Snelheidsmeter afwijking Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Snelheidsmeter afwijking Astra J

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    J.Eland

Hallo Mensen, ik zit weer met een raar probleem en ik weet in de eerste instantie niet waar ik dit moet neer zetten omdat ik niet veel over Astra J ben tegen gekomen. Ik ben sinds twee weken in het bezit van een schitterende zo goed als nieuwe Astra J van feb 2011 met maar 14000km op de teller. De hele auto is van binnen en van buiten nieuw. Maar mijn verbazing is groot omdat de snelheidsmeter maar liefst 10% naar boven afwijkt. Mijn verbazing word nog groter als ik het antwoord van de importeur en van de dealer aanhoor. Ze weten niets, ze kunnen niets en ze hebben niets. Nou daar ben je dan lekker mee.
      Bovendien wil ik van die smerige rode dashboard verlichting af. Voor mij is het ombouwen van de verlichting met andere led’s geen probleem. Want dat heb ik ook voor elkaar gekregen in mijn Astra G sport. Daar heb ik allemaal witte led’s ingebouwd.
      dat was een heel mooi gezicht. Maar in de J zit een heel ander systeem Wat Canbus heet, ik weet niet wat dat betekend.
      Als ik van een van jullie daar een antwoord op kan krijgen zou ik heel fijn vinden. Anders zal ik het allemaal zelf uit moeten zoeken. Als laatste vind ik het raar dat deze J uitgerust is met een M32 bak met vier versnellingen en twee overdrijfs.

KRSA2000
      Deelnemer

???

Andre_Ede

viewtopic.php?f=5&t=188256

Staat info over snelheids afwijking, 10% valt volgens mij binnen de norm.

wagnas
          Deelnemer

Wat is je exacte bandenmaat en wat is de motor die in je Astra J zit?

Daar je zulke overdrives hebt als versnellingen en de bak het zeker niet leuk vindt als je te laag in toeren rijdt, is de ideale situatie de kleinere omtrekken van banden die toch nog via de computer goedgezet kan worden.

b07

bijna elke auto heeft een snelheidsmeter die afwijkt van gps maar, dat kun je wel veranderen door een andere banden maat te monteren, als die meer aangeeft dan dat je werkelijk rijd kan je hogere banden monteren om die afwijking kleiner te maken.

weet niet of die er ook voor de Astra zijn maar, er bestaan wel kastjes waarmee je de snelheidsmeter kan aanpassen, als je even googelt op speedo corrector kom je die wel tegen .

jojimro

Bij mij wijkt de snelheidsmeter (inclusief de digitale in de boordcomputer) ongeveer 7 a 8km/h af.

Gek genoeg weet de auto zelf wel de werkelijke snelheid welke op mijn telefoon weergegeven wordt door gebruik te maken van de Happy Blue module.

J.Eland

Hallo Jongens, De motor die er bij mij in ligt is een A1.4NET dus een turbo motor.
                  De banden en velgen zijn origineel, 17 inch en 215-50-17. Het is wel vreemd dat zowel
                  de analoge als de digitale precies hetzelfde aangeven. Daardoor denk ik dat het waarschijnlijk
                  niet de meetinstrumenten zijn maar de aansturing. Ik heb uitgemeten dat met b.v. 18Inch
                  wielen de snelheid wel dicht bij de werkelijkheid komt. Nou zoek het nu maar lekker uit.
                  Want mijn dealer in Capelle a/d ijssel wil al niet mee werken want daar kan niets.

Haasje17
                  Moderator

De dealer kan de bandenmaat aanpassen met tech II. Anders gewoon aanpassen naar een andere maat zodat het wel nauwkeuriger is.

TedMechanic
                    Deelnemer

Ik weet niet of het bij alle auto’s zo is, maar kan zijn dat de tellerafwijking er standaard in zit gebakken.

Op school hadden we een Lexus CT200h op de rollenbank en de teller gaf ook standaard 10 km/h lager aan dan de rollenbank. Maar gek genoeg als je de auto tegelijkertijd uitlas met de computer, zag je dat de sensor wél de juiste snelheid aangaf. Dus blijkbaar zit er bij die auto iets tussen de sensor en de teller waardoor die expres te weinig aangeeft.

J.Eland

hallo Jongens, het was vandaag mot bij mijn Opel dealer in Capelle a/d IJssel.
                        Ze konden me niet helpen met de veel te grote teller afwijking omdat ze een VIC code van Opel moeten hebben.
                        En die krijgen ze niet zeggen ze. Ik vind dit allemaal heel vreemd en ik moet het verder uit gaan zoeken met Opel Nederland.
                        Ik ben behoorlijk teleur gesteld en men zegt gewoon dat alle Astra J 10% teller afwijkingen hebben.
                        dan kan je net zo goed de teller er helemaal uit laten als je toch moet gaan zitten gissen en rekenen. Verschrikkelijk zeg!.
                        Ik zou wel eens willen weten of andere Opel liefhebbers hier meer over weten. B.V hoe het met Tech 2 of 3 werkt.

Chris88
                        Deelnemer

De dealer waar u heen gaat ben ik vorige jaar geweest en dat was echt iets eenmaligs.. Hele enge man achter de balie maar goed..

Volgens mij is de bandenmaat afwijkend en zou deze 225 50 17 moeten zijn? Ik heb geen instructieboekje bij de hand maar staat deze maat er in?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.