Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › soms 2000 toeren stationair maar meestal niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2011 om 10:12 #17242636
ik heb een probleem met mijn corsa b 1.2 uit 93 het gaat hier om een gewoon blok geen ecotech
het probleem luid alsvolgd als ik met de auto rij dan loopt die vaker 2000 of nog meer toeren stattionair dus zodra ik de koppeling intrap gaat die naar 2000
vervangen (nagekeken) onderdelen
map sensor vervangen
vacuumslang van spruitstuk naar mapsensor vervangen
egr klep schoongemaakt
stappenmotor schoongemaaktnu heb ik nog een vraag ik zal er nog een foto van proberen te posten als ik op de injector het filterhuis los haal met die 2 dikke kruisschroeven dan zie ik een sensor zitten is dat mijn lmm want tussen mijn filterslang zit niks
26 oktober 2011 om 10:29 #17932173Het zou leuk zijn als je je even voorstelt ipv gelijk los te branden met vragen.
Je luchtmassameter (die je niet hebt, want MAP-sensor) ziet er uit als een T-stukje waar de lucht doorheen gaat:
26 oktober 2011 om 10:35 #17932174Ik had dit met mijn c14nz doen was de ecu defect
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
26 oktober 2011 om 22:42 #17932175EDIT
================================================================================================
> Patrick – Beta:
– controleer op Valse lucht via vacuum slangen.
– controleer voetpakking gasklephuis
– controleer werking InjectorWillem
27 oktober 2011 om 06:42 #17932176Edit ;)
27 oktober 2011 om 10:15 #17932177sorry dan zal ik me bij deze alsnog even voor stellen ik ben patrick kom uit zuidlimburg en ben 21 jaar oud cors ia mijn 3de autotje heb ervoor nog een 106 gehad en een vr6
nou mijn map sensor ziet er totaal niet zo uit bij mij is dat een klein plat kastje met 1 stekker op en een slang die naar het inlaat spruitstuk gaat tussen mijn filter slang zit hellemaal niks van sensoren alleen in het injectiehuis
die vacuumslangen heb ik gecontroleerd en vervangen voetpakking gaskleppenhuis zou ik idd eens kunnen kijken kan iemand me beetje uitleggen hoe ik dat eraf haal en de injector controleren dat zou ik hellemaal niet weten hoe dat moet :oops:
zover alvast bedankt voor het goede meedenken iedreen
27 oktober 2011 om 10:21 #17932178Een map-sensor ziet er ook niet hetzelfde uit als een LMM en ze hebben ook een andere werking.
De LMM heeft een hittedraad en rekent zelf direct de luchtmassa uit, aan de hand van de mate van afkoelen van de hittedraad door een bepaalde luchtstroom.
De MAP sensor zit niet gemonteerd tussen de inlaat zoals een LMM, maar meet de absolute luchtdruk en heeft daardoor alleen een vacuumslang nodig vanaf het inlaatspruitstuk.
Er bestaat ook nog een LuchtHoeveelheidsMeter (LHM), deze heeft een meetvaan, welke door aanzuiging meer openscharniert tegen de veerdruk achter de meetvaan in. De potentiemeter aan de meetvaan registreert de positie en geeft het bijbehorende signaal door naar de motormanagement computer. Deze is ook gemonteerd tussen de inlaat.Je gasklephuis is op de meeste wagens niet heel moeilijk te demonteren (ik heb geen foto van de situatie op jouw auto, dus kan het moeilijk aangeven).
27 oktober 2011 om 10:46 #17932179ik zal een foto maken en die proberen te uploaden bedankt maar kun je iets duidelijker zijn over die lhm heb ik die ook erop of hoe en kan daar mijn probleem ook zitten?
27 oktober 2011 om 11:19 #17932180Nee, je hebt of een MAP, of een LMM of een LHM.
Jij hebt dus alleen een MAP-sensor.27 oktober 2011 om 14:08 #17932181oww oke dan ben ik zover al ik zal straks eens kijken hoe of wat met dat gas kleppenhuis en dan laat ik julie weten of het wel of niet verholpen is bedankt zover al
27 oktober 2011 om 14:15 #17932182Wat je aan de injector kan doen, weet ik ook niet, behalve als deze vervuild is (dan zou je kunnen overwegen om injectorreiniger bij je benzine te doen).
Volgens mij is het single point injection wat je hebt, wat eigenlijk de opvolger van de carburateur hebt. Deze wordt wel eens vergeleken met een carburateur, maar dat is niet correct. De overeenkomst tussen de twee is dat ze de benzine voor de gasklep in de lucht vernevelen (dus niet vlakbij de kleppen zoals bij multi point injection). Het verschil is echter dat een injector de benzine echt injecteert op basis van een hoop gegevens zoals die van de MAP-sensor, bij een carburateur neemt de langsstromende lucht de benzine mee (venturi-effect).
