Software Vectra C2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Software Vectra C2

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246102
    Step-han
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      Hallo Allemaal,

      Ik vraag names mijn vader even het volgende;

      Mijn vader heeft een Vectra C2 1.9 CDTI uit eind 2006 of begin 2007. Nu was ik laatst een beetje aan het pielen in de verborgen menus van de board computer en daar zag ik staan dat de software uit 2004 kwam?! Heeft het nut om dit te laten updaten naar de nieuwste? En wat zijn dan de verschillen?

      Dit vroegen we ons allebei af.

      Alvast bedankt,
      Step-han :afro

      #17987566
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Ik heb op mijn 2004 2 SW updates gehad. Van de vod voor het DPF en de ander van EDS king:
        Denk dat ‘t verder niet zoveel uit zal maken.

        Groet Jraaf

        #17987567
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          ik zou ook voor die van EDS gaan :thumb VRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOEEEEEEEEEEM!!!!!!!

          #17987568
          Step-han
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2010

            Met software update van EDS bedoelen jullie toch dat hij wat meer pk’s erbij krijgt?

            Het is een 120pk variant en rijd nu al als een treintje.

            Als je hem laat chiptunen/software update door EDS is dit dan beter/slechter voor de motor? Hij gaat geloof ik dan toch ook zuiniger rijden?

            En is het nog wel verstandig om te doen? Hij heeft nu 150k gelopen en meestal met zn 220k verkopen we hem..

            #17987569
            yzf1kr
              Lid sinds:
              3 January 2005

              De software versie die je ziet is die van de radio, niet van je motor ecu.

              Updaten maakt niet veel verschil.

              #17987570
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                @Step-han wrote:

                Met software update van EDS bedoelen jullie toch dat hij wat meer pk’s erbij krijgt?

                Het is een 120pk variant en rijd nu al als een treintje.

                Als je hem laat chiptunen/software update door EDS is dit dan beter/slechter voor de motor? Hij gaat geloof ik dan toch ook zuiniger rijden?

                En is het nog wel verstandig om te doen? Hij heeft nu 150k gelopen en meestal met zn 220k verkopen we hem..

                hier het EDS avontuurtje van Edvries en Speaker
                toen allebei volgens mij 200k gelopen

                http://www.vectra-team.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=8991″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                naar mijn weten zijn ze er nu nog alle 2 dik tevreden over.

                motoren zullen bij normaal gebruik wel zuiniger worden . . . aangezien ze sterker zijn hoeven ze ook minder moeite te doen zeg maar.
                en slecht . . . tja, wat slecht is voor een motor is je rechter voet.
                Beheers je die, dan blijft je motor heel.
                Daarvoor hoeft een motor niet gechipt te zijn hoor :angel

                als je met een gechipte diesel rijdt, gaan mensen vaker ook (af)trappen . . . en dat is slecht voor de motor.

                #17987571
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  Geen of laat onderhoud is slecht voor je motor. Koud planken en bloedheet uit zetten is slecht voor je motor. Chippen legt wel meer slijtage op de aanbouwdelen zoals turbo, interkoeler, slangen, koppeling etc. Extra koppel en pk, ga er met beleid mee om en je hebt er veel plezier van. Ik heb de mijne met 180 K bij Eds gebracht. Nu 60 K verder en heb er nog steeds plezier van. Ona, ondanks veel preventief onderhoud toch recent een nieuwe turbo er op gezet :jerry voorts heb ik nog plannen voor een EDS phase 2

                  Groet Jraaf

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.