Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › snelheidsmeter valt stil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2010 om 23:02 #17224697
Bij mijn vader in zijn Corsa C valt sinds kort de snelheidsmeter terug naar 0.
Heel af en toe doet hij het weer, maar meestal dus niet.
Ik dacht zelf dat de Corsa C een pulsgever op de bak heeft zitten en dat daar het probleem in zit, maar hoe meet ik deze door?
Wie heeft een soortgelijke storing gehad en wat was de oplossing?
Alle tips zijn welkom.14 augustus 2010 om 12:22 #17712021gewoon ff kijken of je pulsmeter op je bak nog goed vast zit. of ff eraf halen goed schoonmaken en er weer goed opzetten..
corsageak
14 augustus 2010 om 13:06 #17712022is een kwaaltje bij de corsa c dat de wijzers ineens stil vallen,
wat je kunt doen is, tellerbak er uit halen en dan de contacten aan de achterkant goed schoonmaken zowel van de teller als van de kabelboom:thumbup14 augustus 2010 om 15:07 #17712023origineel gepost door wessaa
is een kwaaltje bij de corsa c dat de wijzers ineens stil vallen,
wat je kunt doen is, tellerbak er uit halen en dan de contacten aan de achterkant goed schoonmaken zowel van de teller als van de kabelboom:thumbupGoeie tip:thumbup
Is de tellerbak makkelijk te demonteren of moet het stuur gedemonteerd worden?
Waar maken jullie de contacten mee schoon?14 augustus 2010 om 15:14 #17712024origineel gepost door GTvirus
origineel gepost door wessaa
is een kwaaltje bij de corsa c dat de wijzers ineens stil vallen,
wat je kunt doen is, tellerbak er uit halen en dan de contacten aan de achterkant goed schoonmaken zowel van de teller als van de kabelboom:thumbupGoeie tip:thumbup
Is de tellerbak makkelijk te demonteren of moet het stuur gedemonteerd worden?
Waar maken jullie de contacten mee schoon?het stuur kan blijven zitten, enig moet je een aantal kappen los schroeven om de bak er uit te halen,
de kappen rondom het contact slot,
en de lange grote kap die voor de benen zit, waar ook het bakje in zit om evt spullen in op te bergen.
hier achter zul je nog een aantal schroeven vinden, en in de kap van de tellerbak boven in zit 1 schroef, als je dit allemaal weg hebt gehaald kun je de tellerbak los schroeven.en het schoonmaken met contactspray / wd40 of iets dergelijks
14 augustus 2010 om 15:18 #17712025Thanks ik ga het van de week ff proberen of het spul dan weer werkt.
15 augustus 2010 om 10:46 #17712026ook zorgen dat de stekker strakker ligt, dus beter contact maakt in de klok
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.