Hallo allemaal,
Een klein jaar geleden kreeg ik problemen met de snelheidsmeter van mijn Corsa 1.4 Cosmo van 2008. Deze staat in stilstand geregeld op 100 km p/u of meer ( 160,180 ). Dit gebeurd altijd nadat de auto geparkeerd heeft gestaan, nooit tijdens het rijden zelf. Telkens wanneer daarna de auto stil heeft gestaan zakt de meter in etappes langzaam terug naar nul. Dit kan soms dagen duren. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat dit telkens gebeurde als ik tot in mijn reserve gereden had. Dus in het vervolg altijd ruim voor reserve getankt. Dit leek de oplossing want heb 3 kwart jaar geen last meer gehad. Tot vorige week. Had nog ruim een kwart tank benzine en ineens stond de teller in stilstand weer op 160. Weer enkele dagen geduurd voor hij terug op nul stond, 2 dagen goed geweest maar vandaag ging het weer mis. Weer op exact hetzelfde punt, ruim een kwart tank benzine nog. O ja, telkens wanneer mijn snelheidsmeter van slag is, is ook mijn toerenteller van slag.
Vorig jaar hier enkele keren voor naar de Opel garage geweest. Uitgelezen en nagekeken maar geen foutmelding. Zij adviseren me de console te vervangen à € 580 ex BTW. Of er een 2e hands in te zetten. Heb hier dus absoluut geen zin in.
Ik vind het echt heel vreemd dat hij het 3 kwart jaar gewoon normaal doet en dan ineens weer niet. Lijkt mij niet dat de console dan echt “kapot” is want dan zou hij het continue doen.
Ga nu kijken wat er gebeurt als ik er voor zorg dat mijn tank niet op het “kritieke” punt komt, dus tanken bij een halve tank. Maar liever zie ik een echte oplossing zonder dat het me kapitalen gaat kosten aan een nieuwe console.
Anyone? :praying: