Snelheidsmeter vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Snelheidsmeter vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Balle-tje

Hallo,

Ik heb een Astra-F, C16NZ, uit 1993, en daarbij is (al heel lang) de verf van de snelheidsmeter aan ‘t bladderen.

Van de week toch maar eens een andere unit gehaald op de sloop, maar daarbij wijkt het W-Getal af van wat er bij mij in zit.

Ik heb nu W=1111

De unit die ik gehaald heb heet: W=1102

Kan ik deze zonder problemen met elkaar uitwisselen? Of haal ik mij dan problemen op de hals…

Groetjes,

Frans,

Roosendaal…

koenelsenaar
      Deelnemer

Je kunt het beste een meter halen met hetzelfde W getal, dan wijkt je snelheidd minder af…

G1zm0

Klopt, anders kan je nog wel eens een andere snelheid gaan rijden die de meter daadwerkelijk aangeeft :hmmz

Balle-tje

Dat de snelheid af zou wijken had ik al begrepen, maar geeft ‘ie meer of minder aan, en hoeveel meer of minder…

Op dit moment wijkt de meter ongeveer 8% af. Vind ik niet erg, kun je nog eens voor je gevoel lekker hard rijden, zonder boetes :P

Als de afwijking nou naar de 10% zou gaan, kan ik daar wel mee leven, (zolang ‘ie maar meer aanwijst dan de werkelijke snelheid). Maar het moet niet te gek worden…

G1zm0

De mijne wijkt nu ongeveer 10% af, maar dat komt omdat ik andere banden heb dan de standaard maat.
              Hoeveel die zou agwijken met een ‘verkeerde’ tellerunit…geen idee.

astra-gtc-freak

Ik zou zeggen probeer het eens uit samen met een tom tom.
                Kijk eerst even wat de oude km teler aan geeft als je 100km/p uur gaat op je tom tom.
                En wat de neiuwe km teller aan geeft als je 100km/p uur gaat op je tom tom.
                Maar het verschil zal hooguit een paar km per/uur zijn bij 100km per/uur.

Succes.

wim-v6
                Deelnemer

teller gaat meer aangeven.

Willem

Balle-tje

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de informatie. Hier kan ik tenminste wat mee…

Wat mij betreft mag dit onderwerp dan ook worden afgesloten…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.