Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Snelheidsmeter op hol
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 oktober 2018om 22:17 door marvoo.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2014 om 14:25 #17266227
Mijn corsa c 1.2 twinport.
Een tijdje geleden ging mijn snelheidsmeter bij normaal gebruik in een keer naar 220 (max) en schommelde dan tussen de 140 en 220 km/uur. Snelheid op dat moment is ong 60.
Nadat ik de auto stil heb gezet snelheid dus 0, schiet de teller soms ook door naar 220.
Lampjes op deshbord gingen soms branden.Naar de garage gebracht en uit laten lezen. Hierin zaten zoveel foutmeldingen dat hij alles heeft gereset.
Met de mededeling “Met zoveel foutmeldingen weet ik ook niet waar ik moet beginnen”, kom maar terug als het weer voorkomt. Dan kunnen we gerichter gaan zoeken.Dit leek het probleem opgelost te hebben. maand of 2 geleden.
Maar vandaag begint de ellende weer.Weet iemand waar dit vandaan kan komen????
3 juni 2014 om 15:32 #18237056Meestal slechte contacten op de tellerstekker.
Deze eruit nemen.
Contact pinnen reinigen strakker maken indien mogenlijkDoor WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.4 juni 2014 om 11:35 #18237057Betekend dit dat t hele instumentenpaneel eruit moet.
Of is er een andere manier om bij de stekkers te komen?4 juni 2014 om 13:54 #18237058Ja dan moet je je tellerklok eruit halen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
12 juni 2014 om 09:13 #18237059Update:
Alles eruit gehad. pinnetjes schoon gemaakt, contactspray erop stekker strakker gemaakt.
Alles in elkaar gezet en als extra tape om de stekker zodat deze echt vast zit.
Proefrit gemaakt van ong 10 km :thumbupVandaag naar het werk de eerste 10 km ook :thumbup
En daarna begon de ellende weer. :swear Nu wel minder schommelingen op de kilometerteller.
Staat bijna continu vast op 240 km/uur. Zolang ik beweeg.
Bij stilstaand voor kruising of stoplicht schiet de naald naar 0.
Groot nadeel is dat de dagteller en totale aantal gereden km even snel opteld als dat de teller aangeeft. ong elke seconde 100 meter gereden. ritje van 35km is volgens de teller nu ruim 100 km.
Iemand ideeën?12 juni 2014 om 10:15 #18237060Dan kan dit nog een leuk zoekplaatje worden.
Heeft deze ABS of niet??
Is de pulsversterker niet kapot (indien aanwezig).
Niet een ABSring geschrurd op de aandrijfas.
Is de teller zelf nog wel goed, geeft deze foutcodes??
Of is de BCM niet volgelopen met water (kwaaltje).
Etc etcDoor WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.12 juni 2014 om 10:31 #18237061Was al een beetje bang voor dat antwoord.
Zal eens beginnen om ABS te controleren.@wim-v6 wrote:
Dan kan dit nog een leuk zoekplaatje worden.
Heeft deze ABS of niet?? Ja heeft ABS
Is de pulsversterker niet kapot (indien aanwezig). moet ik nog uitzoeken
Niet een ABSring geschrurd op de aandrijfas.
Is de teller zelf nog wel goed, geeft deze foutcodes?? Nee geeft geen foutcodes
Of is de BCM niet volgelopen met water (kwaaltje).
Etc etcDoor WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.17 juni 2014 om 17:31 #18237062Bcm gister uit elkaar gehad en daar zat geen vocht in.
Abs schoongemaakt zat wat vettige rommel op.
En testrit gemaakt van 20 km. alles goed
Maar helaas vandaag na t werk eerste 20 km alles weer oke. Laatste paar km ging het weer fout.
Krijg het idee dat het begint of eindigt als ik over een flinke oneffenheid in de weg rij.Wat me opviel bij het uitschakelen van de motor is dat het lampje van de gordel flikkert.
terwijl deze bij het dragen van geen gordel niet brand?Ga morgen de abs schoon spuiten zodat alle rommel weg is.
Iemand nog ideeën4 augustus 2014 om 13:56 #18237063Kreeg een tip om de accuklem eraf te halen en na een paar min weer aan te sluiten.
Dit heb ik netjes gedaan. En tot mijn verbazing rij ik nu al 3 weken zonder problemen rond.Tot vanmorgen. Toen schoot de teller weer naar 240.
Auto aan de kant gezet motor uit en opnieuw gestart. Daarna geen problemen meer gehad onderweg.Iemand nog een idee. Want volgens mij is het (nog) niet helemaal opgelost.
gr cbr
30 december 2014 om 15:23 #18237064Na wat zoekwerk zag ik een blokje zitten achter de accu. Geen idee hoe dit blokje heet of wat het doet.
Hier gaan de kabels van de accu naartoe en vertrekken meerdere kabels.
Deze heb ik allemaal los gehad en opnieuw aangesloten. Ook gekeken of ze ook echt vast zitten.En rij nu al bijna 4000 km zonder problemen. Volgens mij is het probleem opgelost.
