Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Solex vs weber
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 20:02 #17245953
Ben voor mn 2.0 cih aan het zoeken naar een set dubbele webers. 40mm is mij groot zat, omdat het toch geen racemotor gaan worden.
Nou kom ik een setje solexen tegen met spruitstukken!
Verkoper vraag 225 dus daar ligt het niet aan.Zijn die solexen wel fatsoenlijk af te stellen? Onderdelen makkelijk te krijgen?
Want als dat al drama is heb ik liever een set webers.10 oktober 2012 om 20:09 #17985625drama kun je met weber ook hebben… !
10 oktober 2012 om 20:14 #17985624Ik laat de boel afstellen. Voor webers zijn er gelukkig wel wat meer mensen die dit goed kunnen dan wat ik toen had met die motorcarbs.
Nou zie ik voor de weber veel onderdelen los leverbaar. Maar voor die solexen vind ik dus nagenoeg niks.
10 oktober 2012 om 21:10 #17985623Solex is minder gevoelig voor weers-invloeden en blijft langer stabiel na afstellen dan Webers.
Probleem is inderdaad dat er heel weinig te vinden is voor de Solex. Vooral sproeiers is een probleem.
11 oktober 2012 om 10:23 #17985614Ik zag ook al dat de sproeiers onderin zitten? Bij webers gewoon lekker bovenop lijkt me?
11 oktober 2012 om 10:59 #17985613Dat is een nadeel van de solex carburateurs, ze zijn wat minder handig.
En dan de onderdelen zoals al gezegd. Zou niet mijn keuze zijn.Je kan ook nog kijken naar de DHLA’s van DellOrto , die zijn ook goed betaalbaar en genoeg te vinden.
Ook de onderdelen, sproeiers, etc. Bijvoorbeeld bij die link die ik eerder gaf in het centrale topic.Nadeel van de Dellorto’s is wel de robuustheid van de body. Ze zijn wat zwakker op een paar punten.
Bijvoorbeeld de fijne draad in de stationair mengsel stelschroef wil wel eens slecht worden.
Ook kunnen de vlotters uit hun bevestiging afbreken, materiaal is daar wat zwak. Bekend probleem. Zelf ook meegemaakt helaas…
Ook zijn er de zogenaamde emissie DHLA’s in overvloed te vinden, die hebben wat minder mogelijkheden maar ik vraag me eigelijk wel af of dat voor een motor als deze echt een nadeel zou zijn.
Dit zijn de fabrieks Alfa etc. carburateurs trouwens.Opzich vind ik het altijd wel een gok wat je koopt, of het nou een DHLA of een DCOE is. Over de webers valt vast ook wel wat te zeggen.
Denk dat ik zelf voor de DCOE zou gaan, maar een GOEDE DHLA is ook niks mis mee.11 oktober 2012 om 18:30 #17985612Goeie tips :thumbup
Er staat ook een setje DCOM’s op. Compleet gereviceerd en met spruitstukken.
Voor een op zich nog nette prijs kan ik ze ophalen.
450 euro, met een gashandle er op, maar die gaat gelijk de bingo in.11 oktober 2012 om 19:20 #17985611Ik zag ze ook al vanmiddag, was zomaar even uit nieuwsgierigheid aan het rondkijken vanwege dit topic.
Ik heb alleen nog steeds niet echt het exacte verschil tussen de DCOM en DCOE kunnen vinden.
Je komt de meest uiteenlopende verhalen tegen.
Ik kan wel een verhaal gaan typen over de verschillen die er zouden zijn in de constructie, werking, etc. maar zeker weten doe ik het niet, heb er geen ervaring mee, en echt spannend is het ook niet vind ik, want die carburateurs functioneren vast ook prima.
(ik vermoed trouwens dat de DCOM ook een zogenaamde emissie carburateur is die o.a. ook op bepaalde Alfa’s heeft gezeten)Wat ik wel interessant vind, voor ik deze zou kopen, is een antwoord op de vraag in hoeverre je onderdelen van de DCOE uit kan wisselen en hoe goed het DCOM spul te krijgen is.
Wat ik daarover lees is nog niet echt duidelijk, de een zegt heel gemakkelijk dat het allemaal uitwisselbaar is, maar ik lees ook berichten dat er slechts bepaalde delen uitwisselbaar zouden zijn, en dat DCOM spul steeds moeilijker te vinden is.
Wat ik zelf even zou doen, als ik serieuze interesse in die set had, is eerst even bellen met BCCP om te vragen hoe het zit met die DCOM onderdelen…
Ik denk dat je bij hun moet zijn voor alles dat Weber gerelateerd is in NL.11 oktober 2012 om 19:36 #17985609Het verschil zit hem in een membraampje had ik al gezien, de een heeft een zuigertje en de dcom heeft een membraam.
Wat dat precies uitmaakt weet ik niet. Van wat ik gevonden heb zijn ze verder wel gelijk aan elkaar.
Bccp is een leuk adres, en genoeg kennis van zaken. Maar hier ga ik alleen heen als ik er echt niet meer uitkom, of er is niets te koop. Die lui zijn zo achterlijk duur dat is niet leuk meer.
En met bestellen van delen waren ze me de laatste keer ook iets te laks, ipv even bellen dat ze het niet op voorraad hebben en dat het in backorder is lieten ze me gewoon 3maand wachten, en dan wel eerst betalen he…Niet netjes. (moest een reviciekit voor een Holley carb)Dus bccp heeft niet direct mn voorkeur meer. Echt alleen als de nood hoog is zeg maar;)
Ga volgende maand beginnen met de 2.0 uit elkaar te trekken.
