snelle pc zelf ”laten” bouwen

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia snelle pc zelf ”laten” bouwen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    iquick
    Deelnemer

Laat ik het zo formuleren dan het belangrijkste is geheugen, processor en videokaart. Hierbij koop je een SSD om alles soepel te laten draaien en een moederbord die de functies aankan van je gekochte onderdelen. Een moederbord hoeft niet peperduur te zijn, tegenwoordig zijn die dingen zo geavanceerd.

astrastation28

@jeroenk wrote:

@astrastation28 wrote:

Ik zou alleen de stock cpu cooler vervangen door een aftermarket exemplaar, daar de standaard koeler al gauw hoge temperaturen tot gevolg heeft!
        Videokaart is een beetje afweging tussen performance en prestaties. GTX670 zoals iquick suggereert is echt een beest; ik zou eerst maar eens kijken of je dat nodig hebt. Vergelijk ook nog even de stroomrekening tussen een Nvidia en een ATI kaart. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het laatste :-)

Naast je SSD zou ik ook nog een HDD adviseren; voor je data!

de stock cpu koeler wat jij zegt zit er dus niet op blijkbaar terwijl er boxed staat hiervoor heb ”ik” deze uitgezocht :
        http://www.salland.eu/product/1083031/scythe-mugen-3-rev-b-scmg-3100.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

ja wil een pc die in de toekomst ook aardig mee kan,ik wil niet om het jaar onderdelen upgrade’n.
        en zoals ik al zij ik wil graag arma 3 spelen op high/ultra.en natuurlijk andere game’s die daar op volgen.

zo staat het nu in mijn winkelmandje:

EVGA GeForce GTX 670 2048 MB als videokaart
        Intel Core I7 3820 3.60 GHz, Boxed, Quad Core
        GigaByte GA-X79-UD3 moederbord
        Corsair Gaming Series GS600 600 Watt, 20+24 Pins power suply
        LG GH24NS90.AUAA50B S-ATA, Bulk, Zwart dvd rewriter
        Corsair XMS3 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 ddr3 memory word Corsair Vengeance 8 GB, PC3-14900, 1866 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
        Samsung 830 Series 256 GB, S-ATA III / 600, 400 MB’s, 520 MB’s, 2,5 Inch ssd
        Scythe Mugen 3 Rev B cpu koeler
        WD Caviar Blue WD5000AAKX 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk
        NZXT LEXA S systeemkast
        Microsoft Windows 7 SP1 NL, Home Premium, OEM 64 bit

lijst is nog niet definitief,en ik ga pas een pc laten bouwen als ik mijn huidige systeemkast ( ixtreme m3720 van pb ) verkocht heb.

kwa geheugen is dit verlopig genoeg,heb op mijn huidige pc 1tb maar heb 43 gb in gebruik :jerry

maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer :jerry

astrastation28

nou heb nog wat kleine dingen veranderd ( andere kast,groter geheugen,cardreader ).
          en nog bij andere bedrijven geinformeerd kwa prijs….maar zit niet heel veel verschil in,meer verschil in garantie periode enz.
          en heb besloten hem te bestellen bij salland.

misschien zeggen jullie van dit had ik niet gedaan of dit had ik anders gedaan of dit ander merk,maar goed dit is mijn keuze…en geld :jerry en hier hou ik het bij.

als de pc er is,zal ik wel foto posten :kewlpics

trashmetal
          Deelnemer

een custom pc bouwen is het zelfde als een auto ombouwen
            door er met anderen over te praten kom je soms op goeie ideen
            maar het blijft jouw ding ;)
            er zullen altijd mensen zijn die zeggen hmmmz dat had ik anders gedaan, Boeiend
            mooi systeempje, veel plezier er van! :thumbup

corsa14slow
            Deelnemer

je kunt ook bezuinigingen op het bestuurings systeem ;)
              1x raden wat ik voor Windows 7 Ultimate sp1 heb betaalt king:

trashmetal
              Deelnemer

Kun je een besturings systeem ook kopen dan? :jerry
                Gewoon dowloaduhhh king:

@ts
                is je nieuwe speeltje al klaar?

corsa14slow
                Deelnemer

Dat bedoelde ik ook ;)
                  Heb een heerlijke tooltje deze werkt super met elke win7 king:

#edit: klein foutje verbetert :vertag

trashmetal
                  Deelnemer

ik draai nu Zorin (linux) op mn klaptop ben er erg tevreden over
                    heb alleen mn opcom nog niet aan de praat gekregen

jeroenk
                    Deelnemer

Ik heb door mijn opleiding gewoon alle Microsoft Windows licenties. Ik kan nog 95 draaien als ik dat wil, legaal :thumb

PC ziet er prima uit hoor! Ik heb soortgelijke specs, op de graka na (ik game nogal weinig)!

corsa14slow
                      Deelnemer

ah, nog een linux gebruiker :thumb dacht bijna dat ik zowat de enige was…
                        klopt, opcom in wine geeft als ik het goed heb problemen met de USB poorten…
                        misschien een dualboot met een kale win xp?

trashmetal
                        Deelnemer

dat is indd een optie maar zou toch mooier zijn hem gelijk uit Linux te kunnen gebruiken
                          misschien dat ik de linux ontwikkelaars eens een mailtje stuur :D

jeroenk
                          Deelnemer

@trashmetal wrote:

dat is indd een optie maar zou toch mooier zijn hem gelijk uit Linux te kunnen gebruiken
                            misschien dat ik de linux ontwikkelaars eens een mailtje stuur :D

Je staat vrij om het er zelf in te programmeren :) Lekker in de kernel duiken xD

Overigens draai ik ook wel Linux, maar doordat ik veel met .NET in de weer ben kan ik niet om Windhoos heen ;)

trashmetal
                            Deelnemer

dan moet ik eerst weer eens wat kennis gaan opfrissen
                              na basic programmeren ben ik eigenlijk niet verder gegaan
                              te veel hobbies en te weinig tijd ;)

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.