Dus mocht iemand nog eens problemen hebben. Doe er je voordeel mee.11 februari 2015 om 12:23 #18237065Oke zijn we weer :swear
Oplossing bleek van tijdelijke aard.Wat me nu wel opvalt is dat als de meter op hol slaat, de verlichting minder hard gaat branden dus slechter zicht op de weg.
Ook de dashborgverlichting gaat minder hard branden.
En ook de ventilator in de auto blaats minder hard.Mocht na enige tijd de snelheidsmeter weer normaal functioneren herstellen ook bevenstaande kwaaltjes.
Zijn dit extra aanwijzingen waar iemand iets mee kan?
Of wijst dit bv extra richting de pulsversterker????????13 februari 2015 om 15:14 #18237066Ik denk eerder aan een stroom of massa probleem.
13 februari 2015 om 23:27 #18237067Dat denk ik ook
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 februari 2015 om 15:02 #18237068even inhaken hierop,
mijn corsa c van 2006 heeft sinds vandaag ook een problemen met de km teller
alleen blijft die van mij rond de 20 dansen(rijd dan 90) als ik rijd met de verlichting aan en zonder lampen aan rond de 40 schommelt deze,
als ik de motor helemaal uit zet en aan zet doet die het even en naar een aantal km begint deze ook weer gek te doen! ook als ik dat stationair voor een verkeerslicht sta zie je de km teller dansen tussen de 0 en 10.. filmpje hiervan gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=z_2RR0xSzDU” onclick=”window.open(this.href);return false;20 februari 2015 om 16:55 #18237069This videoclip is private …. :hmmz
20 februari 2015 om 17:46 #18237070oja zag het. stond op prive, staat nu openbaar! edit
ik zag ook 1 x de verlichting van de klok wegvallen…
20 februari 2015 om 22:02 #18237071Stekker van de teller als ook je verlichting wegvalt.
Je hebt geen ABS storing.
Denk toch een Tellerstekker storing.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 juli 2016 om 20:04 #18237072Even dit topic omhoog halen, me teller is vorige week weer begonnen met te dansen, valt dan terug maar een andere snelheid dan ik rijd, vorige keer was het uiteindelijk een nieuwe accu die het oploste, nu is het probleem dus terug, echter nu geen storing op de accu zodra de klachten ontstaan! Gewoon 13,6 v laden! Bij stilstaan zie je teller van 0 naar 10 dansen, probleem ontstaat tijdens rikden, de auto schokt/houd in 0,1 sec en erna gaat de teller dansen, de auto rijd gewoon goed! Mogelijk dat er iets nat is geworden na t noodweer, ben door best wel diepe plas gereden echter klachten kwamen paar dagen erna!
5 juni 2018 om 09:55 #18356842Hallo,
Is er nog reeds een oplossing voor dit probleem? heb zelf een corsa c 1.0 12V uit 2006 met exact hetzelfde probleem.
Soms werkt alles goed en dan start ik de de auto slaat moeilijk aan snelheidsmeter danst naar de 220km/h dagteller tikt snel door en verlichting van klok wordt soms zwakker net als het blazen van de kachel. Tellerunit reeds vervangen en boardcomputer gecheckt op vocht mag helaas niet baten.
aangezien het meer voorkomt zou er toch een oplossing voor moeten zijn lijkt me, wie kan mij helpen?
groetjes marvin
5 juni 2018 om 13:11 #18356850bij mijn corsa is er vaak naar gekeken. en een en ander is ook vervangen. zonder het beoogde resultaat.
totdat mijn nokkenassensor is vervangen. Nadien geen problemen meer mee gehad.
gr
5 juni 2018 om 18:31 #18356880Ik heb dit probleem niet meer, heeft bij mij in de accu gezeten toen der tijd. Op het moment dat het probleem plaatsvind auto stoppen motor laten lopen en de accupolen meten wat die laad. Hij zat toen bij net onder de 12 volt, klemmen even los, erop en dan ging het dagen soms weken goed, uiteindelijk was het de accu, heb het erna nog 1 x gehad na een hoosbui maar loste zichzelf op
5 juni 2018 om 18:36 #18356881dankje voor de reacties, nokkenassensor lijkt mij niet zo plausibel. Vele hebben het er ook over dat er in de zekeringkast onder de motorkap wateronderin blijft staan waardoor de stekkers oxideren. Hele zekeringbak demonteren en nieuwe afwatering maken en afkitten van de zekeringkast lijkt een mogelijke oplossing.
De accu waar richardscheaks over heeft met betrekking tot laden van de dynamo lijkt me ook een goede kanshebber dat zal ik eerst is even testen dat is het minste werk, laad in ieder geval als ie normaal doet wel 14.3 volt heb alleen tijdens het probleem nog niet gemeten .
ik houd jullie op de hoogte.
6 oktober 2018 om 22:17 #18360885Al opgelost?
Ik heb zoiets vaags ooit gehad in een Seat van mn broer. Koplampen dimmen, tellers raar doen en andere vage klachten. Naar de garage geweest, nieuwe accu, dynamo enz.
Klacht bleeft. Heb ik uiteindelijk over de massakabel, waar visueel niks aan te zien was er een dikke VDS 16mm2 draad overheen gelegd met kabelschoenen erop. Daarna is het nooit meer voorgekomen.
Maak die massa contacten eens zuiver en leg een extra draad. Helpt wellicht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.