Opel Corsa C Snelheidsmeter eerst trillen nu op nul en schakelt niet meer

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C Snelheidsmeter eerst trillen nu op nul en schakelt niet meer

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sietse Roeg
    Deelnemer

Hallo,

Onze opel corsa C uit 2003, half automaat, doet de snelheidsmeter niks meer, en vermoed de auto in de noodloop is gaan staan want schakelen wil ook niet meer.

Snelheidsmeter ging afgelopen week aantal keren trillen, schakelen ging niet vlot meer.

Er ging geen lampje branden.

Afgelopen zaterdag tijdens het rijden aantal keren de snelheidsmeter naar nul.

Gelijk erna het  lampje branden met symbool steeksleutel.

Ging weer uit toen de meter het weer deed.

Dit ging zo een keer of 6 op rit van 1 kilometer.

Vanaf toen bleef snelheidsmeter op nul

En bleef het lampje branden.

Wilde daarna niet meer schakelen.

Stuurbekrachtiging werkt niet meer.

Vermoed dit komt omdat auto in noodstand ging staan.

Mogelijk tijdens reinigen van olie uit het motor compartiment vocht in de elektronica gekomen (dit wel met beleid gedaan).

Want 2 weken geleden:

Olielampje ging even aan.

Geen olie op peilstok

Olietemperatuur sensor lekt olie.

Sensor met nieuwe ring vervangen

2L olie bijgevuld

Op internet lees ik verschillende mogelijke oorzaken, als de EPU, printplaat, sensor snelheidsmeter kapot.

Ik wil de auto laten uitlezen, weet alleen niet in hoever dit mogelijk is, en zoek alvast wat naar mogelijke oorzaken oplossingen, zodat een reparatie hopelijk niet de waarde van de auto gaat overstijgen.

Iemand met adviezen? :-)

Sietse Roeg
      Deelnemer

OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.0 (F08, F68)

Motormuis
        Deelnemer

is het het type met easytronic kun je ook met de hand schakelen als dat zo is kan ook het schakel mechanisme kapot zijn maar om het zeker te weten moet je hem laten uitlezen

Sietse Roeg
          Deelnemer

Bedankt voor het meedenken :good:

Helaas valt er ook niet met de hand te schakelen.

Achteruit wil wel, ik dacht dit te maken had met de noodloop, voor en achteruit en verder niks in afwachting tot de storingmelding opgelost is.

Ik hoop(te) niet kunnen schakelen het een gevolg was doordat de auto in noodloop ging; omdat het lampje met de steeksleutel bleef branden.

Ik zal de auto inderdaad laten uitlezen, is in onderhoud bij onze locale garagehouder,  en heb al contact met hem gezocht. Op voorhand liet hij weten (begrijpelijk) niet bekend te zijn met dit type stooring.

Vandaar ik alvast wat adviezen en tips aan het opzoeken ben.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.