Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Snelheidscodering winterbanden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2012 om 21:01 #17252214
Ik ben opzoek naar nieuwe winterbanden voor mijn Astra H GTC. Als echte Nederlander moet dat natuurlijk de beste kwaliteit voor de laagste prijs zijn king:
Omdat ik van plan ben nog een bezoek aan Oostenrijk te brengen deze winter moet ik winterbanden hebben die aan de Duitse regelgeving voldoen:
Banden met andere snelheidscodering
Soms worden er (goedkopere) banden aangeboden met een andere snelheidscodering. Bij winterbanden mag een band worden gemonteerd waarvan de maximaal toelaatbare snelheid lager is dan de hoogst haalbare snelheid van de auto. Maar voor Duitsland is het raadzaam dezelfde snelheidscodering te houden als bij uw zomerbanden. Kiest u bij winterbanden tóch voor een lager gecodeerde band? Dan bent u daar verplicht een sticker in het zichtveld van de bestuurder te plakken met daarop de lagere maximumsnelheid van de banden.
Omdat ik geen stickers wil plakken, maar ook niet zinloos te veel wil betalen voor een (te) hoge snelheidscodering ben ik opzoek naar de juiste snelheidscodering voor mijn auto. Het instructieboekje zegt hier helaas niets over.
Wie weet welke snelheidscodering ik aan moet houden? Het betreft een Astra H GTC 1.9 DTH (150PK)
12 september 2012 om 21:19 #18065910opgegeven snelheid is 210 km/h als top van jouw auto. Codering H is dus nog goed.
12 september 2012 om 22:33 #18065911Staat ook op je gelijkvormigheidsattest… kijk eens bij de officiële documenten van de auto. Dit is bij mij een grijs A5 papiertje dat je kan openen met gegevens van de wagen.
Jefkere
13 september 2012 om 06:24 #18065912@Jefkere wrote:
Staat ook op je gelijkvormigheidsattest… kijk eens bij de officiële documenten van de auto. Dit is bij mij een grijs A5 papiertje dat je kan openen met gegevens van de wagen.
Jefkere
Is een Nederlander. Wij hebben dat niet.
13 september 2012 om 07:03 #18065913ik heb dat stickertje op de spiegel zitten, kan je er zo weer afhalen..
Willem
13 september 2012 om 07:08 #18065914@wim-v6 wrote:
ik heb dat stickertje op de spiegel zitten, kan je er zo weer afhalen..
Willem
Zijn dat speciale stickers? En waar kun je deze kopen?
13 september 2012 om 07:09 #18065915Beetje bandenboer geeft deze wel weg denk ik.
Willem
13 september 2012 om 18:01 #18065916@arjontje wrote:
@Jefkere wrote:
Staat ook op je gelijkvormigheidsattest… kijk eens bij de officiële documenten van de auto. Dit is bij mij een grijs A5 papiertje dat je kan openen met gegevens van de wagen.
Jefkere
Oeps sorry, ik dacht dat dat bij elke wagen zat.
Vergeet mijn post (excuseer!) en succer ermee!
Jefkere
13 september 2012 om 18:28 #18065917@Jefkere wrote:
@arjontje wrote:
@Jefkere wrote:
Jefkere
Oeps sorry, ik dacht dat dat bij elke wagen zat.
Vergeet mijn post (excuseer!) en succer ermee!
Jefkere
Maakt niet uit. ;)
Snap zelf ook niet waarom we het niet hebben. Er worden helaas in Nederland vaak de verkeerde banden gemonteerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.