Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Snelle vraag: getrag 240, 3 versnellingen kwijt :shock:
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2012 om 21:50 #17248556
Ik heb vandaag van twee 2 getrag 240s 1 gemaakt. Ik had een rotte 1.8s liggen en die heb ik voorzien van een ander binnenwerk. Ging op zich vrij gemakkelijk (met de 240 bouwbeschrijving) maar nu ben ik 3 versnellingen kwijt. De schakelpen die de versnellingen selecteerd gaat alleen naar rechts (5e versnelling?) maar hij wil niet naar links, ook wil hij niet erin of eruit. Ik ben er van overtuigd dat het een kleinigheid is, maar heb na 12 uur sleutelen (nee, niet alleen aan de bak ;) ) weinig zin om het antwoord te zoeken.
Weet iemand dit?
16 mei 2012 om 22:41 #18018121heb je ook foto’s?
mischien iets makelijker om te beoordelen ;)16 mei 2012 om 22:48 #18018122Hij staat in elkaar, is weinig te zien :D
Ik maak ‘m morgen weer open, en dan maar even kijken. Ik heb alleen de eerste 8 blaadjes van de bouwbeschrijving uitgeprint, misschien handig om toch even de rest te begluren :sleeping17 mei 2012 om 10:29 #18018123Haha ja dat zou ikk wel doen.
Ik hb die van mij wel weer ikelkaar gekregen met de werkplaatshandleiding.
Het is te doen
Ik zat steeds te kloten met dat plaatje dat op je schakel as komt.
Als die er niet op zit wil hij mende ik maar in 1 versnelling.
Daarom , wat ik nu omschrijf is niet te begrijpen. Dus een foto is makelijker hahaha zal wel ffe zien of ik nog fotos heb :thumb18 mei 2012 om 14:29 #18018124Hij ligt weer uit elkaar, en het blijkt dat ie (waarschijnlijk) in zn 3 staat. Hij moet in zn vrij staan, maar dat lukt even niet, ga weer even verder.
18 mei 2012 om 15:09 #18018125Gevonden!! De as met de schakelvorken van de 1e en 2e versnelling stond in de verkeerde positie. Hierdoor liep de versnellings selectie as er tegen aan. Ik vermoed dat als ik de bak in elkaar zet terwijl ie in de 1e versnelling staat dat hij dan niet meer kan verschuiven.
EDIT: de 3 asjes met schakelvorken moeten allemaal even ver uitsteken, dan gaat het goed (thank god)
18 mei 2012 om 21:23 #18018126:thumb
19 mei 2012 om 08:45 #18018127Nog 1 vraag: hoeveel olie moet er (exact) in de bak? De olieaftap en de niveau plug zitten zo ongelofelijk vast dat de gebruikelijke manier niet op gaat.
19 mei 2012 om 15:16 #18018128zaten ze bij mij ook.
ik heb ze er uit gekeregen door een koppel moer (m10) te pakken.
die past er mooi in.dop 17 op je ratel buis eraan en hoppaa, hij is er uit ;)
20 mei 2012 om 17:02 #18018129http://www.eurol.com/nl/2-producten/35-adviseur/1-D6hBbkKQyVehcT5QjmJYmElIRg1gKoPgUfOUPXdZAXTm5r4=.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 mei 2012 om 18:20 #18018130Merci, toch een halve liter te weinig. nu er nog in zien te krijgen :D
20 mei 2012 om 19:39 #18018131bij mij zit die oliedop er ook muurvast in , ik heb hem gevuld via de achteruit rij schakelaar
20 mei 2012 om 21:06 #18018132Zo heb ik de eerste liter er in gedaan. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.