Snelheids meter monza

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Ruub

Beste,

Sinds een ruim jaartje ben ik bezig met een 3.0E in een manta te zetten.
      Hierachter hangt nu een omgebouwde maserati zf bak.
      Op deze bak zit een electronische snelheidsmeter in plaats van wormwieltje.
      Nu schijnen er ook monza’s te zijn met zo’n snelheids meter. Ik dacht dat het op bepaalde automaatbakken zat.
      Zouden jullie me daar misschien wat meer over kunnen vertellen want misschien dat ik die dan kan gebruiken op de zf.

mvg,

ruben

GSE
      Deelnemer

Mmm de digidasches van een Monza werken electronisch (de km teller en dag teller werken mechanisch via een motortje dat electronisch word aangestuurt)

Dit alles werkt correct als je een 3.45 diff hebt met 205/60-15 banden en een rode 18 tands aandrijving in je bak (dacht dat het rood is bij een gewone GSE) maar ik weet niks van de opbouw van de ZF bak.

Je kunt ook een 3.7 diff nemen met een gele aandrijving of een 3.15 met een groene dacht ik,maar ik weet niet hoe je aandrijving nu is of dit een getande ring is met een sensor die misschien wel 40 impulsen doorgeeft enz enz..Dit zul je zelf ff moeten uitvogelen.

Ruub

In de zf bak zit zo’n sensor die de impulsen meet. Daar kan gewoon een stekker aan.
          Hij meet volgens mij ook niet zo veel impulsen want er zitten op de uitgaande as maar 2 uitstulpingen en niet zo’n getande ring.
          maar ‘t is voor mij de eerste keer dat ik me hiermee bezig hou dus ik kan ‘t mis hebben…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.