo uit bij mij is dat een klein plat kastje met 1 stekker op en een slang die naar het inlaat spruitstuk gaat tussen mijn filter slang zit hellemaal niks van sensoren alleen in het injectiehuis

                die vacuumslangen heb ik gecontroleerd en vervangen voetpakking gaskleppenhuis zou ik idd eens kunnen kijken kan iemand me beetje uitleggen hoe ik dat eraf haal en de injector controleren dat zou ik hellemaal niet weten hoe dat moet :oops:

                zover alvast bedankt voor het goede meedenken iedreen

                #17932178
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Een map-sensor ziet er ook niet hetzelfde uit als een LMM en ze hebben ook een andere werking.

                  De LMM heeft een hittedraad en rekent zelf direct de luchtmassa uit, aan de hand van de mate van afkoelen van de hittedraad door een bepaalde luchtstroom.
                  De MAP sensor zit niet gemonteerd tussen de inlaat zoals een LMM, maar meet de absolute luchtdruk en heeft daardoor alleen een vacuumslang nodig vanaf het inlaatspruitstuk.
                  Er bestaat ook nog een LuchtHoeveelheidsMeter (LHM), deze heeft een meetvaan, welke door aanzuiging meer openscharniert tegen de veerdruk achter de meetvaan in. De potentiemeter aan de meetvaan registreert de positie en geeft het bijbehorende signaal door naar de motormanagement computer. Deze is ook gemonteerd tussen de inlaat.

                  Je gasklephuis is op de meeste wagens niet heel moeilijk te demonteren (ik heb geen foto van de situatie op jouw auto, dus kan het moeilijk aangeven).

                  #17932179
                  patrick-beta
                    Lid sinds:
                    25 October 2011

                    ik zal een foto maken en die proberen te uploaden bedankt maar kun je iets duidelijker zijn over die lhm heb ik die ook erop of hoe en kan daar mijn probleem ook zitten?

                    #17932180
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Nee, je hebt of een MAP, of een LMM of een LHM.
                      Jij hebt dus alleen een MAP-sensor.

                      #17932181
                      patrick-beta
                        Lid sinds:
                        25 October 2011

                        oww oke dan ben ik zover al ik zal straks eens kijken hoe of wat met dat gas kleppenhuis en dan laat ik julie weten of het wel of niet verholpen is bedankt zover al

                        #17932182
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Wat je aan de injector kan doen, weet ik ook niet, behalve als deze vervuild is (dan zou je kunnen overwegen om injectorreiniger bij je benzine te doen).

                          Volgens mij is het single point injection wat je hebt, wat eigenlijk de opvolger van de carburateur hebt. Deze wordt wel eens vergeleken met een carburateur, maar dat is niet correct. De overeenkomst tussen de twee is dat ze de benzine voor de gasklep in de lucht vernevelen (dus niet vlakbij de kleppen zoals bij multi point injection). Het verschil is echter dat een injector de benzine echt injecteert op basis van een hoop gegevens zoals die van de MAP-sensor, bij een carburateur neemt de langsstromende lucht de benzine mee (venturi-effect).

                          #17932183
                          patrick-beta
                            Lid sinds:
                            25 October 2011

                            heel mooi uitgelegd hoe de werking van de injector is :thumbup maar nu weet ik nog niet hoe ik hem kan controleren of die het goed doet of neit

                            #17932184
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              > Ik moet even corrigeren.

                              Bij bijde (Carbursteur als Single(mono)point injectie), vernevelen VOOR de gasklep de brandstof.

                              maar dat is wat R1SL al zegt, ook de enige overeenkomst:

                              > Centrale Injector Bovenin gasklephuis
                              – Als deze Verstopt of vervuild is, is de enige oplossing in de meeste gevallen Vervangen (sloop ligt er vol mee, je kan ze van elke OPEL singlepoint motor gebruiken.

                              – Injectorreiniger helpt niet meer als de injector een juiste werking verzuimt, dan is het te laat voor injector reiniger.

                              Motoren met MAP en LMM zijn er zeker wel, en komen er steeds meer.

                              wat te denken van sommige moderne turbo motoren, MAP sensor, LMM sensor, en Boost Pressure sensor, op een motor.