27 oktober 2011 om 15:50 #17932183heel mooi uitgelegd hoe de werking van de injector is :thumbup maar nu weet ik nog niet hoe ik hem kan controleren of die het goed doet of neit
28 oktober 2011 om 21:48 #17932184> Ik moet even corrigeren.
Bij bijde (Carbursteur als Single(mono)point injectie), vernevelen VOOR de gasklep de brandstof.
maar dat is wat R1SL al zegt, ook de enige overeenkomst:
> Centrale Injector Bovenin gasklephuis
– Als deze Verstopt of vervuild is, is de enige oplossing in de meeste gevallen Vervangen (sloop ligt er vol mee, je kan ze van elke OPEL singlepoint motor gebruiken.– Injectorreiniger helpt niet meer als de injector een juiste werking verzuimt, dan is het te laat voor injector reiniger.
Motoren met MAP en LMM zijn er zeker wel, en komen er steeds meer.
wat te denken van sommige moderne turbo motoren, MAP sensor, LMM sensor, en Boost Pressure sensor, op een motor.
Willem
29 oktober 2011 om 01:58 #17932185mhm en hoe ziet zo een injector bovenin het gaskleppenhuis eruit want ik vind in mijn blok nergens injectors zoals ik dat bij mijn vorige auto’s kon zien bovenin het blok maar dat gebeurd dan wel nog onder de gasklep neem ik aan want daar zijn alle slangen aangesloten en niet boven de gasklep
29 oktober 2011 om 05:02 #17932186Willem heeft in een eerder topic foto’s hiervan gepost, in dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=154138
Daar staan enkele foto’s van een Astra F met een injector in het gasklephuis (‘benzine in’ is de injector).P.s. ik heb mijn post even gewijzigd naar VOOR de gasklep. Denk dat ik daar even zat te slapen, maar ik heb genoeg met VW Kevers/Buggy’s gespeeld om te weten waar een carburateur (en SPI) de benzine vernevelt.
29 oktober 2011 om 07:43 #17932187Inderdaad, de injector zit onder de luchtkap die bovenop de motor zit (paddestoel vormig deksel welke met 2 grote kruisschroeven vast zit.
Willem
29 oktober 2011 om 08:32 #17932188Misschien heb je hier iets aan.
http://i181.photobucket.com/albums/x42/obcscarface/IMG_8977.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i181.photobucket.com/albums/x42/obcscarface/IMG_8976.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i181.photobucket.com/albums/x42/obcscarface/IMG_8975.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;31 oktober 2011 om 02:16 #17932189heel mooi bedankt voor alle reacties ik heb de pakking van het gaskleppenhuis vernieuwd probleem niet verholpen
nu weet ik waar mijn injector zit morgen gelijk even uitbouwen en netjes schoonmaken
nu komt de maar als ik de auto start en hij loopt te hoog (2000 toeren) en dan hem weer uitzet en start en uitzet en weer start totdat die wel mooi loopt dan blijft die mooi lopen en hij doet het niet altyd ik kan vaker ook starten en loopt die in 1 x mooi nu heb ik gehoord (weet niet of dit zo is) dat het toch de stappenmotor kan zijn dat die na een paar x schoonmaken tog gewoon kapot zijn is dit mogelijk?
2 november 2011 om 02:49 #17932190update vooral met vochtig of nat weer doet die het heel erg ik heb de bougiekabels al ingespoten met wd40 als vochtverdrijver maar het werd er niet beter op :wtf
3 november 2011 om 10:35 #17932191upp
5 november 2011 om 00:09 #17932192Zou eerst die injector eens wisselen voor een Occasie, heb ook al zulk gezuer gehad door een kapotte injector…
WD40 kan ook geleiden…
Willem
5 november 2011 om 03:20 #17932193ikk kan het indd altyd eens proberen maar ik haalde hem eruit en zag eruit als nieuw mooi zilver geen aanslag of dergelijke maar het valt te proberen moet deze dan ook echt van een 1.2 zijn of kan ik deze ook van een ander motor nemen
5 november 2011 om 08:07 #17932194Deze injector kan je van alle Centraal ingespoten opel motoren pakken, van 1.2 t/m 1.8. Corsa. Astra, Vectra, maakt allemaal niet uit.
hoe mooi ze er uit ziet, zegt eigenlijk niks, heb hele mooie schone gehad die niet meer goed werkten, en zwarte volgekoekte die prima werkten!!!
heb er hier 3 liggen, waarvan 2 er echt als nieuw uit zien, laat het nou zijn dat juist die 2 niet goed werken!!
Willem
5 november 2011 om 10:53 #17932195okj ik ga zomteen eens op de sloop kijken voor een andere valt altyd te proberen bedankt
5 november 2011 om 16:19 #17932196probleem opgelost :mrgreen: ik moest gewoon de egr klep afdoppen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.