Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Snelheidsmeter en toerenteller doen het niet.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2010 om 15:31 #17218811
Hallo, Ik ben Jan Willem Veenhuis en rij in een prachtige OPEL Vectra Sedan 1.6i-16V Elegance uit ’98 TX-DT-40
Ik heb er regelmatig last van als de auto warm is en ik hem na een tussenstop opnieuw start, dat de toerenteller en de snelheidsmeter niet werken. Deze blijven gewoon op 0 staan, maakt niet uit hoe hard ik rijd.
Opmerkelijk is dat als hij het wel doet hij het blijft doen totdat ik de auto uitzet, en andersom doet hij het niet, dan zal hij ook niet meer aangaan tot de volgende rijbeurt.
Wie zou me kunnen vertellen waar dit aan ligt?
Ik denk zelf ook nog wel aan een relais ofzo, omdat het zo expliciet wel of niet is.
REACTIE VAN HARTE WELKOM !
18 maart 2010 om 15:33 #17631842Voorstellen is wel zo makkelijk en weten we gelijk om wat voor vectra het gaat. Bouwjaar/motorcode/etc
Welkom hierzo !!
Edit : Top zo ! :thumbup
18 maart 2010 om 15:51 #17631843volgens mij zit er geen relais tussen.
wat je kan doen is even de tellerbak eruit halen en even de contactpunten van de tellerbak schoonmaken met contactspray oid.
Daar zou ik het eerder in zoeken . . . of een andere tellerbak.
Die worden in overvloed op ebay in duitsland en uk aangeboden.
Let er wel op dat je die neemt van een B1 (B2 is anders) en een 4 cilinder benzine uitvoering (kan dus 1.6, 1.8 of 2L zijn)
Dat de snelheid bij de 2L dan tot 260 gaat, maakt niet uit.18 maart 2010 om 15:51 #17631844Waarschijnlijk is je tellerklok los. Dan maakt ie niet lekker kontakt met de kontaktjes aan de achterkant.
Wat je kan doet is ff goed de tellerunit naar achter te drukken !
Mocht dat goed werken dan zitten je schroefjes ( 2 ) los. Je moet deze dan ff weer goed vastzetten.
Kijk voor de HOW2 ff in het how2-gedeelte !18 maart 2010 om 15:54 #17631845wat zijn we eens gezind Peet ;)
Ik heb nog weleens vernomen dat een slechte massa verbinding die klokken ook nogal eens overhoop kan halen.
Leg nog maar eens een extra (evt bruine) massa draad (min. 2,5mm2) van je accu naar je linker veerpoot (Massa punt chassis) en naar je motorblok. Dit is zowiezo een euveltje van de Vectra’s en dit kan nooit kwaad. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.