                              Willem

                              #17932185
                              patrick-beta
                                Lid sinds:
                                25 October 2011

                                mhm en hoe ziet zo een injector bovenin het gaskleppenhuis eruit want ik vind in mijn blok nergens injectors zoals ik dat bij mijn vorige auto’s kon zien bovenin het blok maar dat gebeurd dan wel nog onder de gasklep neem ik aan want daar zijn alle slangen aangesloten en niet boven de gasklep

                                #17932186
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  Willem heeft in een eerder topic foto’s hiervan gepost, in dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=154138
                                  Daar staan enkele foto’s van een Astra F met een injector in het gasklephuis (‘benzine in’ is de injector).

                                  P.s. ik heb mijn post even gewijzigd naar VOOR de gasklep. Denk dat ik daar even zat te slapen, maar ik heb genoeg met VW Kevers/Buggy’s gespeeld om te weten waar een carburateur (en SPI) de benzine vernevelt.

                                  #17932187
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Inderdaad, de injector zit onder de luchtkap die bovenop de motor zit (paddestoel vormig deksel welke met 2 grote kruisschroeven vast zit.

                                    Willem

                                    #17932188
                                    bandido
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 February 2010

                                      Misschien heb je hier iets aan.
                                      http://i181.photobucket.com/albums/x42/obcscarface/IMG_8977.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      http://i181.photobucket.com/albums/x42/obcscarface/IMG_8976.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      http://i181.photobucket.com/albums/x42/obcscarface/IMG_8975.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      #17932189
                                      patrick-beta
                                        Lid sinds:
                                        25 October 2011

                                        heel mooi bedankt voor alle reacties ik heb de pakking van het gaskleppenhuis vernieuwd probleem niet verholpen

                                        nu weet ik waar mijn injector zit morgen gelijk even uitbouwen en netjes schoonmaken

                                        nu komt de maar als ik de auto start en hij loopt te hoog (2000 toeren) en dan hem weer uitzet en start en uitzet en weer start totdat die wel mooi loopt dan blijft die mooi lopen en hij doet het niet altyd ik kan vaker ook starten en loopt die in 1 x mooi nu heb ik gehoord (weet niet of dit zo is) dat het toch de stappenmotor kan zijn dat die na een paar x schoonmaken tog gewoon kapot zijn is dit mogelijk?

                                        #17932190
                                        patrick-beta
                                          Lid sinds:
                                          25 October 2011

                                          update vooral met vochtig of nat weer doet die het heel erg ik heb de bougiekabels al ingespoten met wd40 als vochtverdrijver maar het werd er niet beter op :wtf

                                          #17932191
                                          patrick-beta
                                            Lid sinds:
                                            25 October 2011

                                            upp

                                            #17932192
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Zou eerst die injector eens wisselen voor een Occasie, heb ook al zulk gezuer gehad door een kapotte injector…

                                              WD40 kan ook geleiden…

                                              Willem

                                              #17932193
                                              patrick-beta
                                                Lid sinds:
                                                25 October 2011

                                                ikk kan het indd altyd eens proberen maar ik haalde hem eruit en zag eruit als nieuw mooi zilver geen aanslag of dergelijke maar het valt te proberen moet deze dan ook echt van een 1.2 zijn of kan ik deze ook van een ander motor nemen

                                                #17932194
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Deze injector kan je van alle Centraal ingespoten opel motoren pakken, van 1.2 t/m 1.8. Corsa. Astra, Vectra, maakt allemaal niet uit.

                                                  hoe mooi ze er uit ziet, zegt eigenlijk niks, heb hele mooie schone gehad die niet meer goed werkten, en zwarte volgekoekte die prima werkten!!!

                                                  heb er hier 3 liggen, waarvan 2 er echt als nieuw uit zien, laat het nou zijn dat juist die 2 niet goed werken!!

                                                  Willem

                                                  #17932195
                                                  patrick-beta
                                                    Lid sinds:
                                                    25 October 2011

                                                    okj ik ga zomteen eens op de sloop kijken voor een andere valt altyd te proberen bedankt

                                                    #17932196
                                                    patrick-beta
                                                      Lid sinds:
                                                      25 October 2011

                                                      probleem opgelost :mrgreen: ik moest gewoon de egr klep afdoppen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.