Snelheidsmeter aanpassen

Forumindex Forums Modellen Astra Snelheidsmeter aanpassen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Tuitjer

Hallo,

Aller eerst zal ik me even voorstellen, ik ben Eddy, woon in een dorp in groningen en heb een opel astra G 1.6 uit 99 als mijn eerste auto.

Dan nu de vraag, ik had er stalen velgen onder zitten met banden als afmeting 195/60 14 maar heb licht metalen velgen gekocht van 18 inch met banden als afmeting 225/40 18

Nu wijkt de teller volgens een site met de berekning ruim 8 procent af. Dus wanneer ik 120 op de teller heb, rijd ik 129 nog wat.

Hierdoor was ik benieuwd of het uberhaubt mogelijk is je teller aan te passen aan het formaat van de band, en zo ja hoe?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groet,
      Eddy

Chris426
      Deelnemer

Kan, maar dan moet je hem via opcom kunnen uitlezen, en dan een eeprom bestand uitlezen en aanpassen.
        Ik ben er ook geen expert in, maar ik denk bijvoorbeeld aan ZakhooiTM hier op ‘t forum die je wel verder zal kunnen helpen.

Wat ook kan is de juiste bandenmaat erop leggen ;).

Tuitjer

Bedankt voor de snelle reactie, ik zag dat hij het meest actief in het forum is bij ‘astra’ dus ik wacht af wat hij er van zegt.

Dolby
          Deelnemer

Dat je met de op-com de snelheid meter kan aanpassen ligt per auto verschillend. Want bij mijn auto kan ik het niet wijzigen namelijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.