Als ik dan ook al iig een inlaatspruitstuk heb kan ik daarop de kop nog iets aangaan passen.Die solex kit laat ik lekker wezen, de sproeiers die onderin zitten lijken me totaal niet handig werken.
Ik heb dat op mn laatste motorcarb ombouw wel weer gemerkt, elke keer met sproeiers opboren moest de carb er weer compleet achteruit. Dat werkt niet fijn.
Op een gegeven moment ben je wel klaar, omdat je de juiste afstelling hebt gevonden. Maar fijn is het niet.
Plus dat ik voor die solexen maar bar weinig tegen kom…Ga ik dus mooi voor webers. Die carburateurwinkel.nl heeft iig al wel wat onderdelen liggen. En complete carbs.
Ik ga nog eens even verzinnen wat ik ga doen.
11 oktober 2012 om 19:55 #17985628Haha ok, zelf geen ervaring met BCCP, maar leek mij de juiste voor een antwoord op het DCOE-DCOM verschil.
Jack van carburateurwinkel.nl is wel een hele fijne vent weet ik in elk geval!
Ik noemde hem niet omdat ik weet dat hij echt een DHLA expert is.
Wel heb ik het vermoeden dat hij véél meer weber onderdelen kan leveren dan op zijn site staan, ik denk zelfs eigelijk gewoon alles.
En al met al denk ik dat hij ook wel genoeg weet van de Webers…Carburateurs, altijd lastig, zoveel keuze en ook nog eens zoveel mythes.
14 oktober 2012 om 14:17 #17985627D’r heeft er hier iemand in de buurt een setje Solexen, met filters en kelken. Voor weinig geld. Zien er zeer netjes uit.
enkel geen inlaatspruitstuk.Voor het geld kan ik ze eigenlijk niet laten liggen, tis enkel dat de sproeiers van onderaf dr in zitten wat ik jammer vind. Dan moet je elke keer de carbs er af schroeven wil je wat verwisselen met afstellen. Dat is niet fijn.
lastig lastig lastig.
15 oktober 2012 om 18:34 #17985620Ook een setje addhe Solexen gekocht, net setje carburateurs. Kwaliteit ziet er puik uit zijn genoeg auto’s
waar de carburateurs op gezeten hebben. Goed kijken wat je koopt met dubbele carburateurs. Geen speling op de gaskleppen,
bevestiging flens op het spruitstuk niet afgebroken. Kijk uit dat je dus geen troep koopt, Dat is er genoeg helaas.
15 oktober 2012 om 18:42 #17985621Speling op de gaskleppen is toch te repareren met een nieuw lagertje?
15 oktober 2012 om 18:46 #17985622jah , maar als het huis uitgelubberd is dan is het helaas niet makkelijk te repareren.
maar dan zijn ze toch wel ver heen.
De Solexen vind ik er degelijk uit zien. Sproeiers moet niet heel moeilijk zijn. Solex Addhe en Mikuni PHH zijn dacht ik bijna het zelfde en
veel onderdelen zijn uitwisselbaar.
Gr,
15 oktober 2012 om 18:53 #17985618Ga ik dus ook goed naar kijken voordat ik iets koop.
15 oktober 2012 om 20:16 #17985616idd heel belangrijk genoeg troep te koop.
15 oktober 2012 om 20:21 #17985615Ja daarom, ook de prijzen lopen enorm uiteen. Zo kon ik bij 1 een set van 300 kopen, en bij een ander 500.
Nieuw is gelijk 800 euro…maar wel de zekerheid dat ze lang meegaan.
Ik hoop eigenlijk dat iemand hier wat leuks heeft, compleet met inlaat.
Filters wil ik zoeizo nieuw, en wil ook kelken, dus eerst zien wat er allemaal past als de motor eenmaal hangt.21 oktober 2012 om 11:32 #17985626Zo…
Heb een set weber carbs geregeld. Geen nieuwe, wel nette. Met kelken en gasmechanisme, alleen denk niet dat ik dat gasmechanisme ook gebruiken ga. De rekord heeft std al een mooi kabelloos mechanisme dus ga daarop de boel pasmaken, dan zit ik iig niet weer met rottige gaskabels.
Nu alleen nog een inlaatspruitstuk zoeken
21 oktober 2012 om 11:54 #17985619AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beetje aan de late kant maar webers is volgens mij de beste keus
Heb zelf delorto.s gehad op n 6 cilinder op zich niet slecht
Maar iets lastiger voor onderdelen enzVoor webers is alles simpel te verkrijgen
Moet zelfs nog ergens revisie setjes hebben liggen
Maar die kan ik niet ff snel opzoekenVia ebay zijn spruitstukken nog wel te vinden
Mischien dat n kennis van me nog wel wat heeft
Maar dat meld ik je dan wel ff21 oktober 2012 om 11:57 #17985617AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb snel ff op ebay.de gekeken staat zat op
Zoekterm. Cih. Weber
;)21 oktober 2012 om 17:45 #17985610Staat zat op idd, helaas is mijn duits niet zo best :P
We vinden vast wel wat dichter bij huis. En anders laat ik mn maatje even wat regelen met zn paypall account en zn beste duitsch :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.